Rozdielne pneu na napravach

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od merlin »

Bond007 píše:jen je nezvyk davat na dalnici ve 180 pod brzdama v zatacce kontra:)
Lenze tu pises o RWD pri FWD musis pridat plyn a dat kontra a to sa uz pri 180 dava tazko...
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od HondaMan »

Tak pokud potřebuješ brzdit, tak se plyn přidává špatně u všech koncepcí :D
2.9T RWD
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od Vana »

jarka píše:Na kurzech sportovní jízdy nám tlačili do hlavy, že lepší gumy musí do zadu. A to ti instruktoři nebyli žádní teoretici, ale docela střelci. Důvodem bylo právě to co píše merlin - nenadálá přetáčivost v krizovkách popř. vyšších rychlostech, se kterou se pak nedá nic moc dělat.
tak záleží jestli instruktoři preferují pouze bezpečný průjezd zatáčkou- kde se na sněhu stejně musí docela opatrně
anebo všechno ostatní - tj trakci (FWD) a brzdění, držení stopy ve sračkách, aquaplaning apod. Já dávám přednost tomu druhému takže lepší dopředu, a to i na RWD

Jinak doufám že těch bondových 180 s brzdami a kontra nebylo na sněhu, páč já tak rychle na sněhu ještě nejel ani po rovině. Moje hrdinství končí v autě někde u 160 km/h a na motorce ještě trochu míň :(
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od merlin »

Nemozem suhlasit s aquaplaningom, ked ma clovek horsie pneumatiky na prednej naprave (FWD) tak sa nic nedeje auto len zahuci ako predne kolesa idu po vode ale auto ide viac menej stale rovno. Ked su horsie v zadu, tak clovek lieta po ceste ako handra a musi si dat pozor aby neubral plyn aby ho stale predne tahali inak skonci v hodinach ako s (RWD)
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od mmira »

vana: bond jezdi na srackach a vode rychleji nez na suchu, bo na suchu se boji

merlin: to je z prominutim trochu blbost, ne. kdyz se na vode urve predni naprava, zbyva uz jen modleni. s vlajicim zadkem se stale da neco delat, jen clovek musi mit rychle ruce
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od merlin »

mmira, ja som myslel na rychlu jazdu po relativne rovnej dialnici ked su vyjazdene pruhy. V zkrutach je to ine aj ked si myslim ze pri aquaplaningu toho vela neurobis, treba len cakat aj sa kolesa dotknu vozovky. Aquaplaning je podla mna horsi ako sneh a lad...
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od mmira »

na te dalnici mi to prijde jeste jako horsi varianta. jak se predni kola dostanou na vrstvu vody, v tu chvili staci sebemensi impuls a clovek leti do svodidel. porad si myslim, ze je lepsi mit lepsi gumy na predku tak, aby i kdyz se urvou zadni, tak predni zustaly v kontaktu s asfaltem.

stale premyslim nad tim, co se jarka dozvedel v kurzu a nedava mi to smysl. ano, horsi gumy vzadu znamenaji vyssi pretacivost, ale stale radeji pojedu v pretacivem aute nez v necem, co nezataci popr nebrzdi. zalezi taky na naladeni auta. okruhove predokolky byvaji dost casto nastavene hodne pretacive, takze tam bych to mozna i pochopil. ale na beznem aute na cestu mi to smysl proste nedava.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od Vana »

mmira: plný souhlas

s lepšíma vpředu je riziko aquaplaninku určitě menší protože vyšší dezén si s vodou líp poradí a zadek už jede po vyčištěném
Uživatelský avatar
Majkky
Pan Řidič
Příspěvky: 404
Registrován: stř 16 úno 18:39

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od Majkky »

mmira,Vana: plný souhlas :-)
Chceš mít v životě všechno easy? Buď primitiv ...

30.9.2011 2 body ( 60 km/h na 50 km/h ) ...
- http://www.youtube.com/watch?v=ijVujGdczfo

Escort X50 EURO CZ
ratus ratus
Pan Řidič
Příspěvky: 343
Registrován: pát 06 led 22:04

Re: Rozdielne pneu na napravach

Příspěvek od ratus ratus »

Nezkušený řidič zvládá přetáčivý smyk hůře než nedotáčivý . Tedy horší dopředu.
Uživatel neexistuje :-)
Odpovědět