Grafy z motorové brzdy

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Grafy z motorové brzdy

Příspěvek od Vana »

d1.8t píše:... pak tím stejným válcem s externím elektrickým pohonem a vyšláplou spojkou proměří ztrátový výkon mezi od kol ke vstupu do převodovky...l.
a to je právě ten hlavní problém, protože ztrátový výkon měří brzda s odlehčenými převody, ale skutečný ztrátový výkon v převodech při měření motoru a tedy plném přenášeném momentu je bezpochyby několikanásobně větší. Ztráty v převodech přece do značné míry závisí na přenášeném výkonu. Takže musí nastoupit bulhaři a skutečné ztráty nějak odhadnout, čímž se dostáváme zase na začátek
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Grafy z motorové brzdy

Příspěvek od d1.8t »

A existuje úměra mezi odporem zatížených a nezatížených převodů?
RWD
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Grafy z motorové brzdy

Příspěvek od Vana »

částečně ano, ale dost komplikovaná - některé odpory jsou závislé na zátěži - ozubená kola při přenosu výkonu, ložiska atd. Jiné odpory zase na zátěži nezávisí, např tření gufer, volně otočná kola a řadicí vidličky v převodovkách, rozpojené spojky v DSG nebo případném Haldexu apod. Dokonce i valivý odpor pneumatiky je závislý na výkonu, ovšem jeho "úměra" je nepřímá takže situaci ještě více komplikuje

a ještě poznámka - spousta brzd neměří ztráty pomocí pohonu vlastním elektromotorem, ale jen využívají energii setrvačného doběhu vlastních válců. Tam bych si už vůbec bez bulharů nevěděl rady
speedy.kh
Autoškolák
Příspěvky: 46
Registrován: pon 23 kvě 07:04

Re: Grafy z motorové brzdy

Příspěvek od speedy.kh »

Tady je graf mého sériové Golfu GTD DSG 2.0TDI 125kW 350Nm ..
Výkon fajn, ale točivý moment mě zaráží docela .. Ztrátu 20 Nm jsem po 130tkm nečekal.

Obrázek
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Grafy z motorové brzdy

Příspěvek od Vana »

20Nm tj. necelých 5% bych bral jako chybu měření brzdy

Jako velkou a varující slabinu bych ale viděl, že krouťák strmě vrcholí až při 3 tisících a v nižších otáčkách je velmi velmi mizerný. Podle mě je někde v motoru vada. DSG to možná částečně skryje, ale tomu motoru zoufale chybí výkon v nízkých a středních otáčkách. Copak ti na brzdě neřekli že je něco úplně špatně ?
speedy.kh
Autoškolák
Příspěvky: 46
Registrován: pon 23 kvě 07:04

Re: Grafy z motorové brzdy

Příspěvek od speedy.kh »

Ne, absolutně vůbec to nikdo nekomentoval...
Vada v motoru? To snad ne, auto jsem nedávno koupil..
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28035
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Grafy z motorové brzdy

Příspěvek od řidičBOB »

speedy: když se jukneš na ten graf na první stránce, tak to vidíš: 320d má ve 2000ot o cca 100Nm vyšší krouťák než tvoje GTD - což asi není úplně správně ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
speedy.kh
Autoškolák
Příspěvky: 46
Registrován: pon 23 kvě 07:04

Re: Grafy z motorové brzdy

Příspěvek od speedy.kh »

Je možné, že je to špatně změřeno?
Bylo to asi měřené na rychlo při dyno days, desítka aut, všichni se tlačili honem honem ...

Při vzájemné jízdě naopak já té 320d docela ujíždím ...
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: Grafy z motorové brzdy

Příspěvek od d1.8t »

Může být špatně změřeno kvůli dsg. Průběh za 3tis. nasvědčuje, že je motor ok.
RWD
speedy.kh
Autoškolák
Příspěvky: 46
Registrován: pon 23 kvě 07:04

Re: Grafy z motorové brzdy

Příspěvek od speedy.kh »

Všichni určitě víte více než já.
Zkusím Vám dnes natočit zrychleni z nizkých otáček do vysokých na IV. nebo V. kvalt.
Doufám, že to bude v pořádku. Občas jezdím i jinými vozy se stejným motorem, přijde mi, že mi to jede stejně, ale pro jistotu video natočím.

Díky
Odpovědět