Ma Ferrari a Octavia stejne jizdni vlastnosti?

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1920
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Ma Ferrari a Octavia stejne jizdni vlastnosti?

Příspěvek od Zajda »

Spíš naopak - většina rally jezdců v tom utápí vlastní peníze, protože sponzoři jim všechny náklady nepokryjí. Takže spíš bojují o finance na každou soutěž, šetří s pneumatikama, testováním. Zázemí o které mluvíš moc lidí ve skutečnosti nemá. Vyloženě placený nájemný jezdec je u nás k vidění snad jen Kopecký. Ti ostatní co zázemí mají (Kresta, Pech apod.) si ho byli schopni vybudovat a své technice skrz na skrz rozumí, takže by podobné bludy nevypustili. Já byl konfrontován spíš se strejdy nadšenci. A překvapilo mě, jací jsou ignoranti a že si se svým přístupem dokázali počas kariéry neublížit :-)
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
karelpipa
Pan Řidič
Příspěvky: 348
Registrován: pát 26 srp 13:37
Bydliště: Prag

Re: Ma Ferrari a Octavia stejne jizdni vlastnosti?

Příspěvek od karelpipa »

Já poměrně dost často slýchávám názor že těžší auto bude v zatáčce sedět líp. Ale tohle je úplně jinej level.
Prej tužší podvozek aby se auto nepřevrátilo :))
Měl by mu někdo ukázat jak se lehce vznesl třeba Merc CLK v Le Mans nebo Porsche v ALMS tuším.
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou :))
PetrL
Řidič začátečník
Příspěvky: 162
Registrován: pon 10 pro 15:32

Re: Ma Ferrari a Octavia stejne jizdni vlastnosti?

Příspěvek od PetrL »

což je ale zase úplně jiná věc... :-\
P_rider
Spolujezdec
Příspěvky: 7
Registrován: ned 08 úno 13:57

Re: Ma Ferrari a Octavia stejne jizdni vlastnosti?

Příspěvek od P_rider »

To je fakt zajímavá otázka.
"Zajda: nemyslím si že chybný názor by musel nutně spojen s nějakou nadutostí zmíněného oponenta. On to jen bere z ryze fyzikální podstaty (a v té obecné rovině má pravdu) a nepřihlíží k popsanému souboru dalších výrazných vlivů protože k nim zřejmě nemá dostatek informací."

Myslím si, že nemá pravdu ani z fyzikálního hlediska. Zajda s mmirou myslím téma úplně vyčerpali, ale z fyzikálního hlediska (fyziku jsem neviděl od maturity) bych považoval za rozhodující právě zmíněný výsledný vektor síly působící přes kola v místě styku pneumatiky se silnicí. A tady jistě zásadním způsobem záleží na konstrukci podvozku (výsledný směr, moment síly). Podle mne bude rozdíl ve výsledném vektoru síly u multilinku a jednoduchý štangle a listových per u prívěsného valníku (už jenom geometrie podvozku) i kdyby všechno ostatní bylo stejný. Takže fyzik vychází z brutálního zjednodušení jako tahle fyzika vždycky všechno. Půvabný na tom podle mne je, že je to tak složitý komplex dynamicky se měnících sil, že to pořádně nikdo ani na superpočítači spočítat nedokáže (od síly větru, přes vlastnosti pneu směsi a vlastnosti povrchu silnice, přes konstrukci podvozku, výsledný těžiště auta.... :-) ) nepostižitelný. Proto podle mne je konstrukce podvozku a auta vůbec spíš něco jako alchymie. Základ se spočítat dá, ale konečný výsledek závisí hlavně na zkušenosti a intuici konstruktéra a to žádná fyzika ani počítač nenahradí. (Jako středověcí stavitelé katedrál.. statiku neznali, ale měli intuici. Dneska by si to beztak nikdo postavit netroufal :) ).
Závěr: konstrukce aut je víc krásné umění, než fyzika :-)
Odpovědět