Mal som tu prevodovku v garazi, a zaujimalo ma co sa s nou stalo, tak som ju pred vyhodenim rozobral:
pomahal som si touto strankou: http://www.honda-club.cz/old/view.php?id=281
takze:
prvy stupen mal opotrebovane(zahladene) zuby na synchrone, kolese a na presuvniku
dvojka a patka mali opotrebovany synchron(vydreny kuzel...)
vpodstate vyzerali presne takto
castou jazdou bez medziplynu a bez synchronov sa na 2 a 5. stupni taktiez obrusili zuby na kolese a presuvniku
synchrony na 3 a 4 este fungovali, ale tiez uz mali vydrety doost velky kuzel, takze ak by som ju chcel znova poskladat bolo by ich nutne vymenit
tldr; prevodovka bola po 140 000km v dost dezolatnom stave
Dvojka nejde zaradit, kulisa ako mozna pricina?
Re: Dvojka nejde zaradit, kulisa ako mozna pricina?
Po 140t měnit převodovku není nic příjemného. Věřím, že oprava by vyšla dráž než ta výměna za použitou.
Čím si myslíš, že se to stalo? Je to šmejd, bylo to tím zatěžováním + jízda ve městě nebo s tím někdo neuměl jezdit? Nevím, jestli jsi to měl jako osobní nebo pracovní auto, ale vím, že u nás ve firmě takové věci občas řeší. Někdo nemá cit pro spojku nebo se k tomu prostě nechová dobře a pak tak ty auta dopadají.
Čím si myslíš, že se to stalo? Je to šmejd, bylo to tím zatěžováním + jízda ve městě nebo s tím někdo neuměl jezdit? Nevím, jestli jsi to měl jako osobní nebo pracovní auto, ale vím, že u nás ve firmě takové věci občas řeší. Někdo nemá cit pro spojku nebo se k tomu prostě nechová dobře a pak tak ty auta dopadají.
Re: Dvojka nejde zaradit, kulisa ako mozna pricina?
myslim ze to bola kombinacia vsetkeho vymenovaneho... ale co tu prevodovku najviac dorazilo bol asi kolega co ju mal 2roky ako sluzebak - z cudzieho krv netecie
jeho jazda zahrnovala straslivy posed za volantom(nalezato a volant drzany dole), necitlivost k autu a "sportove preradzovanie" ktore spocivalo v tom ze tam rychlosti hadzal celou silou... neviem ako to popisat, ale prirovnal by som to uderu sekerou pri rubani dreva
ale aj mimo tejto 2r eskapady to sluzilo vyslovene ako pracovne auto na znicenie - jazdilo vyhradne nalozene/pretazene(robotnici, betonove kocky, kotuce pasoviny, naradie atd...), casto nespevnene komunikacie (kludne cez poorane pole), tahalo to kde co vratane aut ako VW T5 na lane, elektrocentraly, voziky s hlinou, spanovali sa s tym kable na slpoch...
striedalo to soferov, celkovo bolo asi 5x burane(jedny diel s tovarenskou farbou je kapota) a mimo mesto sa s nim slo len zriedkavo(aj preto ma ledva 10 000km za rok)
takze vzhladom na styl pouzivania, a na to ze je to dacia tak by som povedal ze auto to je nadmieru spolahlive a odolne
mimo oleja/filtrov, pneumatik, nehôd a rozvodov sa tam menili len tieto veci: raz zapalovacia cievka, raz repas prednej napravy, 3x predne brzdy, 1x zadne brzdy, spojka a potom prevodovka
jeho jazda zahrnovala straslivy posed za volantom(nalezato a volant drzany dole), necitlivost k autu a "sportove preradzovanie" ktore spocivalo v tom ze tam rychlosti hadzal celou silou... neviem ako to popisat, ale prirovnal by som to uderu sekerou pri rubani dreva
ale aj mimo tejto 2r eskapady to sluzilo vyslovene ako pracovne auto na znicenie - jazdilo vyhradne nalozene/pretazene(robotnici, betonove kocky, kotuce pasoviny, naradie atd...), casto nespevnene komunikacie (kludne cez poorane pole), tahalo to kde co vratane aut ako VW T5 na lane, elektrocentraly, voziky s hlinou, spanovali sa s tym kable na slpoch...
striedalo to soferov, celkovo bolo asi 5x burane(jedny diel s tovarenskou farbou je kapota) a mimo mesto sa s nim slo len zriedkavo(aj preto ma ledva 10 000km za rok)
takze vzhladom na styl pouzivania, a na to ze je to dacia tak by som povedal ze auto to je nadmieru spolahlive a odolne
mimo oleja/filtrov, pneumatik, nehôd a rozvodov sa tam menili len tieto veci: raz zapalovacia cievka, raz repas prednej napravy, 3x predne brzdy, 1x zadne brzdy, spojka a potom prevodovka
Re: Dvojka nejde zaradit, kulisa ako mozna pricina?
To zní jako perfektní auto na prodej do Áček, kde z toho udělají auto po důchodci.
Re: Dvojka nejde zaradit, kulisa ako mozna pricina?
Prodejce nesmí lhát. Soud potvrdil pokutu 700 tisíc korun pro AAA Auto za klamání zákazníků.Arkis píše:To zní jako perfektní auto na prodej do Áček, kde z toho udělají auto po důchodci.
https://archiv.ihned.cz/c1-66954910-pro ... -zakazniku
Re: Dvojka nejde zaradit, kulisa ako mozna pricina?
A myslíš si, že od teď budou ti hodní? Takových pokut už dostali (ikdyž menších) a ještě dostanou. Vezmi si, že takový příběh o důchodci a omlazení auta o kilometry jim na autě za půl míče udělá klidně sto a více tisíc.