rychlost vs otacky vs spotreba

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od merlin »

spotreba 30-40l nie je problem ani na Forde Focus RS :)
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od goes »

merlin píše:spotreba 30-40l nie je problem ani na Forde Focus RS :)
je
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od Vana »

pj: podle mě je ale obohacení směsi v režimu plného výkonu běžné i u atmosférických motorů
proč by to mělo být hendikepem jen u turba ?
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od goes »

ano je, bohatost smesi se meni v zavislosti na potrebach motoru apod.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od pjanda »

Vana píše:pj: podle mě je ale obohacení směsi v režimu plného výkonu běžné i u atmosférických motorů
proč by to mělo být hendikepem jen u turba ?
Protoze bohatsi smes je pouzita pro chlazeni motoru a dodatecne palivo tedy neni spaleno?
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od Vana »

ale to stejné platí i pro atmosféry
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od merlin »

Preto ze v mensom spalovacom priestore potrebujes ziskat viac energie a z toho dovodu tam vznika vecsia teplota
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Smrťák
Letec
Příspěvky: 2818
Registrován: stř 16 úno 20:51

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od Smrťák »

:D Dobrou. To už je příliš vodborné :(|) :-??
Sbohem. Už tady nejsem. Mám dost všech for.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od pjanda »

Vana: Ano, ale je to treba v takove mire, kdyz motory pracuji s uplne jinymi tlaky a tedy sklony k detonacim?
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: rychlost vs otacky vs spotreba

Příspěvek od pjanda »

Pro me je naprosto vymluvne to co uvadi Wikipedia:
Compressing air in the turbocharger increases the air's temperature, which can cause a number of problems. Excessive charge air temperature can lead to detonation, which is extremely destructive to engines. When a turbocharger is installed on an engine, it is common practice to fit the engine with an intercooler (also known as a charge air cooler, or CAC), a type of heat exchanger which gives up heat energy in the charge to the ambient air. Over time an intercooler can develop leaks, losing boost pressure, and reducing fuel economy. It is common practice to leak test the intercooler during routine service, particularly in trucks where a leaking intercooler can result in a 20% reduction in fuel economy.

In addition to the use of intercoolers, it is common practice to introduce extra fuel into the charge for the sole purpose of cooling. The amount of extra fuel varies, but typically reduces the air-fuel ratio to between 11 and 13, instead of the stoichiometric 14.7 (in gasoline engines). The extra fuel is not burned, as there is insufficient oxygen to complete the chemical reaction, and instead undergoes a phase change from vapor(liquid) to gas.
Vana: Se mi zda, ze zapominate na to, s cim jste to sam otevrel. Turbo pracuje s vyssimi tlaky, ma tedy vetsi sklony k detonaci, presto problemy tohoto typu v praxi nema. Proc? Protoze motor je chlazen (vyrazne - kdyz to chcete srovnat s necim jinym) bohatsi nez potrebnou smesi.

Vyse uvedene radky to popisuji pro me naprosto logicky a tedy verohodne. Pokud vyznamnou cast paliva nespalim, je proces jako celek samozrejme neefektivni a presne to vysvetluje to, co se v realu deje. A u turba ho musim pri vysoke zatezi nespalit zjevne hodne...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Odpovědět