Pneu koutek

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Spectral
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Spectral »

Já mám tedy pár dní přezuto na ty Nokiany WRA4, jak jsem to tady řešil. A4 by proti D4 právě měly být více performance model pro silnější auta, u kterých jsou větší nároky na rozumné jízdní vlastnosti na suchu, za cenu třeba trošičku horších vlastností v ultrazimních podmínkách.

Těžko hodnotit po pár stovkách kilometrů, nicméně jsem v zásadě spokojen a koupil bych je znovu:
- pochopitelně jsem se opět dočkal podstatně menší boční jistoty v zatáčkách, kdy pneu sice neztratí adhezi, ale prostě se zhoupne v bočnici; na mém autě se to projevuje zejména na zadní nápravě, takže auto po pohybu volantem najednou zatáčí více a musím lehce korigovat volantem;
- ve vyšších dálničních rychlostech auto tím pádem taky lehce vlaje (opět pouze v rámci pohybu v konstrukci pneumatik, nedochází ke skluzu pneu po asfaltu); nutno dodat, že mám auto s hodně precizním podvozkem a během provozu na letních Max performance gumách se to chová proti běžným autům spíše jako F1; na běžném autě se ty projevy zimních pneu určitě více ztratí;
- oproti loni zkoušeným Conti TS850P (opět performance model proti běžným TS850) i ve výše uvedeném značná změna k lepšímu, Continentaly byly o třídu více nejisté, je ale pravdou, že jejich hodnocení jsem hodně uškodil nesprávným (nedostatečným) tlakem;
- pneu jsou tiché, neslyším žádný hluk, ale upozorňuji, že na to nejsem citlivý a u jakýchkoliv běžných pneu jsem hluk nikdy nevnímal jako problém;
- samotná adheze na suchu a mokru je velmi slušná, pochopitelně vzdálená mým letním, ale přesto velmi dobrá a na zimáky určitě nadstandardní.

Jak se budou chovat po pár tisících km nebo na sněhu a břečce, to se teprve uvidí. Mně se ale A4 zatím dost líbí.
:ar!
LK1895
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: pon 14 lis 14:14

Re: Pneu koutek

Příspěvek od LK1895 »

Tak jsem píchnul zimní pneu takovým způsobem že bohužel nejde opravit. Má smysl kupovat pouze dvě nové pneu, aby byli stejné alespoň na nápravě a dvě nechat staré, nebo vyměnit rovnou všechny čtyři? Stávající mám WinterContact TS850 (2014). Vzorek uprostřed je 7,5mm, na kraji se blíží 5mm.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Pneu koutek

Příspěvek od mmira »

4 nove podle me netreba, staci bud jedna nebo dve, ale urcite zase TS850.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Snowman000 »

Tak som po neuspesnom objednani a nedodani najprv Nokian WR A3 (uz sa prestali vyrabat :( ), neskor taktiez WR D3, som skusil stastie medzi jazdenymi pneu, kde som skoro zohnal Micheliny Pilot Alpin, neuspesne.
No ale nakoniec som zohnal rok stare takmer nepouzite Nokiany WR A3 :D
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Kratan
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: stř 16 lis 22:21

Matador MP44 Elite 3

Příspěvek od Kratan »

Zdravím, chtěl jsem se zeptat zda-li někdo z Vás už má zkušenosti s letňákama Matador MP44 Elite 3. Po zimě musím na léto koupit nové pneu a tyhle se mi docela líbí co se týče poměru cena/výkon. Prosím o radu a případné zkušenosti :) Potom jsem ještě přemýšlel o Hankook Kinergy Eco K425 a Nokian iLine.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1920
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Matador MP44 Elite 3

Příspěvek od Zajda »

K Matadorům ti nic neřeknu ale nepokoušel bych letní Hankooky. Mám v rozměru 195/65 R15 Ventus 3, což má být míň eko a víc přilnavé než K425, jakkoliv realita může být jiná. Každopádně reakcema na volant a přilnavostí na suchu jsou horší než zimáky, dokonce než zimáky stejné značky W452 i*cept RS2, které naopak můžu doporučit. Nikdy předtím jsem to nezažil, vždy jsem měl letní co byly na suchu lepší i v 0°C, Ventusy měly i v létě přinejlepším stejnou přilnavost jako zimáky teď.
Naposledy upravil(a) pavproch dne čtv 17 lis 09:08, celkem upraveno 1 x.
Důvod: edit by -pp-: sloučeno s vhodným tématem
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5697
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Stepan »

Tak jsem si dneska vyzkoušel, jaký to je, když auto začne ve 160 na dálnici ve vláčku dalších aut jednoduše plavat. Trenky bez úhony, ale měl jsem toho plný ruce. Continental 4x4 Winter Contact, je na nich najeto možná 4-5kkm. Skoro bych čekal víc... :ymhug:
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Pneu koutek

Příspěvek od oxik »

Nemáš jezdit tak rychle, ale pan skanska už ti to vysvětlí!
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5697
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Stepan »

Stepan píše:...ale měl jsem toho plný ruce.
Tím samozřejmě myslím, že jsem se chytl madla u dveří a sedačky. Nechápu co to řídilo za šílence, já jezdím předpis \m/
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27890
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneu koutek

Příspěvek od řidičBOB »

Musím zase říct, že byť ty Dunlopy hučí vcelku dost, tak včera za dešťe a hodně mokré D1, musím jim složit poklonu! Držely opravdu velmi dobře i v rychlostech, u kterých by Stepan měl i plné nohy práce ;-) Ani jedno zaváhání.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět