No teda nejsem si tím moc jistý, že to mají správně. Např. na stránce https://www.highperformanceparts.cz/kat ... odelId=225 mají několik LSD a liší se cenou. Ale v detailu u všech uvádí katalogové číslo QDF13N. Tak že by jedny střeva pro všechno? Nechce se mi věřit, že by byly stejné pro 188 a 215..
btw myslel jsem si, že šnekový diff umí v podstatě to stejné jako lamela. Ale co jsem nad tím strávil trochu času, tak lamela je TOP. Šnek se nikdy nezamkne na rozdíl od lamely. Jakmile u šneku nemá jednokolo trakci, tak se nejede nikam.
Hmmm, to zní úplně jinak, než co jsem si (kdysi) kolem šneku a lamely naštudoval já: šnek zná jen dvě polohy - on a off, zatímco lamela zabírá plynule. Šneka (Quaife) mám už třetího a nikdy (stovky tisíc km) jsem nepozoroval, že by ho jedno prokluzující kola vyřadilo z činnosti.
Ale lamelu (50%) sem kdysik měl krátce na bramborovi1 a Fittipaldi ve mně absolutně nepoznal (jízdního) rozdílu.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Tak šnek jen násobí točivý moment z prokluzujícího kola na kolo s trakcí. Ale pokud bude prokluzující kolo ve vzduchu, tj. bude mít 0 Nm, tak v ten moment stokrát nula je stále nula. A máme open dif a nejede se nikam.
snek prenese nejaky nasobek momentu protacejiciho se kola na to zatizene/neprotacejici se. No ale pokud na tom protacejicim se nic neni, tak to nic neprenese, coz je ten pripad kola ve vzduchu.
No jo pozde Moderni reseni je pribrzdovani toho protaceneho kola
Výhoda lamely je v konzistentnosti a pokud bych volil bez ohledu na náklady a z pohledu aktivní jízdy, tak by to byla rozhodně lamela (u fwd to třeba krásně vyrovná i brzdný síly a pak to brzdí jako sviňa). Jakmile to je ale do kombinovanýho provozu s převahou normální jízdy, tak bych dal šneka. Na sportu jsem mohl volit mezi šnekem (quife) a lamelou (cusco) a i když mi několik lidí říkalo že cusco je v pohodě, tak jsem odvahu nenašel. Každopádně jakýkoli LSD je lepší než open diff - prostě LSD rules .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Tak výměna oleje na prosto triviální. Ten si vyměníš pomalu na zahradě. To nepovažuju za nevýhodu. Blbý by bylo, když bys musel lamely měnit každý rok. To je pak voser tahat co chvíli diferák ven.
Oni jsou s tím spojený i další radosti, jako "cvakání" poloos když se někde otáčíš při velkým rejdu (prostě to svoruje pořád). U rwd asi menší problém než u fwd, ale ten materiál prostě trpí víc.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).