Pneu koutek
Re: Pneu koutek
Že by rovnoměrnější rozložení tlaku na styčné ploše? Samozřejmě myšleno na grip v laterálním směru. Hloubka dezénu do toho začne kecat, až když bude určitá vrstva vody na vozovce. Ale souhlasím že směs a tvar dezénu bude mít mnohem větší vliv.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Re: Pneu koutek
Kdy budes mit dve gumy, stejna smes, stejny dezen, tak ta s mekci bocnici bude lip fungovat pri horsi adhezi, zadna novinka rekl bych. Ono obecne plati, ze cim nizsi grip, tim mekci setup vseho na aute...Stoupa píše:honziss píše:
Na druhou stranu, mekci bocnice = obecne lepsi grip na vode.
Pardon, ale toto bylo objeveno kým? Grip na vodě = hloubka a tvar dezénu pro odvod ze styčné plochy, běhounová směs obsahující vhodné přísady pro adhezi na mokru (paradoxně nejvyšší adhezi má butylkaučuk, ale ten je do běhounu nevhodný).
"Měkčí" bočnice ovlivňují valivý odpor, jízdní komfort a handling. Totéž ovlivníme čarováním s tlakem v pneumatikách. Moderní konstrukce kordů umožňují použít nižší tlak při zachování pevnosti a nosnosti - zjednodušeně řečeno.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Pneu koutek
Tohle funguje na měkkém podkladu - podhustíme gumy, aby se zvýšila styčná plocha. (Nejlíp je to vidět na kole nebo motorce, off-roady používají tento fígl taky).Ale nebude to fungovat stejně na mokrém asfaltu, kde jedeš mnohem rychleji.
Plášť je zkonstruovaný tak, aby při optimálním tlaku byl co nejrovnoměrnější otisk (stopa) - tlak ve styčné ploše. Ono to jde občas těžko, bo němečtí soudruzi by chtěli, aby i nízké profily "nedrncaly" (cca /40 a níž) a vymýšlí si hodně nízké tlaky. Pak se právě pneu chová jako podhuštěná - ojedou se ramena. Třeba onehdy u A RS4 se šlo s tlakem z 2,8 až na 3,5 - komfort menší, adheze lepší (byly to cca 285/35-19, už to úplně nachlup nevím).
Plášť je zkonstruovaný tak, aby při optimálním tlaku byl co nejrovnoměrnější otisk (stopa) - tlak ve styčné ploše. Ono to jde občas těžko, bo němečtí soudruzi by chtěli, aby i nízké profily "nedrncaly" (cca /40 a níž) a vymýšlí si hodně nízké tlaky. Pak se právě pneu chová jako podhuštěná - ojedou se ramena. Třeba onehdy u A RS4 se šlo s tlakem z 2,8 až na 3,5 - komfort menší, adheze lepší (byly to cca 285/35-19, už to úplně nachlup nevím).
If the world were perfect, it wouldn’t be.
Re: Pneu koutek
Máte někdo osobní či zprostředkované zkušenosti s pneu Tomket Allyear 3? Vzhledem k menšímu nájezdu na jednom autě v rodině o těchto gumách přemýšlím. Mamka toho najezdí málo a tak jí pneu dřív popraskají, než by je sjela. Teď už je potřeba pomalu koupit letní a na další zimu i zimní pneu a tak se nabízí spíš ty celoroční.
Vím, že spousta lidí tyto Číny nechce ani cítit, ale už dřív jsem měl letní pneu Tomket Sport 3 a opravdu mě mile překvapily a to hlavně na vodě. Alternativou jsou Nokian Weatherproof, které věřím, že budou více než dostatečné, ale taky jsou o tisícovku na kus dražší.
Vím, že spousta lidí tyto Číny nechce ani cítit, ale už dřív jsem měl letní pneu Tomket Sport 3 a opravdu mě mile překvapily a to hlavně na vodě. Alternativou jsou Nokian Weatherproof, které věřím, že budou více než dostatečné, ale taky jsou o tisícovku na kus dražší.
Re: Pneu koutek
S Tomkety osobní zkušenost nemám, můj pneumatikář je pomluvil. Nicméně pro dané účely na podružná vozítka okolo komína používáme Nexen N Blue 4Season a je to úplně dostatečné, přitom za pár šupů. Nenapsal jsi rozměr, tak nemůžu porovnávat cenu, ale to už si najdeš sám.
http://www.nexentire.com/cz/product/pas ... season.php
http://www.nexentire.com/cz/product/pas ... season.php
Re: Pneu koutek
Díky za tip. Když jsem obouval ty Sport 3, tak taky na to mechanik frflal, že to jsou šmejdy, ale nadával spíš z principu. Při obouvání chválil silnou bočnici a mně se potom nakonec taky osvědčily.
Ty Nexen taky vezmu v potaz. Stojí více méně stejně jako ty Tomket v rozměru 205/60 R16.
Ty Nexen taky vezmu v potaz. Stojí více méně stejně jako ty Tomket v rozměru 205/60 R16.
Re: Pneu koutek
No já měl na autě do města 185/60R14 nejdřív Quadrac3 a pak kombinaci Quadrac3/5 (protože Quadrac 3 už se nevyrábí) a přišlo mně to lepší než co mám teď Nexen N Blue 4Season.
Ty Nexeny mně přijde, že děsně na mokru kloužou a v létě žvejkají. A to nejsem žádný pilot
Ty Nexeny mně přijde, že děsně na mokru kloužou a v létě žvejkají. A to nejsem žádný pilot
Re: Pneu koutek
Nejaky napad na sportovejsiu pneu na VW Touran 1.4TSI? 205/60 R16 XL, Nech to nie je tragedia na vode, a nech sa z nich po roku nestane blato
Letne continental nechcem uz ziadne
PS4 sa nerobi v tom rozmere nerobia
Nejake skusenosti s Hankook - ventus S1 evo2 ? maju prijemnu cenu(65€ oproti 100€ za primacy 4)
Pripadne bridgestone T005(90€)
Alebo klasika primacy 4(100€)
Najazd tak do 20k km rocne
Letne continental nechcem uz ziadne
PS4 sa nerobi v tom rozmere nerobia
Nejake skusenosti s Hankook - ventus S1 evo2 ? maju prijemnu cenu(65€ oproti 100€ za primacy 4)
Pripadne bridgestone T005(90€)
Alebo klasika primacy 4(100€)
Najazd tak do 20k km rocne
Re: Pneu koutek
S těma Hankookama mám dobrou zkušenost. Mám je na soukromým. Jezdil jsem je v 205/50 R17 a teď je mám znova na 235/40 R18.
Primacy v 17 jsem taky jezdil, nevím přesný rozměr a taky dobrá guma, hlavně na vodě a i při hrubým zacházení docela vydrží, nedělá zoubky.
Turanzy bych si nedal na auto ani kdyby mi někdo zaplatil. Ostuda bridgestonu.
Primacy v 17 jsem taky jezdil, nevím přesný rozměr a taky dobrá guma, hlavně na vodě a i při hrubým zacházení docela vydrží, nedělá zoubky.
Turanzy bych si nedal na auto ani kdyby mi někdo zaplatil. Ostuda bridgestonu.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu koutek
Preco Conti nie?
Ja mam na A4 Premium Contact 6 a su aj v tom Touran rozmere a v niektorych ohladoch mi snad pride lepsia ako PS4. A sakra lepsia ako predosla CPC5.
Ventus som mal na byvalom XV a nejak ma neuchvatila, ale urcite nie zla guma. Ale ano ine auto ine gumy...
Ja mam na A4 Premium Contact 6 a su aj v tom Touran rozmere a v niektorych ohladoch mi snad pride lepsia ako PS4. A sakra lepsia ako predosla CPC5.
Ventus som mal na byvalom XV a nejak ma neuchvatila, ale urcite nie zla guma. Ale ano ine auto ine gumy...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...