Vana píše:Millers Oils: chtěl bych se zeptat čím je způsobena vyšší provozní teplota motoru a chladicí kapaliny, o které se píše v příspěvcích výše
Waterless engine coolant ?
Re: Waterless engine coolant ?
- Millers Oils
- Spolujezdec
- Příspěvky: 3
- Registrován: pon 16 čer 11:45
Re: Waterless engine coolant ?
Omlouvám se za opožděnou odpověď!Vana píše:Vana píše:Millers Oils: chtěl bych se zeptat čím je způsobena vyšší provozní teplota motoru a chladicí kapaliny, o které se píše v příspěvcích výše
Nejdřív připomenu, že "teplota se může mírně navýšit" tedy není to vždy a v každém případě! Záleží třeba i na koncepci a konstrukci chladícího systému jako takového - super výsledky máme např. na starých škodováckých motorech od veteránských tísícovek a stovek až po třeba Favority jak v civilu tak sportovním použití, kde teplota u nepřelézá 80°C. To samé platí o jiných notorických agregátech náchylných na přehřívání jako jsou staré Jaguary nebo Land Rovery apod. Na kapaliny Evans jedou třeba již několik dakarské speciály Kamaz.
Pokud se někde teplota o těch pár stupňů navýší, potom je to zejména pro to, že tepelná vodivost kapalin Evans není tak dokonalá jaku u samotné vody (a po pravdě, vodě se v tomto ohledu nic nevyrovná, což nepopíráme), nicméně výhoda kapalin spočívá v benefitech, které zde již byly zmíněny (systém netlakuje a jsou tak méně namáhány spoje, hadice a radiátory, nedochází k jevům koroze, galvanickým procesům a k úsadám, systém se nekontrolovatelně nepřehřívá, rychleji se zahřeje na provozní teplotu - u civilů kratší jízda na sytič a ověřené snížení spotřeby, rychlejší nástup topení u dieselů atd., extrémně dlouhá životnost náplně apod.) teoretickou možnost mírného navýšení základní provozní kapaliny o pár stupňů tedy eliminují.
V zásadě se podvědomé obavy lidí, kteří o tom přemýšlejí nejvíce fixují na démonickou teplotu +- 100°C což pro vodu znamená var a pro chladící systém průšvih. S Evansem tohle neřešíte.
Pokud tu třeba pan martin.sliwka založil svou argumentaci na dimenzaci motoru a chladícího systému na konvenční kapaliny, potom si přiznejme, že v automotive se pracuje s obrovskými bezpečnostními konstrukčními koeficienty v řádech až desítek procent, takže teoretická možnost navýšení provozní teploty o dejme tomu 4-5% je tím vykryta. Kvalitní motorový olej to teoreticky možné navýšení provozní teploty o pár stupňů také zvládne, to mi věřte.
Na závěr přiznávám, že se jedná o produkt na první pohled a poslech do jisté míry netradiční a dejme tomu kontroverzní, což dokazují až agresivní výjevy některých diskutérů (kteří to neviděli a neslyšeli a není to v prvonáplni automobilek a tak to prostě neexistuje a není to možné) na různých fórech, kde se to řeší. Prvoplánově jsem zde ze začátku nic nekomentoval, protože to jsou diskuze velice často únavné a nekončící, na kterých se i často vyžívají notoričtí grafomani, které daný produkt nějakým způsobem popuzuje.
Naše společnost přes původní nedůvěru přibrala Evans Coolants do distribuce před cca rokem jako doplněk zavedenému brandu špičkových britských olejů Millers Oils a zpětná vazba od zákazníků je po prvních několika tisících prodaných litrech pozitivní. Sami s výbornou osobní zkušeností a spokojeností na kapaliny Evans provozujeme nemálo aut a motocyklů od veteránů přes civily až po sportovní auta.
Pokud někdo kapalinu Evans provozuje a má s ní problémy, jsem připraven na info o Vašich zkušenostech a otevřen diskusi.
Petr Vejvoda
Sleva 10% na oleje, maziva a aditiva Millers Oils pro všechny členy fóra - objednejte z www.millersoils.cz a do poznámky k objednávce napište "AUTOFORUM" a svůj nick. Sleva se odečte při fakturaci, pošta a dobírka jen 100,- Kč.