Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Pre crash ve fabii 3 mi za posledni mesic 3x vyhodil kotvu, kdyz jsem to vubec nechtel a bez brzdeni pipal zbytecne uz tak 10x.. Napriklad tempomat 65km/h, asi 100m prede mnou zacalo auto odbocovat doleva zrovna v pravotocice zatacce, uz byl davno v protismeru a kdyz jsem byl tak 30 m za nim a muj pruh byl volny, tak najednou asi na pul vteriny plne brzdy s abs a pak si to teprve vsimlo, ze tam misto je. Clovek se kolikrat lekne jak prase, kdyz to uplne zbytecne zacne brzdit. Vypnout to jde, ale v teplych mesicich to radsi nechavam tak, kdybych se nekam zadival
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27875
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
- Hold hill control: pro ty, co se neumí rozjet do kopce je to vcelku užitečný pomocník.
- Asistent sjíždění svahů: měl jsem možnost otestovat jak na sněhu, tak v terénu a musím říct, že tohle funguje dobře...určitě lépe než jsem to sjížděl klasicky pod brzdou.
- Asistent sjíždění svahů: měl jsem možnost otestovat jak na sněhu, tak v terénu a musím říct, že tohle funguje dobře...určitě lépe než jsem to sjížděl klasicky pod brzdou.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Asistenti jsou super.
Všechny je používám, ale né vždy.
Je to jako tempomat někdy se to hodí, jindy ne.
Není řečeno, že to musíš mít puštěno 24h denně.
Problémy jsou jen ty, že to mnozí neumí ovládat, a i když se to naučí, neumí to rychle a intuitivně.
Někdo loví v menu minutu nastavení a někdo klikne na volantu klik klik a hotovo i poslepu v rychlomenu a jde to dokonce i deaktivovat okamžitě páčkou, ale jak v čem.
Použití je otázka. V Mini po městě nepotřebuješ skoro nic, v nějakém E klasse když máš za sebou 1100km, vypité 3kafe, dva redbully, přijde mlha, parkoviště v nedohlednu a nechceš se nechat u krajnice sešrotovat prvním kamiónem, tak si rád zapnu úplně vše a s oknama dole dojíždím na parking na krev. Někdo radši zastaví a uteče za svodidla, otázkou je co je lepší. Ale smysl těch asistentů je, jen ho umět využít.
Pravda je, že málo kdo má v aktivním tempomatu dva radary, akorát pár výrobců, zbytek jede na jeden a není to ono, a tak je to se vším a navíc, je to jako s ESP. Na autě z roku 2000 to škube a v krizovce než aby to uškodilo, to radši nedělá nic. Teď třeba Passat B8 umí na sněhu ESP vyvolat přetáčivý smyk a i ho zase srovnat, abys na sněhu stihl odbočit ale nepřetočil se nebo neodplul po tečně do škarpy. Nevídané. Akorát že zase všichni bečí, že to nejde vypnout. Jde. Stačí na diagnostice změnit nastavení a můžete mít ten třetí stupeň zcela OFF vše. Akorát nevím proč, ale to je jiná věc.
Poslední téma je, že dodavatelé vypouštějí nedodělky. Koupíte si B8 a vezmete tři ročníky a každý ma jiné jednotky nebo aspoň soft. Potom na něčem jde aktualizace a na něčem to je od začátku starý šrot a nebude to nikdy OK. To se týká třeba i Navigací, co na počátku dělaly psí kusy a řešení bylo čekejte, až bude nový soft a potom až byl, není podporováno, máte staré auto A ty asistenty mají aktualizace jednotek zrovna takové, něco jde, něco ne, co jde, tak stejně nejde napoprvé, všechno on-line, furt dokola odmítat diselgate, je to někdy otrava.
Všechny je používám, ale né vždy.
Je to jako tempomat někdy se to hodí, jindy ne.
Není řečeno, že to musíš mít puštěno 24h denně.
Problémy jsou jen ty, že to mnozí neumí ovládat, a i když se to naučí, neumí to rychle a intuitivně.
Někdo loví v menu minutu nastavení a někdo klikne na volantu klik klik a hotovo i poslepu v rychlomenu a jde to dokonce i deaktivovat okamžitě páčkou, ale jak v čem.
Použití je otázka. V Mini po městě nepotřebuješ skoro nic, v nějakém E klasse když máš za sebou 1100km, vypité 3kafe, dva redbully, přijde mlha, parkoviště v nedohlednu a nechceš se nechat u krajnice sešrotovat prvním kamiónem, tak si rád zapnu úplně vše a s oknama dole dojíždím na parking na krev. Někdo radši zastaví a uteče za svodidla, otázkou je co je lepší. Ale smysl těch asistentů je, jen ho umět využít.
Pravda je, že málo kdo má v aktivním tempomatu dva radary, akorát pár výrobců, zbytek jede na jeden a není to ono, a tak je to se vším a navíc, je to jako s ESP. Na autě z roku 2000 to škube a v krizovce než aby to uškodilo, to radši nedělá nic. Teď třeba Passat B8 umí na sněhu ESP vyvolat přetáčivý smyk a i ho zase srovnat, abys na sněhu stihl odbočit ale nepřetočil se nebo neodplul po tečně do škarpy. Nevídané. Akorát že zase všichni bečí, že to nejde vypnout. Jde. Stačí na diagnostice změnit nastavení a můžete mít ten třetí stupeň zcela OFF vše. Akorát nevím proč, ale to je jiná věc.
Poslední téma je, že dodavatelé vypouštějí nedodělky. Koupíte si B8 a vezmete tři ročníky a každý ma jiné jednotky nebo aspoň soft. Potom na něčem jde aktualizace a na něčem to je od začátku starý šrot a nebude to nikdy OK. To se týká třeba i Navigací, co na počátku dělaly psí kusy a řešení bylo čekejte, až bude nový soft a potom až byl, není podporováno, máte staré auto A ty asistenty mají aktualizace jednotek zrovna takové, něco jde, něco ne, co jde, tak stejně nejde napoprvé, všechno on-line, furt dokola odmítat diselgate, je to někdy otrava.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Myslím, že do kopce se rozjíždět umím, ale Hill hold stejně považuju za užitečný, aspoň člověk pošetří spojku. A vůbec nejvíc se hill hold hodí pro mizerný automatický převodovky.řidičBOB píše:- Hold hill control: pro ty, co se neumí rozjet do kopce je to vcelku užitečný pomocník.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27875
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Tam je to ale autohold... Což ani není tak kvůli mizerné převodovce, jako kvůli tomu, aby si na křižovatce nemusel stát na brzdě...což u některých aut (Golf/Passat...) nemá vliv na rozsvícené brzdovky, protože tady svítí, i když řidič na brzdě nestojí; auto stojí na autoholdu.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Já mám nejradši koncernovou nápovědu pro řazení. Bez ní bych přišel o spoustu skvělých zážitků. Třeba jízda 50km/h na pětku. V 1.6TDi
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Ten konzernový našeptávač rychlosti de (aspoň teda v Oftáce II.) snadno vypnout přes BC. Drahá ho má "on" v Leguánovi (bylo mi zakázáno študovat esli tam de vypnout či ne) a .... je to teda zdroj zábavy, jj.... už sem to tu psal.... myslím že občas navrhuje řadit 6 i v šedesáti.... ale řidič má co? řidič má čumět PŘED AUTO, ne NA BUDÍKY, že....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Nejhorší je, že asistenty využívají lidi, který se nikdy nenaučili jezdit. A díky tomu se ani nikdy nenaučí. Podle toho to na silnicích vypadá. Ale co zase brečím, bude hůř
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27875
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
To si ani nemyslím... Mladá generace se k autům, co tyhle vychytávky mají, masově nedostane, protože no money. Ta starší, která si to může dovolit (mezi ní se počítám už i já), se učila jezdit na jiných "strojích" a pokud jim bylo dopřáno, jezdit se naučili.
Podle mne jsou horší mladí, co si dnes jako první auto zadováží obstarožní povoz, co má 200k+, nejlépe pohon na zadek a nabydou dojmu, že jim silnice patří. Vždyť je to tady furt téma co téma: moje první auto do xy peněz - požadavky: může to být cokoliv, hlavně ať je to silné a BMW
Podle mne jsou horší mladí, co si dnes jako první auto zadováží obstarožní povoz, co má 200k+, nejlépe pohon na zadek a nabydou dojmu, že jim silnice patří. Vždyť je to tady furt téma co téma: moje první auto do xy peněz - požadavky: může to být cokoliv, hlavně ať je to silné a BMW
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
To presne sedi na me :-DD