(ne)vybitá autobaterie
Re: (ne)vybitá autobaterie
13.8 V je na spodni hranici, spis uz je to na pomezi udrzovaciho napeti. Melo by to davat aspon 14.4 V.
Tos meril bez zateze, nebo s? Pokud bez, tak to promer jeste jednou kolik dava alternator kdyz pozapinas vsechna svetla, topeni, radio, vyhrivani sedadel.
Tos meril bez zateze, nebo s? Pokud bez, tak to promer jeste jednou kolik dava alternator kdyz pozapinas vsechna svetla, topeni, radio, vyhrivani sedadel.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: (ne)vybitá autobaterie
ctrl_j píše:13.8 V je na spodni hranici, spis uz je to na pomezi udrzovaciho napeti. Melo by to davat aspon 14.4 V.
Tos meril bez zateze, nebo s? Pokud bez, tak to promer jeste jednou kolik dava alternator kdyz pozapinas vsechna svetla, topeni, radio, vyhrivani sedadel.
Ahoj, hodnota 13,8V je změřena voltmetrem, a byla zapnuta veškerá elektronika, co používám při běžné jízdě. Tzn. světla, ventilátory, rádio, zesilovač (+ subwoofer)... Nejhorší na tom je, že stála mám na vědomí to, že autobaterie byla ozkoušena v servise se zátěží, kdy byla čerstvě dobita, s tím, že šlape na 100% na max. zátěž. Ale jakmile jí zapojím do auta, hned je problém se startováním...
Momentálně jsem 4 dny nepoužíval auto. Jakmile jsem se ho pokusil nastartovat, asi 20 sekund se nechtěl chytnout. Jakoby ta baterie umírala, ale nakonec chytla a já nastartoval. Chci předejít tomu, že koupím novou baterku, a ta mi za měsíc odejde, díky nějaké prkotině v elektroinstalaci v autě.
Re: (ne)vybitá autobaterie
Nečetl jsem diskuzi ale zkontroloval bych připojení mezi baterkou a startérem a mezi batekou a skeletem a motorem. Přechodové odpory, úbytky napětí, zkorodované nebo uvolněné spoje a kontakty
Re: (ne)vybitá autobaterie
Nedalo mi to a změřil sem všechno ještě jednou. Předchozí měření jsem asi zapomněl zapojit rádio a změřit....
Tak tedy znova...
S veškerýma světlama, ventilátory atd... naměřeno 13,90V
S veškerýma světlama, ventilátory A RÁDIEM 11,40V
Zjevný pokles při zapojeném rádia...
Tak tedy znova...
S veškerýma světlama, ventilátory atd... naměřeno 13,90V
S veškerýma světlama, ventilátory A RÁDIEM 11,40V
Zjevný pokles při zapojeném rádia...
Re: (ne)vybitá autobaterie
Nevěřím, že zapnutím rádia dojde k takovému poklesu napětí při měření přímo na svorkách baterie.
Buď měříš blbě, nebo neměříš napětí přímo na pólech
Buď měříš blbě, nebo neměříš napětí přímo na pólech
Re: (ne)vybitá autobaterie
Ano bylo to změřeno přímo na pólech...
Re: (ne)vybitá autobaterie
Takže znova, máš měřák připojený přímo na póly, nastartovaný motor, puštěné všechny spotřebiče kromě rádia a napětí je 13,9
a po zapnutí rádia klesne napětí na 11,4
- je to na volnoběh nebo při vyšších otáčkách ?
- pokud na volnoběh, co se stane když přidáš plyn ?
a dále, zkus změřit rozdíl napětí na (+) svorce alternátoru a na (+) pólu aku. S rádiem i bez rádia. Mělo by to být jen pár desetin voltu
(jeden hrot voltmetru zapíchneš na + alternátoru, druhý na + baterky)
změř rozdíl napětí mezi obalem alternátoru a - pólem baterky - opět jeden hrot na kostru alt., druhý na mínus pól aku
opět to musí být jedna ´dvě desetinky, opět s rádiem i bez
a po zapnutí rádia klesne napětí na 11,4
- je to na volnoběh nebo při vyšších otáčkách ?
- pokud na volnoběh, co se stane když přidáš plyn ?
a dále, zkus změřit rozdíl napětí na (+) svorce alternátoru a na (+) pólu aku. S rádiem i bez rádia. Mělo by to být jen pár desetin voltu
(jeden hrot voltmetru zapíchneš na + alternátoru, druhý na + baterky)
změř rozdíl napětí mezi obalem alternátoru a - pólem baterky - opět jeden hrot na kostru alt., druhý na mínus pól aku
opět to musí být jedna ´dvě desetinky, opět s rádiem i bez
Re: (ne)vybitá autobaterie
Zatím přídám informaci, že to bylo na volnoběh. K večeru přidám další informace z měření.
Re: (ne)vybitá autobaterie
Zkoušel sem tedy další pokusy, a přišel jsem na další objev.
tentokrát jsem měřil o něco déle, a sledoval pokles a nárůst při otáčkách.
Jakmile jsem nastartoval auto, zapnul všechny spotřebiče, i s rádiem, naměřil sem 12,0 V. Jakmile jsem přidal otáčky na 2.000 napětí šlo na 13.8V
Po krátké chvíli, jako bych luskl prstem se na měřáku objevilo 13.8V bez otáček, a s otáčkama to šlo na 12V (samozřejmě se všemi spotřebiči)
a tohle se opakovalo, cca v intervalu 2 minut. Dělá si to co chce, jsem na pokraji sil
tentokrát jsem měřil o něco déle, a sledoval pokles a nárůst při otáčkách.
Jakmile jsem nastartoval auto, zapnul všechny spotřebiče, i s rádiem, naměřil sem 12,0 V. Jakmile jsem přidal otáčky na 2.000 napětí šlo na 13.8V
Po krátké chvíli, jako bych luskl prstem se na měřáku objevilo 13.8V bez otáček, a s otáčkama to šlo na 12V (samozřejmě se všemi spotřebiči)
a tohle se opakovalo, cca v intervalu 2 minut. Dělá si to co chce, jsem na pokraji sil
Re: (ne)vybitá autobaterie
nějaká další rada?