Nejlepsi system AWD
Re: Nejlepsi system AWD
taktak, po více než 400kkm s haldexama potvrzuju - nikdy žádný problém (a to občas- když mi prdne v kouli - taky dělám s osobákem terenocapiny jak s lendrouvrem) - když už něco smrdí, tak je to spojka...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Nejlepsi system AWD
Tak prave som docital zaujimavy clanok o elektromagnetickych spojkach. Riadia sa striedavym signalom o roznej dlzke impulzu, preto ak das "lock" tak spojka je zablokovana a neprehrieva sa vobec. Naopak najvecsi problem je rezim "automatic" tam sa striedavo rozopina a zopina spojka cim sa simuluje funcia diferencialu a to velmi teplotne zatazuje spojku. Spojka sa pouziva sucha aj mokra.




Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Nejlepsi system AWD
já si nulovou trakci jedné nápravy při rozjedu do kopce moc představit nedovedu. Napověz mi prosím za jakých podmínek to nastáváReese píše:...Třeba jen rozjezd do kopce s nulovou trakcí jedné nápravy zvládl pouze xDrive a to je třeba věc, kterou si dokážu představit v životě velmi jednoduše. ....
Re: Nejlepsi system AWD
pochybuju že se spojka střídavě rozpíná a spíná.merlin píše:....elektromagnetickych spojkach. Riadia sa striedavym signalom o roznej dlzke impulzu, preto ak das "lock" tak spojka je zablokovana a neprehrieva sa vobec. Naopak najvecsi problem je rezim "automatic" tam sa striedavo rozopina a zopina spojka cim sa simuluje funcia diferencialu ...
daleko lépe bych si dovedl představit, že frekvence impulsů je natolik vysoká, aby se střídou dal plynule řídit přítlak ale nedocházelo přitom k rozepínání
Re: Nejlepsi system AWD
merlin: a stejně tak nevěřím, že LOCK zajistí tvrdé 100% sepnutí spojky
jedině v případě žy by výrobce výsovně povolil použití LOCK pouze na sněhu nebo v blátě
a to myslím nenařizuje
jedině v případě žy by výrobce výsovně povolil použití LOCK pouze na sněhu nebo v blátě
a to myslím nenařizuje
Re: Nejlepsi system AWD
v tomto ohledu se mylis. opravdu je ta spojka natvrdo uzavrena. tedy natvrdo. jen co elektromagnet zvladne. a v navodu opravdu stoji neco v tom smyslu, ze by se to melo pouzivat jen na snehu ci blate, ne treba na mokrych ci namrzlych kostkach.Vana píše:merlin: a stejně tak nevěřím, že LOCK zajistí tvrdé 100% sepnutí spojky
jedině v případě žy by výrobce výsovně povolil použití LOCK pouze na sněhu nebo v blátě
a to myslím nenařizuje
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Nejlepsi system AWD
ještě pořád to nemusí to být jednoznačné
spojka může být na maximum, v tom případě při použití na suchu bude systém pohonu (hřídele, klouby apod.) hodně zatížený, ale ne spojka
ale také může být přitlačena jen částečně, aby zajistila určitý preload a pokud by přesto ještě došlo k prokluzu, teprvě pak zatáhne na určitou dobu úplně. I v tomto případě by výrobce předepsal použití jen na kluzkém povrchu, jinak by byla spojka hodně namáhaná, ale ochrání to systém pohonu
druhá možnost mi přijde pravděpodobnější, protože je více blbuvzdorná
spojka může být na maximum, v tom případě při použití na suchu bude systém pohonu (hřídele, klouby apod.) hodně zatížený, ale ne spojka
ale také může být přitlačena jen částečně, aby zajistila určitý preload a pokud by přesto ještě došlo k prokluzu, teprvě pak zatáhne na určitou dobu úplně. I v tomto případě by výrobce předepsal použití jen na kluzkém povrchu, jinak by byla spojka hodně namáhaná, ale ochrání to systém pohonu
druhá možnost mi přijde pravděpodobnější, protože je více blbuvzdorná
Re: Nejlepsi system AWD
je to nejaka hodne zlozita zalezitost velmi narocna na presnost. nekde drive jsem tu citoval realtivne presny popis. z toho mi vyplyva, ze pokud by se to nechavalo pootevrene a uzamykalo az pri prokluzu, dostavalo by ten uzaviraci mechanismus slusne kopance. je to samozrejme jen domnenka, suzuki je totiz hodne skoupe na informace.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Nejlepsi system AWD
Otevřené s uzamykáním až při prokluzu je to přece v režimu AUTO
a pokud to funguje bez kopanců při AUTO, musí to fungovat i v režimu LOCK
Jsem přesvědčený, že výrobci těchhle "třípolohových" systémů obecně, nejen Suzuki, si nechávají zadní vrátka a ani v poloze LOCK to nenastaví úplně natvrdo, ale jen např. na 50% (ty procenta jen pro ilustraci, spojky neumí moment dělit v přesném poměru). Trakci to významně pomůže a přitom je systém stále ještě chráněný před přetížením. V případě prokluzu pak může spojka velmi rychle přitáhnout ještě víc.
Aspoň takhle bych to programoval já.
a pokud to funguje bez kopanců při AUTO, musí to fungovat i v režimu LOCK
Jsem přesvědčený, že výrobci těchhle "třípolohových" systémů obecně, nejen Suzuki, si nechávají zadní vrátka a ani v poloze LOCK to nenastaví úplně natvrdo, ale jen např. na 50% (ty procenta jen pro ilustraci, spojky neumí moment dělit v přesném poměru). Trakci to významně pomůže a přitom je systém stále ještě chráněný před přetížením. V případě prokluzu pak může spojka velmi rychle přitáhnout ještě víc.
Aspoň takhle bych to programoval já.
Re: Nejlepsi system AWD
je to mozne. mam jednu zkusenost s jinym autem, ktere taky melo prepinac 2wd, 4wd a lock. peugeot 5008. testovaci kus, ktery v te dobe prosel rukama docela dost lidem a v tom rachotilo docela zasadne. technik rikal, ze tomu musel nekdo nekde dat cocku na lock, ze tim dostava hrozne zabrat komplet ulozeni pohonu, od motoru az po napravy. to by tomu uplnemu uzavreni nasvedcovalo. je to ale jina konstrukce, tak to muze mit jine ovladani.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou