rychlost vs otacky vs spotreba
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
spotreba 30-40l nie je problem ani na Forde Focus RS
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
jemerlin píše:spotreba 30-40l nie je problem ani na Forde Focus RS
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
pj: podle mě je ale obohacení směsi v režimu plného výkonu běžné i u atmosférických motorů
proč by to mělo být hendikepem jen u turba ?
proč by to mělo být hendikepem jen u turba ?
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
ano je, bohatost smesi se meni v zavislosti na potrebach motoru apod.
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
Protoze bohatsi smes je pouzita pro chlazeni motoru a dodatecne palivo tedy neni spaleno?Vana píše:pj: podle mě je ale obohacení směsi v režimu plného výkonu běžné i u atmosférických motorů
proč by to mělo být hendikepem jen u turba ?
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
ale to stejné platí i pro atmosféry
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
Preto ze v mensom spalovacom priestore potrebujes ziskat viac energie a z toho dovodu tam vznika vecsia teplota
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
Dobrou. To už je příliš vodborné
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
Vana: Ano, ale je to treba v takove mire, kdyz motory pracuji s uplne jinymi tlaky a tedy sklony k detonacim?
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: rychlost vs otacky vs spotreba
Pro me je naprosto vymluvne to co uvadi Wikipedia:
Vyse uvedene radky to popisuji pro me naprosto logicky a tedy verohodne. Pokud vyznamnou cast paliva nespalim, je proces jako celek samozrejme neefektivni a presne to vysvetluje to, co se v realu deje. A u turba ho musim pri vysoke zatezi nespalit zjevne hodne...
Vana: Se mi zda, ze zapominate na to, s cim jste to sam otevrel. Turbo pracuje s vyssimi tlaky, ma tedy vetsi sklony k detonaci, presto problemy tohoto typu v praxi nema. Proc? Protoze motor je chlazen (vyrazne - kdyz to chcete srovnat s necim jinym) bohatsi nez potrebnou smesi.Compressing air in the turbocharger increases the air's temperature, which can cause a number of problems. Excessive charge air temperature can lead to detonation, which is extremely destructive to engines. When a turbocharger is installed on an engine, it is common practice to fit the engine with an intercooler (also known as a charge air cooler, or CAC), a type of heat exchanger which gives up heat energy in the charge to the ambient air. Over time an intercooler can develop leaks, losing boost pressure, and reducing fuel economy. It is common practice to leak test the intercooler during routine service, particularly in trucks where a leaking intercooler can result in a 20% reduction in fuel economy.
In addition to the use of intercoolers, it is common practice to introduce extra fuel into the charge for the sole purpose of cooling. The amount of extra fuel varies, but typically reduces the air-fuel ratio to between 11 and 13, instead of the stoichiometric 14.7 (in gasoline engines). The extra fuel is not burned, as there is insufficient oxygen to complete the chemical reaction, and instead undergoes a phase change from vapor(liquid) to gas.
Vyse uvedene radky to popisuji pro me naprosto logicky a tedy verohodne. Pokud vyznamnou cast paliva nespalim, je proces jako celek samozrejme neefektivni a presne to vysvetluje to, co se v realu deje. A u turba ho musim pri vysoke zatezi nespalit zjevne hodne...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n