Pohony 4x4 Mitsubishi - fajny prehled
Re: Pohony 4x4 Mitsubishi - fajny prehled
masakr: LR Freelander to spojeni visko spojky nema trvale, je to jina obdoba haldexu. Jinak visko spojka se casteji pouziva misto samosvoru, nez jako plnohodnotny diferak. Navic ono lze prenes i vice nez 100% momentu
Re: Pohony 4x4 Mitsubishi - fajny prehled
Počkej takže pokud budou všechny 4 kola ve vzduchu a rozotočím je do nějáký ustálený rychlosti tak se na ně od motoru nepřenáší žádný točivý moment?Vana píše:Ano, krátkodobě se na kolo ve vzduchu (a samozřejmě i na to druhé) přenese polovina momentu z výstupu převodovky, ale způsobí rychlé roztočení kola a odporem je tady jeho moment setrvačnosti. Po ustálení otáček se již na kolo v vzduchu žádný moment nepřenáší (tedy pokud neuvažujeme tření ložisek apod) a hnací sílu tedy ztratí i druhé kolo co je na zemi.masakr píše:...Točivý moment přenáší motor na kola (alespoň na jedno) pořád stejný i v případě, že je kolo ve vzduchu, pokud by se "přenášel" nulový moment jak píšeš tak se kolo ani neroztočí, ne? Trakce má vliv jen na to jakou rychlostí se pohybuju....
Nechápu jak přesně jsi to myslel, ale FL je podle tohohle trvalá 4kolka narozdíl od aut vybavených Haldexem http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 946#p79946goes píše:masakr: LR Freelander to spojeni visko spojky nema trvale, je to jina obdoba haldexu. Jinak visko spojka se casteji pouziva misto samosvoru, nez jako plnohodnotny diferak. Navic ono lze prenes i vice nez 100% momentu
Re: Pohony 4x4 Mitsubishi - fajny prehled
velmi správně, je to takmasakr píše:Počkej takže pokud budou všechny 4 kola ve vzduchu a rozotočím je do nějáký ustálený rychlosti tak se na ně od motoru nepřenáší žádný točivý moment?
Re: Pohony 4x4 Mitsubishi - fajny prehled
LRF neni trvala 4kolka, uz proto, ze pouziva haldex
a jinak toto je moje oblibene video quattra s torsenem c a mechanickym samosvorem. Ten rozdil je tak obrovsky, ze to proste ta predni kole neroztoci...
a jinak toto je moje oblibene video quattra s torsenem c a mechanickym samosvorem. Ten rozdil je tak obrovsky, ze to proste ta predni kole neroztoci...
Re: Pohony 4x4 Mitsubishi - fajny prehled
OK, jde tedy o záměnu pojmu točivý moment a otáčky v některých tvrzení z mojí strany . Moje blbost měl jsem se líp zamyslet, prostě se na kolo nepřenáší žádná síla, protože není třebaVana píše:velmi správně, je to takmasakr píše:Počkej takže pokud budou všechny 4 kola ve vzduchu a rozotočím je do nějáký ustálený rychlosti tak se na ně od motoru nepřenáší žádný točivý moment?
Mluvím o Free 1, tedy 1.generaci a ta Haldex nepoužívá a má viskozní spojku s pohonem 4x4, u 2.generace si nejsem si jistý....goes píše:LRF neni trvala 4kolka, uz proto, ze pouziva haldex
Re: Pohony 4x4 Mitsubishi - fajny prehled
masakr: vidíš, není velký problém se v tom zorientovat
o to víc nechápu blouznění tvůrců toho prospektu z úvodu
o to víc nechápu blouznění tvůrců toho prospektu z úvodu
Re: Pohony 4x4 Mitsubishi - fajny prehled
Chtěl bych to tu trochu uživit - teď jsem to tu pročítal po nějaký době a princip pohonu mezináprava + visco používá i Range Rover P38, tady je to popsaný přesně na tom daným autě http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 73#p205773 a podle diskuze je pohon trvale 4x4 přes visco i u některých Das Auto (VW)
Re: Pohony 4x4 Mitsubishi - fajny prehled
VW používal viskospojku v dobách své čtyřkolkové prehistorie, naposledy tuším u T4 syncro Transporteru což už je taky docela dávno
dnes používá několik různých systémů ale viskospojka není myslím v žádném z nich, ani jako závěrka difu
dnes používá několik různých systémů ale viskospojka není myslím v žádném z nich, ani jako závěrka difu