rychlost vs otacky vs spotreba
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
goes: Rikam, jen se snazis poprit realitu a nepouzivas pro to zadny jiny argument nez sve presvedceni. S4 vs. 335i je jina diskuze (ani tady ale nemas pravdu, je to dano uz efektivitou kompresoru a turba), zde se bavime o spotrebe stejne vykonneho atmosferickeho a preplnovaneho motoru pri vysoke zatezi. Empirie je naprosto jednoznacna a jen hledame duvod te neefektivity pri vysoke zatezi. A take uz jsme ho nasli - turbomotor pouziva bohatsi palivo pro sve chlazeni a pouziva ho samozrejme tim vice, cim vice je treba motor chladit, tj. s rostouci zatezi efektivita dale a dale klesa. Jak chces tohle poprit?
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
Kopp: Samozrejme, obecne plati vhodnost koupe motoru s vyssim maximalnim nez potrebnym vykonem (ale zase ne o moc ) a jeho vyuzivani v rezimu nejnizsi merne spotreby, o cemz bude ostatne mluvit muj clanek na toto tema.
Problem je, ze dnes se udela tristakonovy turbomotor misto tristakonoveho atmosferickeho a pokud jste zvykly ten vykon ve vetsi mire vyuzivat, razem se divite, ze spotreba je vyrazne vyssi, i kdyz papirova je nizsi. Ze to tak je vim davno, ale nikdy jsem si nebyl jist, cim to presne je. Tohle to vysvetluje velmi dobre.
Problem je, ze dnes se udela tristakonovy turbomotor misto tristakonoveho atmosferickeho a pokud jste zvykly ten vykon ve vetsi mire vyuzivat, razem se divite, ze spotreba je vyrazne vyssi, i kdyz papirova je nizsi. Ze to tak je vim davno, ale nikdy jsem si nebyl jist, cim to presne je. Tohle to vysvetluje velmi dobre.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
mezi odparit a zhoriet je přece zásadní rozdílmerlin píše:To palivo sa musi niekde odparit (zhoriet) ak by zacalo horiet v katalyzatore tak ho to znici, mozno prave pomaha v ceste to turbo?
odpařené je, ale nehoří. Nemá kyslík
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
odkud mas to info o bohatosti smesi?pjanda píše:goes: Rikam, jen se snazis poprit realitu a nepouzivas pro to zadny jiny argument nez sve presvedceni. S4 vs. 335i je jina diskuze (ani tady ale nemas pravdu, je to dano uz efektivitou kompresoru a turba), zde se bavime o spotrebe stejne vykonneho atmosferickeho a preplnovaneho motoru pri vysoke zatezi. Empirie je naprosto jednoznacna a jen hledame duvod te neefektivity pri vysoke zatezi. A take uz jsme ho nasli - turbomotor pouziva bohatsi palivo pro sve chlazeni a pouziva ho samozrejme tim vice, cim vice je treba motor chladit, tj. s rostouci zatezi efektivita dale a dale klesa. Jak chces tohle poprit?
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
taky by mě ten link zajímal
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
goes: Uz jsem to psal, ruzne zdroje. Ta cisla se lisi jen podle toho, zda je rec o vykonnejsich nebo mene vykonnych turbomotorech. Uvadi se bezne pomery vzduch:palivo az 11:1, u vykonnych motoru az 10:1, ted jsem nasel i 9:1 jako priklad ultrabohate smesi u zavodniho auta. U atmosfery to nema smysl smes tak obohacovat, a tak pouziva obvykle optimalnich 14,7:1.
Lepe to mas vysvetleno treba zde http://autospeed.com/cms/title_Tuning-A ... ticle.html, ale clanku o air-fuel ratio najdes radu.
Jsou to fakta.
Vana: Co rikate na toto:
Lepe to mas vysvetleno treba zde http://autospeed.com/cms/title_Tuning-A ... ticle.html, ale clanku o air-fuel ratio najdes radu.
Jsou to fakta.
Vana: Co rikate na toto:
S plynnymi uhlovodiky si pry katalyzator poradi, rozlozi je na CO, CO2 a vodu.This reaction absorbs heat(the latent heat of vaporization), and the added mass of the extra fuel reduces the average kinetic energy of the charge and exhaust gas. The gaseous hydrocarbons generated are oxidized to carbon dioxide, carbon monoxide, and water in the catalytic converter.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
Sekundarny vzduch sa da ziskat aj tak ze obcas vynechas jedno vstreknutie a tak do vyfuku ide cisty vzduch a tym zapalis prebytok benzinu este pred katalyzatorom.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
pj: samotny pomer vzduch palivo prece nerika, ze to bude vice zrat, pokud je pomer vetsi ci mensi. Proste pro 200 koni potrebuji nejakou energii. Turbomotor ma vetsi ucinnost. Ma-li vetsi ucinnost, potrebuji pro ziskani dane energie mene paliva. Naivc i ten clanek (bod 3 - zatez, pripadne i 4 akcelerace) tam zasadni rozdily nevidim. Proste neni tam takovy rozdil, aby to bylo o 100% vice spotreby jako uvadis Porsche (max 20) vs. STI (bezne 35-40). Ja s porsche nejel, nemuzu soudit. S STI ano a tech 35-40 to je spotreba ryze ostreho useku. Proste vynuluje se PP, zajede se RZ naplno a odecte se spotreba. Povetisnou se za tyto spotreby jezdi ostre RZ,alespon mohu-li mluvit za jednoho jezdce co jezdi MCR. Na druhou stranu znam jednoho S P911 997 co ma beznou neakcni spotrebu 17 litru. Kdyz byl na okruhu, tak vcetne jednoho volneho kola jel lehce nad 25 litru. Tak pak nevim kde ty na ta cisla chodis.
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
goes: To by rikat opravdu nemusel, pokud by to palivo bylo spaleno a nebylo pouzito pro chlazeni motoru. Tim ucinnost klesa, kde beres tu vyssi ucinnost? Ta je prave kvuli tomuto nizsi.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
ucili jsme se to na VUT...pjanda píše:goes: To by rikat opravdu nemusel, pokud by to palivo bylo spaleno a nebylo pouzito pro chlazeni motoru. Tim ucinnost klesa, kde beres tu vyssi ucinnost? Ta je prave kvuli tomuto nizsi.