Pneu koutek
Re: Pneu koutek
Z logiky věci pokud to s opotřebovaným podvozkem poskakuje víc, tak v okamžicích kontaktu s vozovkou bude pořád stejný rozdíl mezi dobrou a špatnou pneu a relativní výkony pneu by měly zůstat zachované.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Pneu koutek
Hankook Ventus S1 Evo 2 ... Na aktuálním autě (Insignia GS) ... Je to zábavná guma. Teď jak se ochladilo, tak už jsem jel na dálničním sjezdu 2x dveřma napřed přičemž jednou vcelku výrazně.
Přestože jsou širší a mají nižší profilové číslo, tak si na nich nedovolím tolik co na předchozích CSC5.
Přestože jsou širší a mají nižší profilové číslo, tak si na nich nedovolím tolik co na předchozích CSC5.
2.9T RWD
Re: Pneu koutek
.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu koutek
Hooodne zaujimave porovnanie letna, celorocka a zimna za roznych teplot
Jasne laborka je a bude vzdy ina ako realita na cestach, ale aj tak...
A ne ze by sa tam stalo nieco vyslovene necakane, ale znovu sa celkom prekvapive ukazuju Micheliny CrossClimate, pre mna osobne guma ktora by bohate stacila 90% ludi na cestach a napr. na rodinneho golfa na ktorom brazdi celorocne mamka by to bola idealna guma.
Jasne laborka je a bude vzdy ina ako realita na cestach, ale aj tak...
A ne ze by sa tam stalo nieco vyslovene necakane, ale znovu sa celkom prekvapive ukazuju Micheliny CrossClimate, pre mna osobne guma ktora by bohate stacila 90% ludi na cestach a napr. na rodinneho golfa na ktorom brazdi celorocne mamka by to bola idealna guma.
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Pneu koutek
Znovu se ukazuje, že roky tvrzené moudro o 7°C není taková p*čovina, jak zde spostu "nejchytřejších" lidí tvrdí.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Re: Pneu koutek
_sulcik_: Uznávám, že jsem ten názor taky zastával (založený na tom, jak se moje letní chovají i kolem nuly na suchu - což test potvrdil, za sucha OK). Nečekal bych, že se ta situace poměrně razantně změní za mokra (při teplotách nad nulou).
Re: Pneu koutek
Asi by v této souvislosti vždy chtělo mluvit o konkrétní gume. Před Vánoci jsem takto nejdříve při nule, mokru a místy dokonce brecce bruslil na letních Dunlopech, o týden později na stejné trase v 9 stupních na suchu na zimních nokianech. Na nich to bylo výrazně horší, protože ty letní stačilo krapet zahřát a nakonec držely obstojně.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Pneu koutek
ono to pravidlo o 7 stupních samozřejmě blbost je. Ti propagandisti totiž obvykle mluví o průměrné teplotě. Kdyby mluvili o pevně dané, museli by ty gumy takhle koncem září přezouvat dvakrát denně, jiné na ráno a jiné na odpoledne a tak z toho vybruslili tou průměrnou. Což je ještě větší blbost. Ona ta pneumatika ovládá matematiku? Jak si spočítá ten průměr?
Ale samozřejmě fyzika platí, s teplotou se mění mechanické vlastnosti materiálů. Jenže těch vlivů je taková spousta, že paušalizovat to na teplotu 7 stupňů je naprostá pitomost. Ono obecně je paušalizování nebezpečnou praktikou, lidi mají dojem že když dodrží tabulky, je všecko v pohodě. Ale to vůbec není pravda. To že mám super skvělý gumy přesně podle doporučení, vůbec neznamená že mi to neuklouzne. V zimě to klouže. Někdy víc, někdy míň a když by to mohlo klouzat, musím podle toho jet. Správný gumy můžou trošku pomoct. Někdy. Taky nás ty poučky a testy svádí k limitnímu myšlení. Získáváme pocit že strašně moc záleží na hraničních vlastnostech, že je obrovský rozdíl jestli ta guma zabrzdí na 40 nebo 41,001 metrech, jestli udrží zatáčku v 80kmh nebo v 82kmh. Prdlačky na tom záleží, někdy stačí dát do kufru nákup a auto se chová úplně jinak ať má obutý co chce. Skoro nikde se nedozvíte chování gum za jízdy z pohledu řidiče. Mě ani tak nezajímá v kolika kmh mi guma přestane držet, mě spíš zajímá jak se to stane. Jestli přejde do plynulého smyku který uřídím nebo to udělá cvak křach a jsem zadkem napřed v oranici. Jak se budou měnit vlastnosti s opotřebením? Jak guma drží při různém zatížení? Někdo potřebuje gumy primárně na 150kmh ve dvou milimetrech slané břečky na dálnici, někdo na hopkání po městě po mokré dlažbě, někdo na špatně udržované cesty Vysočiny s vrstvou sněhu. Dá se tohle zpaušalizovat na 7 stupňů? Blbost! To hlavní máme ve svých rukách, žádná tabulka nepomůže.
Ale samozřejmě fyzika platí, s teplotou se mění mechanické vlastnosti materiálů. Jenže těch vlivů je taková spousta, že paušalizovat to na teplotu 7 stupňů je naprostá pitomost. Ono obecně je paušalizování nebezpečnou praktikou, lidi mají dojem že když dodrží tabulky, je všecko v pohodě. Ale to vůbec není pravda. To že mám super skvělý gumy přesně podle doporučení, vůbec neznamená že mi to neuklouzne. V zimě to klouže. Někdy víc, někdy míň a když by to mohlo klouzat, musím podle toho jet. Správný gumy můžou trošku pomoct. Někdy. Taky nás ty poučky a testy svádí k limitnímu myšlení. Získáváme pocit že strašně moc záleží na hraničních vlastnostech, že je obrovský rozdíl jestli ta guma zabrzdí na 40 nebo 41,001 metrech, jestli udrží zatáčku v 80kmh nebo v 82kmh. Prdlačky na tom záleží, někdy stačí dát do kufru nákup a auto se chová úplně jinak ať má obutý co chce. Skoro nikde se nedozvíte chování gum za jízdy z pohledu řidiče. Mě ani tak nezajímá v kolika kmh mi guma přestane držet, mě spíš zajímá jak se to stane. Jestli přejde do plynulého smyku který uřídím nebo to udělá cvak křach a jsem zadkem napřed v oranici. Jak se budou měnit vlastnosti s opotřebením? Jak guma drží při různém zatížení? Někdo potřebuje gumy primárně na 150kmh ve dvou milimetrech slané břečky na dálnici, někdo na hopkání po městě po mokré dlažbě, někdo na špatně udržované cesty Vysočiny s vrstvou sněhu. Dá se tohle zpaušalizovat na 7 stupňů? Blbost! To hlavní máme ve svých rukách, žádná tabulka nepomůže.
Re: Pneu koutek
Ja jsem teda CrossClimate obul misto zimnich gum (225/45 R17), a urcite nelituju. Na mokrym (a studenym) asfaltu je to fakt skvela guma. Na snehu jsem to nezkousel, ale to nemam ani v planu - to kdyztak vezmu auto se zimakama. Co je trochu skoda, je stabilita ve vyssich rychlostech, zvlast nad 180kmh zacinaj docela plavat....
Re: Pneu koutek
Jenze takhle moc nad tim uvazujem my, tady. 99% populace stezi rozlisuje letni/zimni.
Add testy pneu - to je vsechno krasny, jenze to plati jen u gumy co je nova. Moje zkusenost je takova, ze chovani zimni pneu v zimnich podminkach se dost meni s opotrebenim a vubec bych se nedivil, kdyby dobrej univerzal byl pri 50% opotrebeni na tom uplne stejne jako zimni guma. U zimaku totiz trakce zalezi hodne na lamelach, ktery jdou s opotrebenim do haje a univerzaly je vetsinou nemaj vubec.
Add testy pneu - to je vsechno krasny, jenze to plati jen u gumy co je nova. Moje zkusenost je takova, ze chovani zimni pneu v zimnich podminkach se dost meni s opotrebenim a vubec bych se nedivil, kdyby dobrej univerzal byl pri 50% opotrebeni na tom uplne stejne jako zimni guma. U zimaku totiz trakce zalezi hodne na lamelach, ktery jdou s opotrebenim do haje a univerzaly je vetsinou nemaj vubec.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k