Pneu koutek
Re: Pneu koutek
taxem si zase ověřil, že rozměr gumy (speciálně šířka) je velmi pofidérní údaj, to sice už vím dlouhou dobu, ale stále mě to překvapuje...
ve skladu ve firmě máme pěkně nahromadě všechno letní obutí na všechna auta... dycky čtyři kola pěkně naplacato na sobě... a...
v pátek sem přivezl nový auto, který má letní 225/45 R17 (já to nekonfiguroval, bral sem skladovku) a... sloupec 4 těhle 17" kol (v udávané šířce 225mm) je o pohlavek NIŽŠÍ než dva sloupce letních 15" a 16" pro oftáky (205/60 R15 a 205/55 R16) a.... vedle je sloupec kol na skautíka (225/50 R17) a čtyři nové zimní co mám připravené na brambora (225/45 R17) ... a oba sou o dobrých 8cm vyšší...
takže tři gumy (Pirelli P-zero, Michelin PA3 na jedné straně a Bridge Turanza), všechny s udávanou šířkou 225mm, se liší ve skutečnosti o 2cm....
nebo jinak bridge turanza 225/45 R17 jsou UŽŠÍ než pirelky 205/55 R16 resp. continentaly 205/60 R15 ...
ve skladu ve firmě máme pěkně nahromadě všechno letní obutí na všechna auta... dycky čtyři kola pěkně naplacato na sobě... a...
v pátek sem přivezl nový auto, který má letní 225/45 R17 (já to nekonfiguroval, bral sem skladovku) a... sloupec 4 těhle 17" kol (v udávané šířce 225mm) je o pohlavek NIŽŠÍ než dva sloupce letních 15" a 16" pro oftáky (205/60 R15 a 205/55 R16) a.... vedle je sloupec kol na skautíka (225/50 R17) a čtyři nové zimní co mám připravené na brambora (225/45 R17) ... a oba sou o dobrých 8cm vyšší...
takže tři gumy (Pirelli P-zero, Michelin PA3 na jedné straně a Bridge Turanza), všechny s udávanou šířkou 225mm, se liší ve skutečnosti o 2cm....
nebo jinak bridge turanza 225/45 R17 jsou UŽŠÍ než pirelky 205/55 R16 resp. continentaly 205/60 R15 ...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu koutek
Len sa opytam...tie pneu su nazute abo nie? Ak ano tak velku ulohu moze hrat sirka disku...
Najlepsie je preto porovnat samotnu plochu denezu. Tym ale nespochybnujem ze to tak nebude
Najlepsie je preto porovnat samotnu plochu denezu. Tym ale nespochybnujem ze to tak nebude
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Pneu koutek
nazuté... mno, ale esli na to má šířka ráfku, vliv, tak převrácenou hodnotou.... 15" a 16" ráfky sou 6.5", zatímco 17" sou 7"...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- ultima ratio
- Letec
- Příspěvky: 1192
- Registrován: sob 18 čer 19:24
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneu koutek
No právě, úzklý ráfek je víc vyboulí a jsou pak širší.
Re: Pneu koutek
jak píšu ve vlákně o leguánovi, brambor sa už trápí... takže zítra mu dám nové zimní pohorky.... sundám Michelin Pilot Alpin3 a dám tam (překapivě) Michelin Pilot Alpin3
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Pneu koutek
kura fiks.....
pokouším se srovnat srovnatelné za nesrovnatelných podmínek.... ať mně zase někdo nechytá za slovíčka....
skautík: nové Michelin PA3 225/50 R17 non RFT
brambor: nové Michelin PA3 225/45 R17 RFT
vzhledově naprosto stejný tvar, struktura, hloubka vzorku a šířka běhounu, DOT se liší o dva týdny, výška bočnice se liší o 5%....
záběrové vlastnosti v hlubokém sněhu i na uklouzaném (v přímém) obě gumy/auta zhruba stejné, ale.....
nájezd do zatáčky (na ujetém i hlubokém sněhu) tak akorát na mírné řízené hrabání všema čtyřma = brambor jede jak po kolejích, skautíka chce předběhnout prdelka.... příčná stabilita zadní nápravy v zatáčce výrazně, ale výrazně nižší než u brambora, ale taky výrazně, opravdu výrazně nižší než byla loňskou zimu na Pirelli SottoZero 225/50 R17 non RFT...
Jasně, jiná auta, jiný druh pohonu 4x4, jiné rozdělení hmotnosti, jiná celková hmotnost...Hlavně mě ale u skautíka překvapuje ten rozdíl proti loňsku.... žeby fakt ty michelinky byly ve stranové stabilitě o tolik horší než pirelky? Na bramborovi sem nikyd pirelyk neměl, takže nemůžu srovnat...
pokouším se srovnat srovnatelné za nesrovnatelných podmínek.... ať mně zase někdo nechytá za slovíčka....
skautík: nové Michelin PA3 225/50 R17 non RFT
brambor: nové Michelin PA3 225/45 R17 RFT
vzhledově naprosto stejný tvar, struktura, hloubka vzorku a šířka běhounu, DOT se liší o dva týdny, výška bočnice se liší o 5%....
záběrové vlastnosti v hlubokém sněhu i na uklouzaném (v přímém) obě gumy/auta zhruba stejné, ale.....
nájezd do zatáčky (na ujetém i hlubokém sněhu) tak akorát na mírné řízené hrabání všema čtyřma = brambor jede jak po kolejích, skautíka chce předběhnout prdelka.... příčná stabilita zadní nápravy v zatáčce výrazně, ale výrazně nižší než u brambora, ale taky výrazně, opravdu výrazně nižší než byla loňskou zimu na Pirelli SottoZero 225/50 R17 non RFT...
Jasně, jiná auta, jiný druh pohonu 4x4, jiné rozdělení hmotnosti, jiná celková hmotnost...Hlavně mě ale u skautíka překvapuje ten rozdíl proti loňsku.... žeby fakt ty michelinky byly ve stranové stabilitě o tolik horší než pirelky? Na bramborovi sem nikyd pirelyk neměl, takže nemůžu srovnat...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Pneu koutek
Mám dotaz:
kamarádovi teď po přezutí své A7 z 255-40 R19 na 255-45-R18 zimní Pirelli SottoZero dělá občas to,že když jede v zatáčce,tak mu jemně škubne volant do strany ( mě to přišlo,jako když mluví o tom,že mu sjedou kola do vyjetých kolejí,ale stavá se to když jede po úplně rovném asfaltu a novém asfaltu.Na letních si toho nevšiml nikdy,ale na zimních to zažívá skoro každý den a je to celkem nepříjemný u auta v takové cenové relaci.Já jsem mu říkal,že jsem zažíval něco podobného,ale u tata za pár desítek tisíc korun jsem to neřešil.Ale jeho by zajímalo,co by to mohlo být?
kamarádovi teď po přezutí své A7 z 255-40 R19 na 255-45-R18 zimní Pirelli SottoZero dělá občas to,že když jede v zatáčce,tak mu jemně škubne volant do strany ( mě to přišlo,jako když mluví o tom,že mu sjedou kola do vyjetých kolejí,ale stavá se to když jede po úplně rovném asfaltu a novém asfaltu.Na letních si toho nevšiml nikdy,ale na zimních to zažívá skoro každý den a je to celkem nepříjemný u auta v takové cenové relaci.Já jsem mu říkal,že jsem zažíval něco podobného,ale u tata za pár desítek tisíc korun jsem to neřešil.Ale jeho by zajímalo,co by to mohlo být?
Fluence 1.6 16v
E46 330ci "roofless"
E46 330ci "roofless"
Re: Pneu koutek
A skubne do strany ve smeru natoceni volantu nebo proti smeru?
Obcas mi na horsim povrchu u OII skubne volantem proti smeru natoceni. Mam za to, ze to dela ESP, kdyz ma pocit, ze auto jde do pretaciveho smyku, tak da "impuls" ke kontra. Dela mi to jen na letnich 225/45/17, na zimnich galuskach se mi to jeste nestalo.
Obcas mi na horsim povrchu u OII skubne volantem proti smeru natoceni. Mam za to, ze to dela ESP, kdyz ma pocit, ze auto jde do pretaciveho smyku, tak da "impuls" ke kontra. Dela mi to jen na letnich 225/45/17, na zimnich galuskach se mi to jeste nestalo.
Re: Pneu koutek
Dělá to jak v zatáčce a do obou směru,tak na rovině.Proto si nemyslím,že by to mohlo být ESP.Když jsem jel s ním a stalo se mu to,tak se to stalo na rovince na novém asfaltu.Já si toho skoro ani nevšiml,ale asi nepříjemný to je.
Fluence 1.6 16v
E46 330ci "roofless"
E46 330ci "roofless"