Výměna oleje
Re: Výměna oleje
Jezdíte někdo na olej Fuchs? Případně jaké máte reference?
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Výměna oleje
Odjakživa VW-AG mají svůj olej přímo VW-AG brand.retron píše:VW to strida byval to Shell Helix ted zas tlaci Castrol
Že ho nikdy nikdo neviděl je druhá věc ale je a jezdím na něj.
Lze ho koupit i na internetu okolo řádově 1000kč/ 5L takže 200kč/litr + -
To, že Ti v autorizáku prodají nějaký obyčejný Castrol v hodnotě dvě kila litr a fakturují osm kil, tomu říkám umění
Ale proč by ne, když to tak funguje roky a nikomu to nevadí a ještě nechává spropitné
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Výměna oleje
a myslíš, že si ho ve Vlkohrady i sami stáčí?
to je taky Castrol
proto si už asi 10 let nosím olej vlastní
to je taky Castrol
proto si už asi 10 let nosím olej vlastní
Re: Výměna oleje
Jo přímo ve Autostadt.
Není to totéž viz technické listy
Není to totéž viz technické listy
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Výměna oleje
A za kolik by ti prodali v autorizáku olej VW? Za stejně jako Castrol nebo Shell, to si nevybereš. Já si nosím vlastní olej, poslední dobou právě Fuchs. Je otázka, zda ho tam nalejou, nejsem u toho. Šéf servisu sice dobrý známý, ale to taky nic neznamená, taky není u toho. Ale musím tam kvůli záruce. Teď budu měnit u MX-5, tam nejde o záruku, takže to budu řešit u známého v garážovce a budu u toho. Asi dám také Fuchs, proto mě zajímaly případné názory na něj.driver píše:Odjakživa VW-AG mají svůj olej přímo VW-AG brand.retron píše:VW to strida byval to Shell Helix ted zas tlaci Castrol
Že ho nikdy nikdo neviděl je druhá věc ale je a jezdím na něj.
Lze ho koupit i na internetu okolo řádově 1000kč/ 5L takže 200kč/litr + -
To, že Ti v autorizáku prodají nějaký obyčejný Castrol v hodnotě dvě kila litr a fakturují osm kil, tomu říkám umění
Ale proč by ne, když to tak funguje roky a nikomu to nevadí a ještě nechává spropitné
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Výměna oleje
Dávám do aut VW olej, než jim je tam přistavím, akorát ho neplatím u nich ale na ešopu.
Diskuse o značce oleje je stejně povrchní, jako o značce automobilky. Je zbytečná.
Běž na oleje.cz na forum, dej tam k diskusi dva technické listy, třeba konkrétní 507.00 VW-AG a Fuchs a borci Ti najdou 3D grafy k technickým listům a po půl roce diskuse budeš moudřejší.
Pokud olej sponí normu, a umíš snížit proběh vzhledem k stylu použití, umíš v zimě garážovat nebo předehřát bufíkem, tak stačí, že olej platíš za běžnou, né 4x vyšší cenu, a dál bych se tím nezaobíral.
Fuchs má vlastní vývojové centrum, desítky aut, které testuje denně v reálném provozu, né v laboratoři, a takových německých olejů je více, napadají mě další tři hned s fleku, kteří takto vyvíjejí a vyrábí.
Celé to je megabyznys, většina základového oleje je "totožná" a ta menší část a additiva jsou zásadně klíčová, poslední dobou trpí motory na karbon čím dál více se zanášejí vlivem nízkých otáček, takže víš o čem to je, musel bys to řešit komplexně, jen olej Ti motor nespasí.
Diskuse o značce oleje je stejně povrchní, jako o značce automobilky. Je zbytečná.
Běž na oleje.cz na forum, dej tam k diskusi dva technické listy, třeba konkrétní 507.00 VW-AG a Fuchs a borci Ti najdou 3D grafy k technickým listům a po půl roce diskuse budeš moudřejší.
Pokud olej sponí normu, a umíš snížit proběh vzhledem k stylu použití, umíš v zimě garážovat nebo předehřát bufíkem, tak stačí, že olej platíš za běžnou, né 4x vyšší cenu, a dál bych se tím nezaobíral.
Fuchs má vlastní vývojové centrum, desítky aut, které testuje denně v reálném provozu, né v laboratoři, a takových německých olejů je více, napadají mě další tři hned s fleku, kteří takto vyvíjejí a vyrábí.
Celé to je megabyznys, většina základového oleje je "totožná" a ta menší část a additiva jsou zásadně klíčová, poslední dobou trpí motory na karbon čím dál více se zanášejí vlivem nízkých otáček, takže víš o čem to je, musel bys to řešit komplexně, jen olej Ti motor nespasí.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Výměna oleje
já také porovnával podle technický listů Motul 507, Liqui Molly 4200 a Millers EE, a vyšel mi nejlépe Liqui Molly, jak viskozitou tak byl teplotně nejblíže olejům 5W-40, překvapivě dle technický listů si nejlépe vedl Castrol LLIII, ale je spíš "chladnější"
Re: Výměna oleje
Nejdůležitější je, aby před naplněním vypustili celou původní náplň. Což se asi často neděje, protože a) pospíchá se b) může se na tom vydělat c)vysává se to odsávačkou horem.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Výměna oleje
No vidíš a kdybys se podíval na tel VW-AG brand olej, (vylepšený Castrol poslední generace 507.00, mj zase ještě více snížené emise pro DPF a snížené tření pro spotřebu) bys zjistil, že za dvě kila litr 507.00 je to nejlepší olej co vymyslíš. Ale proč si nekoupit něco horšího a dražšího, žeretron píše:já také porovnával Motul 507, Liqui Molly 4200 a Millers EE, a vyšel mi nejlépe Liqui Molly, překvapivě dle technický listů si nejlépe vedl Castrol LLIII
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Výměna oleje
já koupil to Liqui Molly 4200 5L za 35 € i s dovozem a subjektivně je to nejlepší olej na jaký jsem kdy jezdil