jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku?

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
gertbert
Autoškolák
Příspěvky: 52
Registrován: pát 21 zář 18:27

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od gertbert »

PEPASFI

si první kdo píše o technických listech a hned si předpojal, že je nechci. Možná tam, je kámen úrazu.

Takže k těm TL..., když jsem se díval třeba na Castrol, nebo třeba Total, moc z toho o tom z čeho je to vyrobeno jsem nenašel. Možná to tam je a možná jsem se díval blbě.
PepaSFI píše: Ceůlkem není žádná možnost jak poznat jak byl olej vyrobený.
A proto jsem se ptal, jak to poznat a vlastně mi odpovídáš že to NEJDE. Ok beru, stačilo toto napsat na začátku.
PepaSFI píše: A ono to ani nemá smysl, dnešní oleje jsou velice složité a vůbec se nedá říct že by syntetika nutně musela být mnohem lepší než minerál prostě proto že u moderních olejů už to nejde takhle jednoduše rozdělit. I základové oleje jsou směsi míchané z několika komponent.
A děkuji, MÁ TO SMYSL. Nejím slaám, kde není maso a nechci olej šunt. Vyšší oleje hledám a hledám takový, který není vyroben nalitím do ropy rozpouštědla myslím takovéto něco co bylo jako M6AD. CHCI TAK MNOHO?

Když se bavíš o Long life, dvě auta chtějí Long life a jedno olej žere, vždy po 15000 km musím tam litr šoupnout. Nikdy nevydrží 30.000 ale po 23-26tkm zahlásí servis. Při výměně v servisu mě bere čert, že za litr musím cálovat 800kč za svíčku 400kč a nevím z jaké nádoby to mechanik nalije.
PepaSFI píše: Ale hlavně záleží na tom co potřebuje motor. Když dáš do staršího motoru moderní super plně syntetický bezpopelný olej, může se snadno stát že to bude jeho rychlý konec. Pokud navíc budeš bezvýhradně trvat na long life intervalu, bude to téměř jistota.
Zkrátka, spíš se ptej na olej pro konkrétní auto a způsob jeho užívání než na nějaké konspirační teorie.
Prostě máme mimo 2 servisovaných aut v autorizovaném servise dalších X šunek s výrobou 2002-20010, kdy do všech se od začátku lil "značkový olej" z garážového servisu ze sudu. Nedávno přišel kluk studující vysokou chemickou, co to kupuju ze sudu za mazut, co to tam dáváme, donesl materiál, který jim dal profesor a mě spadla brada. Jedna nádoba, ve kterém se točí šnek, tan se zastaví a to co je hustý je 15W-40 a to co je řídký nahoře je 5W-40. Do každého se pak šoupne jiné adivivum vyráběné v Rusku Jihokorejskou firmou. Všechno je minerální olej.

Proto jsem se rozhodl lít jen Total Polytrafic Rubia, kde je výměna po 80.000,-km, kde vím, že když olej vyměním po 15.000km, měl by být pořád při "síle".

Takže pokud mám dát za litr 60 nebo 80kč, tak radši to lepší NE? Ale co je vlastně lepší, ŽE?

Zajda, nezlob se ale:
Rady z patra co vás velebnosti otravuju svými nejapnými dotazy Vám některým všeználkům, mě vždy dokážou "postrčit".
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 493
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od PepaSFI »

fascinuje mě jak krásně jednoduše se dá popsat celý petrochemický průmysl. Já měl kdysi ruskou knížku kde byl popsaný jaderný reaktor. Tak nějak podobně. Bylo to pro školní děti. Ale to odbíháme. Ten olej Total je pro náklaďáky, podle zvyklostí hospodských expertů by byl označen za polosyntetiku a typicky se dodává v sudech takže to asi bude taky pěknej mazut žejo. Což je samozřejmě blbost, hodnotit olej podle toho jestli je ze sudu. Pokud vyhovuje specifikacema pro to auto, ideálně firemníma, nic proti tomu.
gertbert
Autoškolák
Příspěvky: 52
Registrován: pát 21 zář 18:27

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od gertbert »

Všechno je jednoduché, chemický průmysl je perpetum mobile miliard, které produkuje. Tak jako banky. Jenže na založení potřebuješ složit 500.000.000,-Kč to proto, aby v tom klubu bankéřů neseděl každý, že? Tak že pravda je ta, že si banku založí každý a to že vlastně skoro nikdo - jen pár lidí je tedy ta konspirace. Jen mít půl miliardy, jaký problém, že?

Dobře ať neodbíháme.

Pořád se bavíme o hovně. Pořád čtu hospodské kecy. Ten olej není jen do náklaďáku, když má specifikaci pro benzínové motory,

nevadí, to se stane, splést se může prostě každý.

Zrovna na těch stránkách, kde ten sudový olej Total polytrafic Rubia 10w-40 za 98 kč do kanystru prodávají, tak píší, že čistá plná syntetika se prakticky v obchodě neprodává, že se u běžně prodávaných jedná o směsi minerálních olejů a jejich menšinovou směs se syntetickými základovými oleji.

Tak jako se sem vozí polská vejce, kuřata a sýr, a pak se změní země původu přebalením, tak se sem vozí i nigerijský olej, který se přebalí v Německu a má velmi špatnou mazivost. Jeho mazivost je pod úrovní 15W-40 M7ADS. Dokonce jeho technické listy stáhly z internetu. Takový olej přeji antikonspiračnímu moudrému ZAJDOVI. Ještě tam mají na plastové flašce "vytesáno" Made in Germany.

Já vím, vy to nechcete slyšet, pro Vás je 10W-40 mantra o které se nediskutuje a u kraksny, která má najeto před dovozem jen po Německu 300.000km se nebude nikdo soudit při zničení motoru.

Já vím je to ta vaše konspirace. Všechno je krásné, všichni jsme šťastni, každý olej je DOBRÝ.

Já nevím jestli toto je ten epitaf Vaší rady. Přece nikdo nechce do motoru lít mazut a pak zadřít.
Každý chlap, už jen z titulu nějakého fadovství už od prvního kola chce pro svoje vozidlo dopřád to když ne to nejlepší tak to dobré, nebo je vám to skutečně jedno? Já tomu nerzumím.

Tohle je autofotum. Kde jinde hledat řešení když hospodské kecy nikam nevedou.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1948
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od Zajda »

gertbert píše: Každý chlap, už jen z titulu nějakého fadovství už od prvního kola chce pro svoje vozidlo dopřád to když ne to nejlepší tak to dobré, nebo je vám to skutečně jedno? Já tomu nerzumím.
Ne každý je po pár hodinách samostudia takový odborník jako ty. Proto většinou volím naprosto laickou a pro fajnšmekry nepochopitelnou metodu výběru, kdy se podívám, jaké specifikace oleje vyžaduje výrobce mého vozu a zakoupím např. olej Yacco příslušné specifikace u výhradního distributora ČR (PER-OIL znackoveoleje.cz či yacco.cz). Tento výrobce v technických listech naprosto drze neuvádí procentuální zastoupení jednotlivých základových olejů, což pro zasvěcené může být jistě skandální.
A na vlastní spektrometr jsem si také, stejně jako ty, ještě nenašetřil, takže jsem úplně ve tmě. Po tvém posledním půlstránkovém příspěvku nebudu mít klidné spaní, napíši rozhořčený dopis do Francie ať se přiznají, jestli mi to nenamíchali z pašovaného nigerijského oleje nebo dokonce z BAMBUCKÉHO MÁSLA?!?
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
gertbert
Autoškolák
Příspěvky: 52
Registrován: pát 21 zář 18:27

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od gertbert »

Zajdo.

já se přece ptal :

jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? Blik?

Mohl si hned napsat, že TY velký Zajda - ty to NEŘEŠÍŠ a VĚŘÍŠ ... firmě POCHCANÁ.SLÁMA@ france-oil.kocourkov.

Ale nic ve zlém, Zajdo ... :( to se čaem podá ...

PS od Kabátu: jen jsem ztratil směr, chtěl jsem jít na hajzl a místo toho lezu ven ...
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1948
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od Zajda »

A jak bys chtěl poznávat složení oleje jinak než chemickou analýzou? Podle chuti, barvy na pohled od oka nebo promnutím mezi prsty?

Několikrát jsem ti zopakoval, že by sis měl pořídit spektrometr, který by vyhodnocoval pohlcení infračerveného světla u analyzovaného vzorku a tím určil, o co se může jednat. Což je naprosto relevantní odpověď, a zároveň tě z ní měla nesmyslnost tvého dotazu trknout. Blik...ne, nebliklo ti to ani jednou.

Bohužel i další tvé příspěvky jsou opakující se přehlídkou slaboduchosti.

Úžasný je kupříkladu ten ostrovtip "POCHCANÁ.SLÁMA@ france-oil.kocourkov." v kontextu s tvou obsesí náklaďákovým olejem od Totalu (sic), který za cenu 80 Kč/litr bude jistě aspoň PAO+ester bez jakékoliv minerální příměsi, tedy přesně to co hledáš a co by všichni měli svému motoru dopřát.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od Honza42 »

Už minimálně od dob Pumpe diesel od VW se vyvíjí oleje přímo pro konkrétní motor. Vzhledem k současným litrovým výkonům, požadavkům na minimální třecí ztráty.... a tisíc dalších požadavků, třeba odolnost proti LSPI, to ani jinak nejde.
Takže ten nebožák kromě kompletně vybavené laboratoře, nastudování celého oboru chemie a tribotechniky bude ještě muset někde čórnout firmení databázi konkrétní automobilky a prostudovat, jestli ty stovky techniků za několik let vývoje neudělaly někde chybu a doporučily ten správný olej.
No, nezávidím mu.
No a odpověď na základní otázku je snad již od začátku jasná. Pozná leda tak psí lejno.

Normální člověk koupí od důvěryhodného obchodníka to, co je předepsáno. Já například taky nedělám rozbor oběda v hospodě, jestli v tom není arsen nebo novičok. A už vůbec nepíšu na fóra o stravování idiotské dotazy typu: "Jak poznám jestli není v guláši novičok".
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 493
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od PepaSFI »

takže znovu a jednoduše: Poznáš to podle popisku na obalu a v technickém listu. V praxi pak leda v laboratoři.

A pro konkrétní použití se dá poradit asi tohle: Najdi si návod od auta. Tam bude napsaná předepsaná specifikace oleje. Obvykle i značka, protože ony ty firmy si dohazujou kšefty. Ale určitě tam někde bude doporučená viskozita, tedy to známé 10w40, 5w30 nebo tak něco. Pak tam bude výkonnostní třída dejme tomu A3 nebo B3 nebo tak něco. A obvykle i označení podle americké normy API, třeba SJ nebo CJ-4 a podobně. A skoro jistě tam bude firemní specifikace, ono známé VW nějaké číslo, MB, MAN, prostě jak si která automobilka určí požadavky. U moderních motorů je potřeba to dodržet protože to mimo jiné určuje například to jestli se zbytkama nezasviní filtr částic.

A pak je ještě jedna možnost. Pokud máš v oblibě určitou značku, najdi si jejich mazací plán. Zadáš auto a ono ti to ukáže jaký jejich olej je pro to auto určený.
gertbert
Autoškolák
Příspěvky: 52
Registrován: pát 21 zář 18:27

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od gertbert »

PepaSFI

Děkuji za tvou odpověď. To já samozřejmě vím, a do aut, kde to řeším, bych už prakticky mohl nalít cokoli, protože to jsou staré ojeté BERLE s nájezdem 200-330tkm, a ty další auta, které jsou servisované v autorizovaném servisu, tam mohu jen VĚŘIT, že mi lijí to, co tam SKUTEČNĚ patří.

o co mi teda vlastně šlo?

Prostě jsem za své peníze NECHTĚL autu ublížit tím, že tam naliji v Německu přebalovaný Nigerijský olej 10W-40 s velmi špatnou mazivostí, která je pod úrovní mazivosti M7ADSIII 15W-40 a chtěl vědět, jak se to tedy pozná, protože z většiny technických listů se to u 10w-40 NE-do-zvím.

Na obale většiny balení oleje je přece vždy napsáno
NEJLEPŠÍ OLEJ NA SVĚTĚ, PRO VŠECHNY AUTA, TAKOVÉ i MAKOVÉ. Made in Germany.
The oil of Jehovah. Made by God.
Hефть пришельцы. Сделано из галактики Андромеды.

Nechtěl jsem lít do starých šunek už drahý olej. Auta, které mi lidi pořád ničí lít něco zbytečně extra. Když by ch si mohl vybrat u specifikace 10W-40, tak bych si radši vybral SYNTETICKÝ, nebo Hydrokrakový olej. Ale máte pravdu, srat na to.

Honza 42

píše...

"Normální člověk koupí od důvěryhodného obchodníka to, co je předepsáno. Já například taky nedělám rozbor oběda v hospodě, jestli v tom není arsen nebo novičok. A už vůbec nepíšu na fóra o stravování idiotské dotazy typu: "Jak poznám jestli není v guláši novičok".

Důvěryhodný obchodník, může být také napálen. Můj známý natanoval u značkové pumpy Natural místo Nafty. Já zase dělám rozbor v obchodě, jestli sýr, který kupuji Honzo, neobsahuje výtažek z vlasů Číňanů nebo odvar z prasečích kopyt, E920/E930. Dobrou chuť.

A tak je to pánové se vším, se sýrem nebo s olejem.

ZAJDA

Do naftového auta, do kterého mi nějaký idiot nalil omylem 10W-40 a já už se nemohu vrátit k 0W-30, který jsem tam od začátku lil, si myslím že ten Total bude super. Do Fábie, se kterou jezdí piča, která vymete každou díru na silnici koupím 10W-40 z Tesca.

A o to mi šlo ABYCH NEMUSEL KUPOVAT SPEKTROMETR. Myslel jsem, ŽE MI PORADÍTE. Jo, ahá ... divej toto je ten hydrokrakový olej 10W-40, který tak hledáš, mají ho tam a tam.

Děkuji všem za Vaše rady.
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 493
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku

Příspěvek od PepaSFI »

no a jsme u toho. To že je auto stará piksla, což mimochodem při 200 tisících není, neznamená že tam můžeš lít co chceš. Obávám se že právě z toho pak vznikají ty hospodskofejsbůkové konspirace o tom jak šmejd olej zničil auto. Pořád platí že musíš dodržet specifikace! Můžeš vzít levnější značku, třeba nějaký olej ktrý u nás nemá rozjetou reklamní kampaň ale ty specifikace tam nejsou pro srandu. A taky mám pocit že tak trochu hodnotíš "kvalitu" podle viskozitní třídy což je úplně špatně. A taky nevidím důvod proč bys nemoh dát zas ten 0w30. Už nejsme v časech olejů M6A aby ti tam narostly závěje karbonů. Provoz na 10w40 motoru nijak neuškodí, teda pokud nemá filtr částic. To by asi taková záměna byla na žalobu a náhradu škody.
Odpovědět