Tlumiče - jak poznat že už nejsou úplně ok

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
Jenyk
Mistr volantu
Příspěvky: 583
Registrován: úte 22 úno 11:04

Repasuje někdo tlumiče?

Příspěvek od Jenyk »

Odešly mi na autě nivomaty. Nové jsou sice k mání, ale vzhledem k hodnotě auta za nesmysl. Nevíte o někom, kdo by uměl nivomaty Sachs zrepasovat? Obecně má někdo zkušenosti s repasem tlumičů?
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
nicco
Adept autoškoly
Příspěvky: 10
Registrován: pon 27 črc 11:51

Re: Tlumiče - jak poznat že už nejsou úplně ok

Příspěvek od nicco »

Uživatelský avatar
_sulcik_
Pan Řidič
Příspěvky: 416
Registrován: sob 05 zář 11:39

Re: Tlumiče - jak poznat že už nejsou úplně ok

Příspěvek od _sulcik_ »

amater: a nešlo by se dohodnout v hjundé, že by tě svezli/půjčili stejné auto? Tohle může být naladěním. DCC tlumiče se zpravdla ladí tak aby byly v comfortu a normálu trochu volnější a komfortnější. Protože například př vyhýbacím manévru umí ten tlumič ztuhnout elektronicky.
Projeď se někdy v Superbu III DCC comfort režim. To teprve poznáš co je uhoupané. Ale to že se to zhoupne neznamená že je něco špatně. Se Sup III jezdím v Comfortu klidně 220 po dálnici a stabilní je to dost.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: Tlumiče - jak poznat že už nejsou úplně ok

Příspěvek od amater »

Nahrál jsem video.
https://youtu.be/MPZquUi3YM4
Je toto normální?
Když mi měřili tlumiče u hyundai, vypli motor... Možná vedeli proč...
Uživatelský avatar
_sulcik_
Pan Řidič
Příspěvky: 416
Registrován: sob 05 zář 11:39

Re: Tlumiče - jak poznat že už nejsou úplně ok

Příspěvek od _sulcik_ »

to je vlastnost. DCC tlumiče řídí útlum pomocí bypassu, který je řízen elektromagnetem několikrát za vteřinu. Nevím přesně kterého dodavatele má Hjoné, ale očividně tam mají pružinku, která uzavře bypass, pokud do tlumiče nejde proud. Takže měřit na vyplém motoru je podle mě korektní, protože nedochází k regulaci softwarem, ale měří se jen samotný HW tlumiče. Jinak znovu opakuji. Nikdo jiný než hjudé to nemůže regulérně změřit, protože nikdo jiný nemůže mít hodnoty útlumů nového tlumiče.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: Tlumiče - jak poznat že už nejsou úplně ok

Příspěvek od amater »

V Hyundai mi řekli že ty tlumiče se nemeri nijak jinak než jako obyčejné tlumiče.

Ale tak jak to v tom videu rozhoupu se to chová za jízdy. Stačí dvě na sebe navazující nerovnosti a zadek litá. Auto6se v zatáčkách naklání. Mám pocit6ze co byl někdy režim sport je teď komfort. Dnešní režim komfort bych nazval hazardem.
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: Tlumiče - jak poznat že už nejsou úplně ok

Příspěvek od amater »

Jinak tlumiče jsou Sachs, je to na nich napsané.
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 483
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Tlumiče - jak poznat že už nejsou úplně ok

Příspěvek od PepaSFI »

pi vypnutém motoru možná změří samotné tlumiče, jejich HW ve stavu kdy vlastně nic kromě pístu a oleje nefunguje. Jenže to je jen půlka věci, to je jak hláška z populárního filnu, "funguje to ale neseje". Jako bych funkci motoru posuzoval podle toho jestli to tam vrčí. Podle videa se to očividně houpe docela hodně, jo, těžko soudit bez osobního kontaktu ale vypadá to dost vláčně. Jenže to nemusí být chyba tlumiče ale jeho ovládání. Softwarová chyba, nějaké čidlo, nevím jak ten systém funguje, co všechno se na tom podílí.
Asi to bude chtít nějaký servis co se vyzná, aktualizaci softwaru, ne jen mechanicky změřit jestli vypnutý auto dobře stojí.
Uživatelský avatar
_sulcik_
Pan Řidič
Příspěvky: 416
Registrován: sob 05 zář 11:39

Re: Tlumiče - jak poznat že už nejsou úplně ok

Příspěvek od _sulcik_ »

aktualizace SW je nesmysl, ale pravda že chyba klidně může být i v snímači světlé výšky, případně ve ventilu samotném. Funkce snímače světlé výšky se dá ověřit, funkce el.mag. ventilu jedině na vymotovaném tlumiči na stavu. Ono upřímně žádné měření tlumičů na autě není moc přesné, všechno to je hoooodně +/- autobus. Jediná korektní cesta je změřit vymontované tlumiče.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
amater
Autoškolák
Příspěvky: 89
Registrován: úte 03 črc 15:40

Re: Tlumiče - jak poznat že už nejsou úplně ok

Příspěvek od amater »

Možná to skutečně nemusí být v tlumičech. Divne6jevze by takto odešli obě naráz.

Jak je možné prověřit snímač světlé výšky? Ten je na zadné nápravě jen jeden a to na pravé straně. Předpokládám že bude společný i pro xenony.

Večer jsem zkoušel jeden test s xenonama, naštartoval jsem auto, zapnul světla a na zdi kam světla svítila jsem poznačil úroveň. Pak jsem světla vypnul. Dal jsem pod zadek hever a asi o 5cm zvedl zadek. Nastartoval motor, zapnul světla ale nezrovnali se na stejnou úroveň, ale svítili níž. Tj. Jakoby ten snímač světlé výšky nefungoval. Ale možná se to zrovna až během jízdy. Nevím jak to má fungovat.

Každopádně se objednám do hyundai servisu.
Odpovědět