rychlost padání otáček x motor
Re: rychlost padání otáček x motor
môže mať na to vplyv viacero faktorov... od rýchlosti pohybu škrtiacej klapky a celkovo rýchlosti celej ECU, typu vačkových hriadeľov... ale trebárs aj kompresný pomer motora... je pravda, že s "ostrým" motorom by nevyhovovalo chodiť každému, preto majú malé mestské autá (obzvlášť Francúzskej produkcie) tak žalostné reakcie na plynový pedál.
Don't tell me, I know best, I'm not the same as all the rest!
Re: rychlost padání otáček x motor
Dle mého názoru je v každém výše napsaném příspěvku něco pravdy. Ale největší vliv bude mít setrvák (proto ho každý tuner odlehčuje) a další části motoru jako řemenice atd. protože na ně působí setrvačné síly, a odlehčením těchto komponent se budou i tyto síly snižovat a tudíž půjde motor lépe do otáček/rychleji padat.
rotaryhead.....Mazda RX-7 FD
Re: rychlost padání otáček x motor
Realitu zde (bohuzel) nastinil hned zkraje mmira. Toto je dnes (zduraznuji slovo dnes) dano daleko nejvice naladenim elektroniky motoru, vsim ostatnim az daleko pozdeji.
Dobry dukazu uz zde nastinil pavproch - jeho 330i E90 2011 padaji pri razeni ve vysokych ot. otacky tak pomalu, ze to je horsi nez u Opelu a Fordu dohromady. Pritom o nejake dva roky drive se ten motor choval uplne jinak a technicky se od te doby nezmenil ani v nejmensim. I drive otacky 30i padaly relativne pomalu, dnes je to ale jeste 100x horsi.
Setrvak a dalsi veci jiste hraji roli, ale... Setrvak se odlehcoval treba u Favoritu a s tim kdyz si dnes sjedete, budete si pripadat jak ve Formuli 1, jak rychle tomu padaji otacky.
Motivace k tomuto nastaveni? Rozhodne neni uzivatelske. Do urcite miry ano, treba Ford a Opel to tak delal vzdy, ale to rekneme nekomu vyhovovalo a jinemu ne. Ovsem to jak funguje treba zminena 330i 2011 by nevyhovovalo ani bezrukemu co radi zubama, to je tak pomale, ze to nedava zadny smysl. Patrne to nejak vyhovuje testu podle nehoz se urcuje vyse emisi, "dopaleni" paliva, ktere by se jinak nespalilo, kdo vi...
Dobry dukazu uz zde nastinil pavproch - jeho 330i E90 2011 padaji pri razeni ve vysokych ot. otacky tak pomalu, ze to je horsi nez u Opelu a Fordu dohromady. Pritom o nejake dva roky drive se ten motor choval uplne jinak a technicky se od te doby nezmenil ani v nejmensim. I drive otacky 30i padaly relativne pomalu, dnes je to ale jeste 100x horsi.
Setrvak a dalsi veci jiste hraji roli, ale... Setrvak se odlehcoval treba u Favoritu a s tim kdyz si dnes sjedete, budete si pripadat jak ve Formuli 1, jak rychle tomu padaji otacky.
Motivace k tomuto nastaveni? Rozhodne neni uzivatelske. Do urcite miry ano, treba Ford a Opel to tak delal vzdy, ale to rekneme nekomu vyhovovalo a jinemu ne. Ovsem to jak funguje treba zminena 330i 2011 by nevyhovovalo ani bezrukemu co radi zubama, to je tak pomale, ze to nedava zadny smysl. Patrne to nejak vyhovuje testu podle nehoz se urcuje vyse emisi, "dopaleni" paliva, ktere by se jinak nespalilo, kdo vi...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: rychlost padání otáček x motor
Ale pokud si pamatuji, tak i na starých BMW "žralocích" ze 70. a 80. let (s karburátory i se vstřikováním) si ostřeji jezdící řidiči nechávali setrvačníky odlehčovat... Tehdy ovšem nebyly dvouhmotové. Ono je to ale asi nejen kvůli poklesu otáček po ubrání, ale i kvůli roztáčení "nahoru", tehdejší "běžná" šestiválcová BMW (630 CS, 635 CSi) se otáčkám nebránila, ale rozhodně se do nich nijak extra nehnala, ve srovnání třeba se starými Alfami.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: rychlost padání otáček x motor
To bude ono, zřejmě každá troška nespáleného paliva se bere jako riziko pro katalyzátor.pjanda píše: (...)"dopaleni" paliva, ktere by se jinak nespalilo, kdo vi...
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: rychlost padání otáček x motor
Rychlost padani otacek souvisi hlavne s emisemi. Cim rychlejsi pad otacek, tim vetsi nebezpeci nespaleneho a nebo ve spatnem pomeru spaleneho benzinu, coz se rovna vyssi emise. Nejhure na tom jsou benziny starsiho data konstrukce, ktere musely nove zacit plnit prisnejsi emisni normu.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: rychlost padání otáček x motor
Cele je to hlavne o emisiach, preto na motoroch co maju priame vstrekovanie je to padanie otacok uz lepsie.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: rychlost padání otáček x motor
@merlin ref co napsal pj nahoře: a to je právě ten průser, protože pj má 330i s motorem N52 (nepřímý vstřik) , já 330i N53 (přímý vstřik) a přesto u toho mého padají otáčky asitak 3x pomaleji.... chjo...
ešče mně napadá, esli to nemám nějaký "polámaný" (ref asi před dvěma rokama product recall na zlobící HPFP jak u N54 tak i N53)...
ešče mně napadá, esli to nemám nějaký "polámaný" (ref asi před dvěma rokama product recall na zlobící HPFP jak u N54 tak i N53)...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: rychlost padání otáček x motor
pavproch: prave ze to dopalenie paliva je pri nepriamom vstreku, lebo tam zostava urcita cast paliva v sacom potrubi a na ventiloch. Ale pri priamom sa nic take nemoze stavat
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: rychlost padání otáček x motor
Je to presne tak, jde o emise, a to hlavne u motoru s neprimym vstrikem.
Rychle zavrena klapka vyvola prudky pokles tlaku v sani. Prudky pokles tlaku v sani vyvola velmi rychly a nekontrolovatelny odpar paliva ze sten kanalu v hlave a ze saciho ventilu, coz ma v kombinaci s klapkou ve volnobezne poloze za nasledek to, ze do valce jde v tu chvili smes s obrovskym prebytkem benzinu.
Tu se bud podari zapalit a vytvori se tak emise s vysokym podilem HC a CO, anebo se ji svickou nepodari zapalit vubec a v zavislosti na teplote vyfukoveho traktu se bud samovolne vzniti tam, anebo nespalena vyleti do atmosfery.
Kazdopadne, ani jeden ze scenaru neni kompatibilni se superprisnymi limity skodlivin v EURO5, takze problem vyresi jedine primy vstrik, nebo pomalu a kontrolovane elektromotorem zavirana klapka.
Rychle zavrena klapka vyvola prudky pokles tlaku v sani. Prudky pokles tlaku v sani vyvola velmi rychly a nekontrolovatelny odpar paliva ze sten kanalu v hlave a ze saciho ventilu, coz ma v kombinaci s klapkou ve volnobezne poloze za nasledek to, ze do valce jde v tu chvili smes s obrovskym prebytkem benzinu.
Tu se bud podari zapalit a vytvori se tak emise s vysokym podilem HC a CO, anebo se ji svickou nepodari zapalit vubec a v zavislosti na teplote vyfukoveho traktu se bud samovolne vzniti tam, anebo nespalena vyleti do atmosfery.
Kazdopadne, ani jeden ze scenaru neni kompatibilni se superprisnymi limity skodlivin v EURO5, takze problem vyresi jedine primy vstrik, nebo pomalu a kontrolovane elektromotorem zavirana klapka.