FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od Vana »

pjanda píše:... kdyz si ten DCCD (to je to co v Subaru neumi popsat :) ) nastavite na preferenci zade...
děkuji za smajlíka, ale jsou to fakt troubové
trochu je omlouvá že pochopení silových poměrů v pohonu dělá problém více lidem, bohužel včetně PR oddělení výrobců, odborným novinářům apod. Ale když někdo provozuje stránky věnované přímo tématu, taky bych očekával alespoň základní orientaci v problematice
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od d1.8t »

Vana píše:
d1.8t píše:...Při velkém provozu a nutnosti akcelerovat z nízkých rychlostí, je výhoda awd neodiskutovatelná. Ve vyšších rychlostech se rozdíly výrazně zmenšují a lepší ovladatelnost hraje ve prospěch rwd....
když jsi to nakousl, mohl bys upřesnit co si představuješ pod pojmem vyšší rychlost na sněhu ?
Na zmrzlém neklouzavém sněhu mi v přímém směru awd neujíždí od nějakých 70km/h. Se snižující adhezí se to samozřejmě posunuje.
RWD
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od goes »

ExFun píše:Jsem rád, že skončila (nesmyslná) onanie nad starým Passatem 4M a řeší se opět koncepce pohonu.

AWD je taková krabička poslední záchany - instantní jistota. Otázkou je, kdo je ochoten ji s sebou pořád tahat a platit, a kdo ne.

Osobně po dlouhodobých zkušenostech s AWD, FWD, RWD říkám, že za AWD vzhledem k mým potřebám nesjem ochoten dát ani 1Kč příplatek při pořízení vozidla. A mít na výběr až na AWD a FWD/RWD zcela totožná vozidla za stejnou cenu, vezmu, pokud nepůjde o SUV, vozidlo s jednou hnanou nápravou, protože úspora paliva a nižší váha. Pokud bych chtěl vozidlo, které se dělá jen jako AWD, tak to budu akceptovat.
simte s jakym autem s AWD jsi dlouhodobe jezdil?
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od d1.8t »

pjanda píše:d1.8t: Pamatuji si, samozrejme :)

Ale at se vratime ke koncepci, zkousel jste nekdy na snehu auto s motorem uprostred? Podle me by se Vam to libilo. Sice si neni mozne dovolit tak moc to rozevlat, ale rychlost i akcelerace je mnohem vyssi, tam uz rozdil oproti 4x4 neni od nejakych strednich rychlosti (samozrejme zalezi na vykonu). Je to rychlejsi a pritom to ma porad atraktivitu RWD...

A abych nestranil ;) I s AWD se da zazit spousta legrace, ale s koncepci Passat B5/Audi to rozhodne nejde. Takova posledni Impreza STi je velmi neutralni auto, neni nedotaciva jako predchudci, necha se utrhnout na najezdu a kdyz si ten DCCD (to je to co v Subaru neumi popsat :) ) nastavite na preferenci zade, udrzite pretacivost na vyjezdu i na suchu. To je pak samozrejme auto "rozhozene" jeste mnohem mnohem mene, ta pretacivost je drobounka, ale je to kurevsky rychle :)
Já vlastně se středovou koncepcí nikdy nejezdil. Takže se toho trochu bojim, na druhou stranu by to byla výzva. :))
Pořád si motám hlavou jak uspořádat vozový park a variantu koupení MR auta tam mám taky.

AWD nechci ani zábavný, jsou to už moc vysoký rychlost, moje typický trasy jsou úzký s nedostatkem místa okolo, takže mi zadokolka zcela vyhovuje. :ympeace:
RWD
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od goes »

je dobre se podivat napr. na zavody kde jsou awd i rwd i fwd - napr. kouknete se na nemecke rallye na asfaltove RZ klidne na suchu. 400 konove porsche a 300 konove sti, obe v zavodnich upravach. Jaksi by clovek nabyl dojmu, ze to RWD s tim musi drzet krok, jenze... kde je problem? proc i na suchu a na asfaltu jsou ty stavy takove jake jsou?

1.8t: v ramci toho, ze na ujetem snehu neni problem i pri 150konich u AWD jeste hrabat kolem 70 kmh, tzn. ani 4kola nemaji jeste dostatecnou trakci, tak by ti ujizdel. V podstate neujizdeni se srovna az v okamziku, kdy uz kola nejsou schopny hrabat. Coz bude o dost vyse.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od Vana »

d1.8t píše:Na zmrzlém neklouzavém sněhu mi v přímém směru awd neujíždí od nějakých 70km/h. Se snižující adhezí se to samozřejmě posunuje.
tohle je především otázka řidičských schopností dotyčného individua v AWD. Já si taky občas říkám že by některým měli AWD zabavovat protože si ho vůbec nezaslouží.
Akorát že 70 kmh se mi zdá poněkud nízká hodnota, v teto rychlosti AWD při akceleraci ještě celkem spolehlivě hrabě všema čtyřma, tak se mi nezdá že by jí RWD byť se samosvorem dokázalo konkurovat.
Na hladším AWD občas hrabe i nad 100 km/h. Takže bych si tipnul že by se karty mohly začít srovnávat snad někde kolem 130-150 km/h

a co se týká tvých negativních zkušeností s O1 4x4, sice jsme s tím nejezdil, ale k haldexům především starých generací bych taky moc velkou důvěru neměl. Tam i věřím že ses mohl cítit nejistě

jinak doufám teda žes tou vyšší rychlostí nemyslel těch 70 km/h :-s
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od d1.8t »

goes píše:je dobre se podivat napr. na zavody kde jsou awd i rwd i fwd - napr. kouknete se na nemecke rallye na asfaltove RZ klidne na suchu. 400 konove porsche a 300 konove sti, obe v zavodnich upravach. Jaksi by clovek nabyl dojmu, ze to RWD s tim musi drzet krok, jenze... kde je problem? proc i na suchu a na asfaltu jsou ty stavy takove jake jsou?
Blbej příklad, Dobberkau je maže docela brutálně.

goes píše: 1.8t: v ramci toho, ze na ujetem snehu neni problem i pri 150konich u AWD jeste hrabat kolem 70 kmh, tzn. ani 4kola nemaji jeste dostatecnou trakci, tak by ti ujizdel. V podstate neujizdeni se srovna az v okamziku, kdy uz kola nejsou schopny hrabat. Coz bude o dost vyse.
Tvoje velikost už dosáhla takových výšin, že bez znalosti set-upu mýho auta víš v kolika mi přestává awd ujíždět?
Nezbylo by než zatleskat. Musel by ses ale trefit....
RWD
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od d1.8t »

Vana píše:
d1.8t píše:Na zmrzlém neklouzavém sněhu mi v přímém směru awd neujíždí od nějakých 70km/h. Se snižující adhezí se to samozřejmě posunuje.
tohle je především otázka řidičských schopností dotyčného individua v AWD. Já si taky občas říkám že by některým měli AWD zabavovat protože si ho vůbec nezaslouží.
Akorát že 70 kmh se mi zdá poněkud nízká hodnota, v teto rychlosti AWD při akceleraci ještě celkem spolehlivě hrabě všema čtyřma, tak se mi nezdá že by jí RWD byť se samosvorem dokázalo konkurovat.
Na hladším AWD občas hrabe i nad 100 km/h. Takže bych si tipnul že by se karty mohly začít srovnávat snad někde kolem 130-150 km/h

a co se týká tvých negativních zkušeností s O1 4x4, sice jsme s tím nejezdil, ale k haldexům především starých generací bych taky moc velkou důvěru neměl. Tam i věřím že ses mohl cítit nejistě

jinak doufám teda žes tou vyšší rychlostí nemyslel těch 70 km/h :-s
Tak víš jak to je. Pánové stojí na plynu a TC pracuje. Já žádný TC nemám a na neklouzavém zmrzlém sněhu už mám v těch 70 dost trakce, abych je mohl pohodlně předjet. Slovem dost nemyslím 100%. Lidi tomu většinou uvěří, až když to zažijou. ;)
RWD
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od Vana »

Řek bych že na plynu nestojí, naopak většinou jedou hodně pomalu protože mají ze snahu panickou hrůzu bez ohledu na druh pohonu.
Jinak jak vypadá podle tebe "dost trakce" je názorně vidět v tvém videu
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: FWD, AWD, RWD - výhody a nevýhody

Příspěvek od goes »

d1.8t píše:
goes píše:je dobre se podivat napr. na zavody kde jsou awd i rwd i fwd - napr. kouknete se na nemecke rallye na asfaltove RZ klidne na suchu. 400 konove porsche a 300 konove sti, obe v zavodnich upravach. Jaksi by clovek nabyl dojmu, ze to RWD s tim musi drzet krok, jenze... kde je problem? proc i na suchu a na asfaltu jsou ty stavy takove jake jsou?
Blbej příklad, Dobberkau je maže docela brutálně.

goes píše: 1.8t: v ramci toho, ze na ujetem snehu neni problem i pri 150konich u AWD jeste hrabat kolem 70 kmh, tzn. ani 4kola nemaji jeste dostatecnou trakci, tak by ti ujizdel. V podstate neujizdeni se srovna az v okamziku, kdy uz kola nejsou schopny hrabat. Coz bude o dost vyse.
Tvoje velikost už dosáhla takových výšin, že bez znalosti set-upu mýho auta víš v kolika mi přestává awd ujíždět?
Nezbylo by než zatleskat. Musel by ses ale trefit....
nemusim znat tvoje auto, aby bylo jasne, ze ti to awd bude ujizdet dal, protoze ty i on budou jeste hrabat a preci jenom 4 kola toho prenesou vice jak 2. A muzes tu vriskat jak chces. Jak pise vana od tech 120-150 by se to dalo brat vazne, od 70 ani nahodou.
Odpovědět