Zdravím,
mám prý vysoký volnoběh, vezl jsem známého a hned jak nastoupil mi řekl, že mám moc vysoký volnoběh. Skoro 1100ot, chtěl sem se zeptat. Jak moc složité je to nastavit správně. A čemu tento větší volnoběh vadí, když nepočítám větší spotřebu při čekání.
Popřípadě "opravuje" se zvýšením volnoběhu nějaká závada(např startování atd..)? Protože auto mám od takového ***** tak tam čekám cokoli.
Auto je: Seat Toledo 1L / 1.9/81kw r.v 97
Předem díky za odpověd a přeji krásný zbytek dne.
Vysoký volnoběh
Re: Vysoký volnoběh
Úroveň volnoběhu u moderních motorů nastavuje ECU podle údajů z několika čidel.....je-li tedy volnoběh vyšší i u ohřátýho motoru, tak je něco někde špatnýho nebo nestandardního. Čím to je těžko takhle říct, diagnostika jistě napoví... Jinak ale vyšší volnoběh nevadí ničemu. A jednoduše "seštelovat" volnoběh nejde. To šlo naposledy s karburátorem ve 120cítce...
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Vysoký volnoběh
no ale nevím jestli 81kW tdi je až tak moderní motor, já jsem měl na opelu/isuzu 1.7D taky vysoko volnoběh a to proto, že se lanko nevracelo pořádně na začátek té své dráhy, když se na to trochu zatlačilo v motoru ručně, tak to bylo OK. tam stačilo všecko promazat a rozhýbat kolem pružiny co to vrací
Pravda vyděsí
Re: Vysoký volnoběh
Tak pravda, to lanko by to klidně bejt mohlo......auto už je to letitý a nějakej bordel někde...good idea
Niko nadžanel ko kerdža
Re: Vysoký volnoběh
To je dobrý nápad vyzkouším to pročistit a promazat kdyžtak tu diagnostiku. Díky
Re: Vysoký volnoběh
Taky mám podobný problém.
Auto: Škoda Felicie 1,3, 40 kW, rv. 01/98
Při nastartování v těchto tropických teplotách nastartuji a aniž bych se dotknul plynu tak mi otáčky vyskočí na cca 1100 (běžně se pohybuje kolem 800-900). Zajímavé je, že cca po 30s - 1 minutě na volnoběhu otáčky spadnou na těch 800-900. Je to tím horkem, nebo spíš nějaký kiks v motoru?
Jen dodávám, že mám před výměnou oleje, naposledy měněn konec 06/2014 i s olejovým filtrem.
Díky za rady a nápady.
Auto: Škoda Felicie 1,3, 40 kW, rv. 01/98
Při nastartování v těchto tropických teplotách nastartuji a aniž bych se dotknul plynu tak mi otáčky vyskočí na cca 1100 (běžně se pohybuje kolem 800-900). Zajímavé je, že cca po 30s - 1 minutě na volnoběhu otáčky spadnou na těch 800-900. Je to tím horkem, nebo spíš nějaký kiks v motoru?
Jen dodávám, že mám před výměnou oleje, naposledy měněn konec 06/2014 i s olejovým filtrem.
Díky za rady a nápady.
Re: Vysoký volnoběh
To je uplně normální Studený motor po nastartování má vyšší volnoběžné otáčky, které po ohřátí spadnou na "normální" hodnotu. Problém to rozhodně není, je to ok Můžeš si všimnout že třeba v mrazech po nastartování drží řídící jednotka vyšší volnoběžné otáčky o poznání déle