Nejlepsi system AWD
Re: Nejlepsi system AWD
takze opravdu tam jsou jen dva diferaky: http://fabias2000.cz/parametry/
dle informaci ma zadni diferencial nejakou "kumulovanou funkci" ktera dokaze nahradit stredovy do te miry, ze to neni spojeno napevno. Detaily neznam.
dle informaci ma zadni diferencial nejakou "kumulovanou funkci" ktera dokaze nahradit stredovy do te miry, ze to neni spojeno napevno. Detaily neznam.
Re: Nejlepsi system AWD
oživuju starší vlákno, neska sem náhodou zakopnul na webu o tendlecten přehled pohonů 4x4.... imho pěkně napsáno a (jako amaterský laik, sic strojař) sem v tom žádný větší blud nenašel.... 

Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Nejlepsi system AWD
stahl, prolistoval, na podrobnejsi cteni si musim udelat cas. pekne, DIKY. nevis puvod?
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Nejlepsi system AWD
našel sem odkaz v diskusi o caddym ATS na konkurenčním serveru
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Nejlepsi system AWD
Je to napsáno dost podrobně ale několik bludů tam je. Asi největší je v popisu DCCD kde tvrdí že uzavřený diferenciál rozděluje momenty v poměru 50:50. To svědčí o zásadním nepochopení celé problematiky autorem. Je tam ale i několik dalších menších chybpavproch píše:... imho pěkně napsáno a (jako amaterský laik, sic strojař) sem v tom žádný větší blud nenašel....
Re: Nejlepsi system AWD
Na rozdelenie momentu si potrpíš
Myslím, že autor to pochopil, aspoň pri uzávierke spomína, že rozdelenie záleží od adhézie kolies.

Re: Nejlepsi system AWD
Potrpím protože je to alfa a omega systémů 4x4. A mimochodem ani
to tvrzení o přenosu poloviny momentu dopředu při shodné adhezi všech kol není správné (píše to u x-drive)
Takže se pak snadno pozná kdo problematice opravdu rozumí nebo kdo jen opisuje chyby druhých.
to tvrzení o přenosu poloviny momentu dopředu při shodné adhezi všech kol není správné (píše to u x-drive)
Takže se pak snadno pozná kdo problematice opravdu rozumí nebo kdo jen opisuje chyby druhých.
- Integrale
- Autoškolák
- Příspěvky: 38
- Registrován: pát 22 bře 12:55
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nejlepsi system AWD
Vozy kategorie S2000 skutečně žádný mezinápravový diferenciál nemají. Vše je řešeno soukolím ve stálém převodu, který je nastaven podle charakteru tratě, žádné sekundární nastavení není přípustné. Nastavují se tak pouze charakteristiky předního a zadního diferenciálu, obvykle klasické lamelové konstrukce. Elektronicky řízené diferenciály jsou zakázané. Nastavování charakteristiky diferenciálů za jízdy z místa řidiče je zakázáno, s výjimkou systému pro rozpojení náprav (zpravidla řešeno elektrohydraulickým ventilem v zadním diferenciálu).
Přípustné jsou pouze systémy X-Trac nebo Sadev, které mají homologaci FIA pro S2000.
Vozy WRC 2.0 litru používaly trojici diferenciálů s omezenou svorností různé konstrukce a různých dodavatelů, mimo poslední 2 sezony byly možné elektronické systémy jejich řízení podle map v ŘJ a bylo možné i jejich nastavování z místa řidiče. Ty jsou nyní přípustné již pouze v kategorii produkčních vozů, jsou-li v této kategorii výrobcem homologovány.
Nejlepší systém pohonu všech kol ve velkosériových automobilech má jednoznačně dvojice Subaru/Mitsubishi, velmi slušný je i Nissan GT-R. Zajímavé systémy měla někdejší vozidla pro homologaci ve skupině A8 (Lancia Delta HF Integrale, Mazda 323 Familia GT-R a GT-X, Toyota Celica ST165/185/205, Ford Sierra Cosworth 4x4 a Escort 4x4 (který je Sierra) a další. V soutěžních automobilech sk. A byly ale používány obvkle jiné trakční systémy, než v homologačních sériích (někdy je lze použít i na sériových vozidlech, někdy jsou nutné i další změny; viz, např. http://www.competizione.cz/21/Delta%201 ... -2618.html).
Všechny 4-Maticy, Haldexy, X-Drive a podobně jsou ve srovnání s tím dětské hračky fungující na principu připojení nápravy (obvykle osazené volnými diferenciály), jejichž výhodou je krom ceny a hmotnosti zejména snížení spotřeby paliva proti permanentním systémům 4x4.
Přípustné jsou pouze systémy X-Trac nebo Sadev, které mají homologaci FIA pro S2000.
Vozy WRC 2.0 litru používaly trojici diferenciálů s omezenou svorností různé konstrukce a různých dodavatelů, mimo poslední 2 sezony byly možné elektronické systémy jejich řízení podle map v ŘJ a bylo možné i jejich nastavování z místa řidiče. Ty jsou nyní přípustné již pouze v kategorii produkčních vozů, jsou-li v této kategorii výrobcem homologovány.
Nejlepší systém pohonu všech kol ve velkosériových automobilech má jednoznačně dvojice Subaru/Mitsubishi, velmi slušný je i Nissan GT-R. Zajímavé systémy měla někdejší vozidla pro homologaci ve skupině A8 (Lancia Delta HF Integrale, Mazda 323 Familia GT-R a GT-X, Toyota Celica ST165/185/205, Ford Sierra Cosworth 4x4 a Escort 4x4 (který je Sierra) a další. V soutěžních automobilech sk. A byly ale používány obvkle jiné trakční systémy, než v homologačních sériích (někdy je lze použít i na sériových vozidlech, někdy jsou nutné i další změny; viz, např. http://www.competizione.cz/21/Delta%201 ... -2618.html).
Všechny 4-Maticy, Haldexy, X-Drive a podobně jsou ve srovnání s tím dětské hračky fungující na principu připojení nápravy (obvykle osazené volnými diferenciály), jejichž výhodou je krom ceny a hmotnosti zejména snížení spotřeby paliva proti permanentním systémům 4x4.
www.integrale.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz
www.zavodak.cz
www.competizione.cz