řidičBOB: Vím, že je to kvůli bezpečné vzdálenosti. Určitě nechci zpochybňovat jeho přínos a ani tvou zkušenost. Zvlášť když jsem tehdá s tím autem v tom roce najezdil jen pár tisíc km během asi dvou týdnů. Postupně jsem si zvykl na to, co mám čekat a jak tomu předcházet.
Jen jsem tím chtěl říct, že v ČR bohužel mnoho řidičů nemá pochopení pro takovou mezeru (všichni jsou zvyklí se lepit ) a pak ta jízda nemusí být komfortní.
Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Pro mě jako vnějšího pozorovatele jsou adaptivní tempomaty často nepříjemné. Stává se mi, že předjíždím v levém řadu kamionů, dožene mě někdo s adaptivním tempomatem - pozná se to právě podle toho velkorysého odstupu. Obvykle to bývá auto, co má pod kapotou, tak když se mezi kamiony vyskytne větší mezera, tak mu uhnu. Jenže adaptivní tempomat ještě několik vteřin po uhnutí chrápe a pak se začne jak s hnojem rozjíždět a já jsem ve výsledku zavřený za kamionem
Herdek, to na to nemůže ten řidič dupnout "manuálně"?
Herdek, to na to nemůže ten řidič dupnout "manuálně"?
Rychlost zabíjí!
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Ja myslim ze hlidani mrtvyho uhlu a aktivni brzdovy asistent co rozpozna nejen auto, ale i chodce nebo kolo jsou dobra vec. BSM mam az na poslednim aute a prekvapilo me, ze me to to proste nuti koukat do zrcatek castejc, coz je urcite dobre.
Oproti tomu tempomat s radarem na lexusu, byt podle me funguje velmi dobre (dokonce zvlada kolony a zastaveni) je se zvysujicim se provozem mene a mene pouzitelny, protoze v CR se nejakou bezpecnou vzdalenost proste nehraje.
Oproti tomu tempomat s radarem na lexusu, byt podle me funguje velmi dobre (dokonce zvlada kolony a zastaveni) je se zvysujicim se provozem mene a mene pouzitelny, protoze v CR se nejakou bezpecnou vzdalenost proste nehraje.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Nezabil ho spíše málem ten těsný odstup?pavproch píše: při poměrně těsném předjíždění mu jakýsi asistent začal (proti jeho vůli) brzdit a málem ho zabil...
Posuzovat něco vytrhnutého z kontextu nechci, ale platí:
Když chci myškovat, tak si radar vypnu, ne?
Mimochodem, adaptivní tempomat má velký odstup?
Skočila Vám někdy pod kola zvěř?
Potom se všichni diví, co jako Ti řidiči dělali, že je na dálnici v levém v sobě 4-5 aut, na rovném, přehledném úseku?
No co by dělali, letěli 150 s třímetrovým odstupem, jedna ruka z okna a v druhé cigáro
Že to není možné? Ale je
Vrátím se k úvodní otázce, je to jako před třiceti lety diskuse na téma ABS, je to naprosto to samé.
Většina neumí vyhýbací manévr na plné brzdy bez ABS, ovšem ABS je jejich třídní nepřítel a pojistku mají vytaženou
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27875
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
aikoN: jak jsem psal - je to o řidiči. Může na to čipnout nebo taky může mít nastavený ten tempomat tak, že zrychlovat bude svižně. Nastavit ro lze...alespoň na Audi.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Mimochodem kolega na novém autě měl špatně nastavené BiXenony.
Stane se, i když nevím jak.
Nadával na Dynamic Light Assist, říkám mu, ty oslňuješ ale na potkávačky i když DLA deaktivuješ!
Tak byl 2x v autorizáku. Pokaždé diagnostikou vše OK a odchod.
To už je ale nepochopitelné.
Nerozumí tomu, neumí se hádat, neví jak.
Poslal jsem ho na Regloskop na STK, seřídili, a konečně vyřešeno.
Teď to přijde.
To samé je teoreticky možné i pro radar.
Ten se taky kalibruje jako mlhovky dvěmi-třemi šrouby do ideální osy.
A jelikož on při 210kmh vidí pekelně daleko, tak jeden mm odchylka může udělat na tu vzdálenost metry a to tedy zásadní paseku, zvlášť u jednoradarových systémů. To pak znamená, že to bude totálně k ničemu a může to dělat psí kusy.
Jenže světla člověk pozná že svítí dobře nebo mimo. I když kolega ani to nepoznal. Není technický typ.
Radar těžko poznáš, že vidí "křivě" ikdyž jsi vedoucí servisu.
Jedině to překontrolovat přímo na kalibraci
Stane se, i když nevím jak.
Nadával na Dynamic Light Assist, říkám mu, ty oslňuješ ale na potkávačky i když DLA deaktivuješ!
Tak byl 2x v autorizáku. Pokaždé diagnostikou vše OK a odchod.
To už je ale nepochopitelné.
Nerozumí tomu, neumí se hádat, neví jak.
Poslal jsem ho na Regloskop na STK, seřídili, a konečně vyřešeno.
Teď to přijde.
To samé je teoreticky možné i pro radar.
Ten se taky kalibruje jako mlhovky dvěmi-třemi šrouby do ideální osy.
A jelikož on při 210kmh vidí pekelně daleko, tak jeden mm odchylka může udělat na tu vzdálenost metry a to tedy zásadní paseku, zvlášť u jednoradarových systémů. To pak znamená, že to bude totálně k ničemu a může to dělat psí kusy.
Jenže světla člověk pozná že svítí dobře nebo mimo. I když kolega ani to nepoznal. Není technický typ.
Radar těžko poznáš, že vidí "křivě" ikdyž jsi vedoucí servisu.
Jedině to překontrolovat přímo na kalibraci
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)