Nejlepsi system AWD

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pickuper
Letec
Příspěvky: 2590
Registrován: stř 16 úno 11:47
Bydliště: Pardubitz

Re: Nejlepsi system AWD

Příspěvek od Pickuper »

tři diferáky měla Fabia S2000 Evo I
Niko nadžanel ko kerdža
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Nejlepsi system AWD

Příspěvek od goes »

takze opravdu tam jsou jen dva diferaky: http://fabias2000.cz/parametry/

dle informaci ma zadni diferencial nejakou "kumulovanou funkci" ktera dokaze nahradit stredovy do te miry, ze to neni spojeno napevno. Detaily neznam.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16907
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Nejlepsi system AWD

Příspěvek od pavproch »

oživuju starší vlákno, neska sem náhodou zakopnul na webu o tendlecten přehled pohonů 4x4.... imho pěkně napsáno a (jako amaterský laik, sic strojař) sem v tom žádný větší blud nenašel.... :ymapplause:
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Nejlepsi system AWD

Příspěvek od mmira »

stahl, prolistoval, na podrobnejsi cteni si musim udelat cas. pekne, DIKY. nevis puvod?
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16907
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Nejlepsi system AWD

Příspěvek od pavproch »

našel sem odkaz v diskusi o caddym ATS na konkurenčním serveru
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16907
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Nejlepsi system AWD

Příspěvek od pavproch »

Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Nejlepsi system AWD

Příspěvek od Vana »

pavproch píše:... imho pěkně napsáno a (jako amaterský laik, sic strojař) sem v tom žádný větší blud nenašel.... :ymapplause:
Je to napsáno dost podrobně ale několik bludů tam je. Asi největší je v popisu DCCD kde tvrdí že uzavřený diferenciál rozděluje momenty v poměru 50:50. To svědčí o zásadním nepochopení celé problematiky autorem. Je tam ale i několik dalších menších chyb
Uživatelský avatar
PalaS
Řidič začátečník
Příspěvky: 132
Registrován: pon 04 dub 16:44

Re: Nejlepsi system AWD

Příspěvek od PalaS »

Na rozdelenie momentu si potrpíš :) Myslím, že autor to pochopil, aspoň pri uzávierke spomína, že rozdelenie záleží od adhézie kolies.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Nejlepsi system AWD

Příspěvek od Vana »

Potrpím protože je to alfa a omega systémů 4x4. A mimochodem ani
to tvrzení o přenosu poloviny momentu dopředu při shodné adhezi všech kol není správné (píše to u x-drive)

Takže se pak snadno pozná kdo problematice opravdu rozumí nebo kdo jen opisuje chyby druhých.
Uživatelský avatar
Integrale
Autoškolák
Příspěvky: 38
Registrován: pát 22 bře 12:55
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Nejlepsi system AWD

Příspěvek od Integrale »

Vozy kategorie S2000 skutečně žádný mezinápravový diferenciál nemají. Vše je řešeno soukolím ve stálém převodu, který je nastaven podle charakteru tratě, žádné sekundární nastavení není přípustné. Nastavují se tak pouze charakteristiky předního a zadního diferenciálu, obvykle klasické lamelové konstrukce. Elektronicky řízené diferenciály jsou zakázané. Nastavování charakteristiky diferenciálů za jízdy z místa řidiče je zakázáno, s výjimkou systému pro rozpojení náprav (zpravidla řešeno elektrohydraulickým ventilem v zadním diferenciálu).
Přípustné jsou pouze systémy X-Trac nebo Sadev, které mají homologaci FIA pro S2000.
Vozy WRC 2.0 litru používaly trojici diferenciálů s omezenou svorností různé konstrukce a různých dodavatelů, mimo poslední 2 sezony byly možné elektronické systémy jejich řízení podle map v ŘJ a bylo možné i jejich nastavování z místa řidiče. Ty jsou nyní přípustné již pouze v kategorii produkčních vozů, jsou-li v této kategorii výrobcem homologovány.

Nejlepší systém pohonu všech kol ve velkosériových automobilech má jednoznačně dvojice Subaru/Mitsubishi, velmi slušný je i Nissan GT-R. Zajímavé systémy měla někdejší vozidla pro homologaci ve skupině A8 (Lancia Delta HF Integrale, Mazda 323 Familia GT-R a GT-X, Toyota Celica ST165/185/205, Ford Sierra Cosworth 4x4 a Escort 4x4 (který je Sierra) a další. V soutěžních automobilech sk. A byly ale používány obvkle jiné trakční systémy, než v homologačních sériích (někdy je lze použít i na sériových vozidlech, někdy jsou nutné i další změny; viz, např. http://www.competizione.cz/21/Delta%201 ... -2618.html).
Všechny 4-Maticy, Haldexy, X-Drive a podobně jsou ve srovnání s tím dětské hračky fungující na principu připojení nápravy (obvykle osazené volnými diferenciály), jejichž výhodou je krom ceny a hmotnosti zejména snížení spotřeby paliva proti permanentním systémům 4x4.
www.integrale.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
Odpovědět