Mám 6tou generaci Golfa s adaptivním podvozkem.
V komfort módu na 15" kolech je to celkem fajn, ale kvůli režimu sport je podvozek o 1cm snížený. Což při plném autě je už opravdu hodně nízko.
Vzhledem k tomu, že režim sport využiji pouze po přejetí hranic směrem na západ, a to stejně mám strach že 195/65 pneu moc velké boční přetížení nevydrží, uvažuji o nahrazení současných pružin za standardní. Tzn. mely by být o 1cm delší.
Slibuji si od toho jednak ještě větší komfort, díky delšímu zdvihu, ale hlavně o ten cm vyšší světlou výšku. Není to sice moc, ale auto sedí naložené tak nízko, že je každý cm dobrý.
Chci se zeptat, jestli s tím nemá někdo zkušennosti, nebo neexistuje nějaký technický důvod, proč to nedělat.
Díky.
Adaptivni podvozek vs delsi pruziny
Re: Adaptivni podvozek vs delsi pruziny
Ještě mě tak napadá, jak je s délkou pístu tlumiče?
Pokud u DCC není žádná rezerva a bude tedy o 1cm kratší než pružina při maximálním vychýlení, může to tlumič nějak poškodit?
Jediná situace kdy k tomu dojde, je auto na zvedáku, při výměně gum zima-léto, ale to mi nebezpečné nepřijde. Pružina by na konci neměla mít takovou sílu, aby tlumič poškodila. Jinak s autem samozřejmě neskáču.
Má někdo zkušennost s výměnou pružina-tlumič obecně? Jsou nějaká pravidla, která je nutné dodržet?
Pokud u DCC není žádná rezerva a bude tedy o 1cm kratší než pružina při maximálním vychýlení, může to tlumič nějak poškodit?
Jediná situace kdy k tomu dojde, je auto na zvedáku, při výměně gum zima-léto, ale to mi nebezpečné nepřijde. Pružina by na konci neměla mít takovou sílu, aby tlumič poškodila. Jinak s autem samozřejmě neskáču.
Má někdo zkušennost s výměnou pružina-tlumič obecně? Jsou nějaká pravidla, která je nutné dodržet?
Re: Adaptivni podvozek vs delsi pruziny
1cm by tlmicom nemal nic spravit. Ak by sa jednalo len o takyto kusok, skor by som dal pneu s vyssim profilom, pripadne sirsie pneu s rovnakym profilom. Ale 1cm podla mna nic nevyriesi...
Re: Adaptivni podvozek vs delsi pruziny
Adaptivny podvozok DCC v Golfe NEVIE menit vysku podvozku (to vedia len vzduchove podvozky).
Meni len tuhost tlmicov.
Moze byt ze ak ma auto DCC, je defaultne o 10mm nizsie, ale nezalezi od modu ci mas Sport alebo Comfort
Meni len tuhost tlmicov.
Moze byt ze ak ma auto DCC, je defaultne o 10mm nizsie, ale nezalezi od modu ci mas Sport alebo Comfort
Re: Adaptivni podvozek vs delsi pruziny
O to mi prave jde.
Protoze je to nejlevnejsi varianta adaptivniho podvozku, nema vzduchovy mechy, reguluje jen prutok oleje v tlumici. Tim padem, aby to mohlo mit rezim sport, musi byt podvozek snizeny trvale. Myslim si ale, ze je to jenom delkou pruzin. Kdyby melo DCC jinou geometrii naprav nebo podbne finesy, tak by urcite stalo na priplatcich mnohem vic.
Protoze je to nejlevnejsi varianta adaptivniho podvozku, nema vzduchovy mechy, reguluje jen prutok oleje v tlumici. Tim padem, aby to mohlo mit rezim sport, musi byt podvozek snizeny trvale. Myslim si ale, ze je to jenom delkou pruzin. Kdyby melo DCC jinou geometrii naprav nebo podbne finesy, tak by urcite stalo na priplatcich mnohem vic.