Nejlepsi system AWD
Re: Nejlepsi system AWD
goes: xDrive III se rozhodně neodpojuje, si o tom nejdřív něco přečti. Je to 40:60 i za ideálních podmínek bez ohledu na rychlost, nic na předku nebudeš mít jen tehdy, když tam nebudeš mít ani žádnou trakci. Fungováním je to jako Haldex leda tím, kdyby ten poslední neměl standardně 90:10, ale 60:40.
Popiš mi, co je pro tebe permanentní systém. Pokud jde přiměŕený hnací moment na obě osy? Pak je iDrive rozhodně permanentní systém, nevypíná se nikdy.
Popiš mi, co je pro tebe permanentní systém. Pokud jde přiměŕený hnací moment na obě osy? Pak je iDrive rozhodně permanentní systém, nevypíná se nikdy.
Re: Nejlepsi system AWD
Pokud spojka distribuuje proměnný moment, tak jestli se nemýlím pořád prokluzuje. Tak to miluju stejně jako systémy které mění moment mezi koly na nápravě jejich přibrzďováním. Technicky je to prasárna. Víte někdo jakou mají xDrive / Haldex4 životnost a jaká je jejich předepsaná servisní péče? (Už se těším na výroky typu "přežije to auto").
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."
Re: Nejlepsi system AWD
nevim jakou maji haldexy zivotnost, nebo xdrivy, ale znam mrte lidi se stovkami tisic kilometru, takze tezko rici. servisni interval netusim.
reese: xdrive se opojuje ve dvou zakladnich situacich. a dale v klidovem stavu je to zadokolka v podstate s nulovym prenosem na predni kola, pouze pri vybranych situacich se pripojuje pred prokluznutim hnacich kol.
Diskuse ohledne fungovani pohonu vsech kol je zde: http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... 4&start=30
presmetujme tedy diskusi nad tim, jak to funguje tam. Toto ma byt, dle PJ, diskuse o zkusenostech s tim systemem, ne o tom jak funguji.
reese: xdrive se opojuje ve dvou zakladnich situacich. a dale v klidovem stavu je to zadokolka v podstate s nulovym prenosem na predni kola, pouze pri vybranych situacich se pripojuje pred prokluznutim hnacich kol.
Diskuse ohledne fungovani pohonu vsech kol je zde: http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... 4&start=30
presmetujme tedy diskusi nad tim, jak to funguje tam. Toto ma byt, dle PJ, diskuse o zkusenostech s tim systemem, ne o tom jak funguji.
Re: Nejlepsi system AWD
goes: OK
Jenyk: Asi to nebude nejlepší systém pro ostré ježdění, to by zřejmě odvařilo brzdy a kdo ví co všechno. Ale otázka byla nejlepší systém pro různé situace a já z toho co jsem viděl a zažil usuzuju, že ten systém má navrch ve spoustě docela běžných situací, kvůli kterým si lidi 4x4 kupujou. A to přece není nepodstatné.
Jenyk: Asi to nebude nejlepší systém pro ostré ježdění, to by zřejmě odvařilo brzdy a kdo ví co všechno. Ale otázka byla nejlepší systém pro různé situace a já z toho co jsem viděl a zažil usuzuju, že ten systém má navrch ve spoustě docela běžných situací, kvůli kterým si lidi 4x4 kupujou. A to přece není nepodstatné.
Re: Nejlepsi system AWD
kolik toho s tim mas najeto v beznem zivote, mimo predvadecku BMW?
Re: Nejlepsi system AWD
S tou 530xi jsem pár tisíc v zimě najel, z toho už snad můžu něco soudit. Jinak to jde celkem mimo mě, 4x4 není můj rajón. Ale zkušenosti nějaké mám.
Re: Nejlepsi system AWD
jenyk: z zivotnosti asi obavy mit netreba. navic bych rekl, ze jakykoliv system s promennym pomerem (napr Subaru DCCD) bude obsahovat nejakou takovou spojku. xDrive je tu od roku 2003, Haldex snad o chvili dele a nezaregistroval jsem, ze by to nejak vyrazne klekalo.
ted jsem ale jezdil s Kizashi, ktere je vybaveno systemem iAWD. tam je taky vzadu spojka pred diferakem, na rozdil od Haldexu je ale mozno zadek uplne odpojit. pak to ma mod, kdy to funguje obdobne jako Haldex, tedy trvale to dozadu posila 5% a uzavira se to dle potreby. zajimava je ovsem poznamka v navodu, ze se nesmi dlouhodobe jezdit na povrchu, kde by hrozilo trvale protaceni predni napravy, pak se to muze prehrat a pripadne poskodit. sam si trochu nedovedu predstavit realnou situaci, kdy by k necemu takovemu mohlo dojit, leda postavit predni kola na cisty led a zadni na beton. a jeste do kopce. vyzniva mi to tak, ze to rozhodne neni dimenzovane jako ekvivalent trvaleho pohonu a ma to poslouzit jen ciste pro rozjezdy a sem tam pomoci s trakci, jinak se to primarne veze a nejradeji odpojene. na druhou stranu SX4 ma stejny system, navic z moznosti uzavery a to je v lehcim terenu velmi schopne.
ted jsem ale jezdil s Kizashi, ktere je vybaveno systemem iAWD. tam je taky vzadu spojka pred diferakem, na rozdil od Haldexu je ale mozno zadek uplne odpojit. pak to ma mod, kdy to funguje obdobne jako Haldex, tedy trvale to dozadu posila 5% a uzavira se to dle potreby. zajimava je ovsem poznamka v navodu, ze se nesmi dlouhodobe jezdit na povrchu, kde by hrozilo trvale protaceni predni napravy, pak se to muze prehrat a pripadne poskodit. sam si trochu nedovedu predstavit realnou situaci, kdy by k necemu takovemu mohlo dojit, leda postavit predni kola na cisty led a zadni na beton. a jeste do kopce. vyzniva mi to tak, ze to rozhodne neni dimenzovane jako ekvivalent trvaleho pohonu a ma to poslouzit jen ciste pro rozjezdy a sem tam pomoci s trakci, jinak se to primarne veze a nejradeji odpojene. na druhou stranu SX4 ma stejny system, navic z moznosti uzavery a to je v lehcim terenu velmi schopne.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Nejlepsi system AWD
mmira: tak on ani ten haldex neni staveny na stabilni prokluz prednich kol, by se ti olej prehral a system by to odpojilo, takze bys mel jen FWD. To same i u xdrive apod. synteticke podminky pro to udelat asi lze.
Jinak SX4 nema stejny system jako kizashi, kizashi ma upravenou verzi, funguje trochu jinak.
Jinak SX4 nema stejny system jako kizashi, kizashi ma upravenou verzi, funguje trochu jinak.
Re: Nejlepsi system AWD
Uplně jsem zapoměl na awd, které mám opravdu rád. Can-am, zadek natvrdo, střed po připojení natvrdo, předek visco. Kolikrát jsem sám překvapenej, co to vyjede.
SX4 považuji i v lehčím terénu za neschopnou.

SX4 považuji i v lehčím terénu za neschopnou.
RWD
Re: Nejlepsi system AWD
goes: nepovidej. jaky je rozdil? prosil bych presny popis rozdilu.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou