si první kdo píše o technických listech a hned si předpojal, že je nechci. Možná tam, je kámen úrazu.
Takže k těm TL..., když jsem se díval třeba na Castrol, nebo třeba Total, moc z toho o tom z čeho je to vyrobeno jsem nenašel. Možná to tam je a možná jsem se díval blbě.
A proto jsem se ptal, jak to poznat a vlastně mi odpovídáš že to NEJDE. Ok beru, stačilo toto napsat na začátku.PepaSFI píše: Ceůlkem není žádná možnost jak poznat jak byl olej vyrobený.
A děkuji, MÁ TO SMYSL. Nejím slaám, kde není maso a nechci olej šunt. Vyšší oleje hledám a hledám takový, který není vyroben nalitím do ropy rozpouštědla myslím takovéto něco co bylo jako M6AD. CHCI TAK MNOHO?PepaSFI píše: A ono to ani nemá smysl, dnešní oleje jsou velice složité a vůbec se nedá říct že by syntetika nutně musela být mnohem lepší než minerál prostě proto že u moderních olejů už to nejde takhle jednoduše rozdělit. I základové oleje jsou směsi míchané z několika komponent.
Když se bavíš o Long life, dvě auta chtějí Long life a jedno olej žere, vždy po 15000 km musím tam litr šoupnout. Nikdy nevydrží 30.000 ale po 23-26tkm zahlásí servis. Při výměně v servisu mě bere čert, že za litr musím cálovat 800kč za svíčku 400kč a nevím z jaké nádoby to mechanik nalije.
Prostě máme mimo 2 servisovaných aut v autorizovaném servise dalších X šunek s výrobou 2002-20010, kdy do všech se od začátku lil "značkový olej" z garážového servisu ze sudu. Nedávno přišel kluk studující vysokou chemickou, co to kupuju ze sudu za mazut, co to tam dáváme, donesl materiál, který jim dal profesor a mě spadla brada. Jedna nádoba, ve kterém se točí šnek, tan se zastaví a to co je hustý je 15W-40 a to co je řídký nahoře je 5W-40. Do každého se pak šoupne jiné adivivum vyráběné v Rusku Jihokorejskou firmou. Všechno je minerální olej.PepaSFI píše: Ale hlavně záleží na tom co potřebuje motor. Když dáš do staršího motoru moderní super plně syntetický bezpopelný olej, může se snadno stát že to bude jeho rychlý konec. Pokud navíc budeš bezvýhradně trvat na long life intervalu, bude to téměř jistota.
Zkrátka, spíš se ptej na olej pro konkrétní auto a způsob jeho užívání než na nějaké konspirační teorie.
Proto jsem se rozhodl lít jen Total Polytrafic Rubia, kde je výměna po 80.000,-km, kde vím, že když olej vyměním po 15.000km, měl by být pořád při "síle".
Takže pokud mám dát za litr 60 nebo 80kč, tak radši to lepší NE? Ale co je vlastně lepší, ŽE?
Zajda, nezlob se ale:
Rady z patra co vás velebnosti otravuju svými nejapnými dotazy Vám některým všeználkům, mě vždy dokážou "postrčit".