Menič napětí a alternátor
Re: Menič napětí a alternátor
Takže to je ten ohmův zákon ?
Re: Menič napětí a alternátor
Nemáš nic lepšího na práci? 

AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Menič napětí a alternátor
No čekal jsem že se dozvím něco nového. Takže bohužel nic.
Re: Menič napětí a alternátor
Nedozvíš. Chybil jsem. Zaměnil jsem si dojmy za pojmy. Sypu si popel na hlavu. Spokojen??Vana píše:No čekal jsem že se dozvím něco nového. Takže bohužel nic.

btw: není to tak dávno, co si tady kdosi pletl obvodovou rychlost s rychlostí úhlovou

Niko nadžanel ko kerdža
Re: Menič napětí a alternátor
I Ohmův zákon se může uplatnit při výpočtu výkonu:
P=U.I, z Ohmova zákona U=R.I, dosazením P=R.I.I je např. jedna z dalších variant vzorce pro výpočet výkonu, pokud znám proud I procházející spotřebičem o odporu R. Nebo I=U/R, dosazením P=(U.U)/R získám další variantu.
Čili i Ohmův zákon může posloužit pro výpočet výkonu, pokud znám R spotřebiče a napětí U na něm nebo proud I jím procházející.
P=U.I, z Ohmova zákona U=R.I, dosazením P=R.I.I je např. jedna z dalších variant vzorce pro výpočet výkonu, pokud znám proud I procházející spotřebičem o odporu R. Nebo I=U/R, dosazením P=(U.U)/R získám další variantu.
Čili i Ohmův zákon může posloužit pro výpočet výkonu, pokud znám R spotřebiče a napětí U na něm nebo proud I jím procházející.

Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám
. Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera
.


Re: Menič napětí a alternátor
Benny: teorie je hezká ale maximální výkon alternátoru tím stejně nespočítáš
Pick: sorry nechci kopat do mrtvoly ale když jsi to sám připomenul tak ten kdo tvrdil že třináctky kola mají větší úhlovou rychlost než čtrnáctky jsi byl ty, přitom o obvodové rychlosti nebyla ani zmínka. Dovolil bych si i ocitovat co považuju za největší perlu
Pick: sorry nechci kopat do mrtvoly ale když jsi to sám připomenul tak ten kdo tvrdil že třináctky kola mají větší úhlovou rychlost než čtrnáctky jsi byl ty, přitom o obvodové rychlosti nebyla ani zmínka. Dovolil bych si i ocitovat co považuju za největší perlu
Pickuper píše:kdo říká, že se něco točí rychleji?? já jen říkal, že 13ctky se při stejné rychlosti otočí vícekrát....

Re: Menič napětí a alternátor
Obvodová rychlost kol (pokud se neprotáčí) odpovídá rychlosti auta. Úhlová rychlost je nepřímo úměrná velikosti kol. Čím menší kolo, tím větší úhlová rychlost při stejné obvodové rychlosti kola. Neboť v=w.r ( w- úhlová rychlost).Vana píše:Benny: teorie je hezká ale maximální výkon alternátoru tím stejně nespočítáš
To je mi jasný, jen jsem chtěl vyjádřit, že OZ se dá při výpočtu výkonu uplatnit.
Asi bude nutné kouknout na alternátor a vyčíst ze štítku, nebo dohledat dle typu auta.
Pick: sorry nechci kopat do mrtvoly ale když jsi to sám připomenul tak ten kdo tvrdil že třináctky kola mají větší úhlovou rychlost než čtrnáctky jsi byl ty, přitom o obvodové rychlosti nebyla ani zmínka. Dovolil bych si i ocitovat co považuju za největší perluPickuper píše:kdo říká, že se něco točí rychleji?? já jen říkal, že 13ctky se při stejné rychlosti otočí vícekrát....
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám
. Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera
.


Re: Menič napětí a alternátor
Jistě, ale valivý průměr třináctek i čtrnáctek je stejný, na třináctkách je míň ráfku a víc gumy, na čtrnáctkách je to opačně ale součet je stejný. Takže 13" i 14" mají úhlovou i obvodovou rychlost stejnou (v rámci nějaké drobné tolerance).
Samozřejmě se bavíme o kombinacích rozměrů předepsaných výrobcem. Pokud se použijí nesprávné rozměry, obvody i úhlové rychlosti se pochopitelně nesejdou. Tenhle případ ale neuvažuju, předpokládám že se bavíme na odborné úrovni.
Samozřejmě se bavíme o kombinacích rozměrů předepsaných výrobcem. Pokud se použijí nesprávné rozměry, obvody i úhlové rychlosti se pochopitelně nesejdou. Tenhle případ ale neuvažuju, předpokládám že se bavíme na odborné úrovni.
Re: Menič napětí a alternátor
S tímhle samo souhlasím.Vana píše:Jistě, ale valivý průměr třináctek i čtrnáctek je stejný, na třináctkách je míň ráfku a víc gumy, na čtrnáctkách je to opačně ale součet je stejný. Takže 13" i 14" mají úhlovou i obvodovou rychlost stejnou (v rámci nějaké drobné tolerance).
Samozřejmě se bavíme o kombinacích rozměrů předepsaných výrobcem. Pokud se použijí nesprávné rozměry, obvody i úhlové rychlosti se pochopitelně nesejdou. Tenhle případ ale neuvažuju, předpokládám že se bavíme na odborné úrovni.

Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám
. Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera
.


Re: Menič napětí a alternátor
Takže ještě zpátky k původnímu dotazu. 1000W měnič při plné zátěži sežere cca 80 A. Takže na jeho uživení bude podle mě potřeba alternátor s max.proudem aspoň 150 A, raději ještě více. Rezerva je proto, že alternátor resp.motor nebude asi provozovaný furt v max.otáčkách a taky něco vezmou i běžné spotřebiče v autě. Samozřejmě podmínkou je normální jízda, na volnoběh se to neuživí ani náhodou.