no v ramci toho kde jsme jezdili s SX bych to tak dramaticky nevidel.d1.8t píše:Uplně jsem zapoměl na awd, které mám opravdu rád. Can-am, zadek natvrdo, střed po připojení natvrdo, předek visco. Kolikrát jsem sám překvapenej, co to vyjede.![]()
SX4 považuji i v lehčím terénu za neschopnou.
Nejlepsi system AWD
Re: Nejlepsi system AWD
Re: Nejlepsi system AWD
pomineme-li upravne software nastaveni, pak zasadni rozdil je ve tretim rezimu Lock u SX4, ktrery je pomerne funkcni. Kizasi ma jiny typ spojky a jeho rizeni. Rozdil v diferaku je pak samozrejmy.mmira píše:goes: nepovidej. jaky je rozdil? prosil bych presny popis rozdilu.
Re: Nejlepsi system AWD
mechanicky je to zcela shodne reseni, rozdil je jen ovladaci v elektronice. rozdil v chovani je dan jen a jen integraci s ESP. to ale jaxi nema vliv na vyse popsany jev. ona je to tiz spojka fungujici na sucho. proto se taky muze prehrat. a LOCK u SX4 je jen funkce SW, nic vic. jen se spojka "neuzavre" kvuli jizdnim podminkam, ale vypinacem natvrdo. a pak by me zajimalo, co za rozdil v diferaku povazujes za samozrejmy. imho tam konstrukcne zadny neni.
jeste k jizde s Kizashi. jako tradicne bylo pri testu AWD auta sucho a krasne. takze vyzkouset chovani na extremne klouzavem terenu neslo. vzal jsem to do hor, kde byla kombinace mokra a sterku a nemuzu rict, ze by se to auto chovalo jinak se zapnutym a vypnutym AWD systemem. rozdil by asi byl, kdyby to melo silnejsi motor popr manual, idelane oboje. podvozek by to jiste snesl.
co jsem SX4 videl jezdit po rozblacenem poli, kde se borilo tak 15 cisel do blata, tak to davalo velmi s prehledem. vcetne vyjezdu slusneho kopce.
jeste k jizde s Kizashi. jako tradicne bylo pri testu AWD auta sucho a krasne. takze vyzkouset chovani na extremne klouzavem terenu neslo. vzal jsem to do hor, kde byla kombinace mokra a sterku a nemuzu rict, ze by se to auto chovalo jinak se zapnutym a vypnutym AWD systemem. rozdil by asi byl, kdyby to melo silnejsi motor popr manual, idelane oboje. podvozek by to jiste snesl.
co jsem SX4 videl jezdit po rozblacenem poli, kde se borilo tak 15 cisel do blata, tak to davalo velmi s prehledem. vcetne vyjezdu slusneho kopce.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Nejlepsi system AWD
a kdyz to rika mmira, tak je to pravda
Re: Nejlepsi system AWD
neutikej od toho a odpovez prosim. mozna jsem pri nastudovavani informaci k testu neco prehledl a mam spatne informace. ty tvrdis, ze je tam rozdil ve spojkach, tak mi prosim rekni, jaky.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Nejlepsi system AWD
Treba rozlisovat medzi:
Hydraulickou spojkou, lamely su pritlacovane pomocou tlaku oleja
Magnetickou spojkou, lamely su pritlacovane elektormagneticky (je tam tiez olej ale len na chladenie)
Viskoznou spojkou, tam sa pracuje len s viskozitou oleja (napriklad VW synchro)
Hydraulickou spojkou, lamely su pritlacovane pomocou tlaku oleja
Magnetickou spojkou, lamely su pritlacovane elektormagneticky (je tam tiez olej ale len na chladenie)
Viskoznou spojkou, tam sa pracuje len s viskozitou oleja (napriklad VW synchro)
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Nejlepsi system AWD
merlin: u iWD jsem nikde nenasel udaj o tom, ze by to v sobe melo jakykoliv olej. funguje to jako uzavreny celek, ktery se v pripade poruchy meni kus za kus. magnet tam opravdu ma byt.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Nejlepsi system AWD
principialne asi zadny, jen jsou kazde jine uz proto, ze nejsou zamenitelne.mmira píše:neutikej od toho a odpovez prosim. mozna jsem pri nastudovavani informaci k testu neco prehledl a mam spatne informace. ty tvrdis, ze je tam rozdil ve spojkach, tak mi prosim rekni, jaky.
Re: Nejlepsi system AWD
Jeste jen pro uplnost dodam citaci, kterou jsem nasel na foru suzuki (copyright tamnejsi uzivatel Beaumont).
Elektronická řídící jednotka 4WD ovládá v závislosti na datech z čidla otáček zadní nápravy „G“, ABS a ESP, signálem obdelníkového průběhu s proměnlivou šířkou pulsů elektromagnetický solenoidový ventil, který působí prostřednictvím pístu na vicelamelovou pomocnou ovládací spojku.
Tato pomocná spojka dále ovládá dvoudílnou deskovou vačku s kuličkou. Tento komplet funguje jako násobič axiální síly a je velice náročný na přesnost výroby a kvalitu (povrchovou tvrdost, houževnatost a zakalení) materiálu.
Poháněná část vačky pak působí na hlavní vícelamelovou spojku, která rozděluje kroutící moment mezi přední a zadní nápravou,
Celý komplet pracuje nasucho, v ložiskovém uložení, s vnější kontrolou teploty. K deaktivaci dochází při teplotě čidla 70 – 80 st.
Celý mechanismus je uzavřený a nerozebíratelný. Při poškození je nutná výměna celého kompletu. Jeho životnost by měla být při rozumném používání srovnatelná s životností převodovky. Použitý materiál na lamely i závorovací vačku by měl být vysoce kvalitní.
Jinak cena při eventuální výměně je necelých 40 000,- Kč (v Česku) a můžeme jen doufat, že se to nevyrábí v Číně, když je to patent od Toyoty.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Nejlepsi system AWD
mmira, pokial viem vzdy je tam olej (zivotnostna napln) aj ked minimalne mnozstvo len na chladenie a zmensenie opotrebovania. Staci sa spytat v KIA servise ako casto to musia menit z dovodu prehriatia...
je mozne ze mate pravdu a je to na sucho, ale v tom pripade je to hnusne riesenie... bez oleja sa tie lamely budu brutalne prehrievat, nieco ine je namerat na povrchu 70 stupnov ale nieco ine je skutocna teplota lamely...
je mozne ze mate pravdu a je to na sucho, ale v tom pripade je to hnusne riesenie... bez oleja sa tie lamely budu brutalne prehrievat, nieco ine je namerat na povrchu 70 stupnov ale nieco ine je skutocna teplota lamely...
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť