Potreboval by som poradiť.
Vymenil som autorádio 1din za 2DIN Android. Problém je že pri zapojení podľa návodu všetko funguje ale rádio nejde vypnúť. Keď prepinujem žltý a červeny kábel rádio sa vypne ale zase nedrží pamäť. Auto je Opel vivaro 2016.
Autorádio
Re: Autorádio
Tyto rádia standardně mají 2 přívody.
1. Stálé +, kdy rádio funguje neustále v pohotovostním režimu a čeká na zapnutí. Díky tomuto přívodu nepřijdeš o uložené stanice, čas a podobně.
2. Spínané + (takzvaná 15tka). Tam jde proud, až se zapne zapalování auta. Stará se o zapnutí rádia při startování a vypnutí při vypnutí zapalování.
Podle toho popisu, že nejde vypnout, máš stálé + na spínaném přívodu do rádia a tak si rádio myslí, že je stále zapnuté zapalování.
Kabely rozdělej a změř voltáž. Barvami se leckdy nedá řídit.
V Opelech se bohužel nevyznám, ale obávám se, že moderní auto už může mít elektroinstalaci složitější. Tyto přívody se tak dělaly dříve (kolem přelomu tisíciletí), ale ťongové je tak dělají dodnes. Jenže moderní auta už mohou fungovat na canbus sběrnici, kde není stále a spínané napětí, ale rádio se spíná pomocí signálů. (Je tam přivedené jen stálé + a na signální kabel to při sepnutí zapalování pošle impuls, že se má rádio zapnout.)
1. Stálé +, kdy rádio funguje neustále v pohotovostním režimu a čeká na zapnutí. Díky tomuto přívodu nepřijdeš o uložené stanice, čas a podobně.
2. Spínané + (takzvaná 15tka). Tam jde proud, až se zapne zapalování auta. Stará se o zapnutí rádia při startování a vypnutí při vypnutí zapalování.
Podle toho popisu, že nejde vypnout, máš stálé + na spínaném přívodu do rádia a tak si rádio myslí, že je stále zapnuté zapalování.
Kabely rozdělej a změř voltáž. Barvami se leckdy nedá řídit.
V Opelech se bohužel nevyznám, ale obávám se, že moderní auto už může mít elektroinstalaci složitější. Tyto přívody se tak dělaly dříve (kolem přelomu tisíciletí), ale ťongové je tak dělají dodnes. Jenže moderní auta už mohou fungovat na canbus sběrnici, kde není stále a spínané napětí, ale rádio se spíná pomocí signálů. (Je tam přivedené jen stálé + a na signální kabel to při sepnutí zapalování pošle impuls, že se má rádio zapnout.)
Re: Autorádio
Tu v tomto prípade je použitý canbus. Mohlo by to fungovať len na stále+. Neviem načo ale s canbus ide jeden červený kábel ktorý je opatreny konektorom aby sadal rozpojit.pri originál zapojení nesedí farba kábla. Z auta ide stále+ červený kábel, oproti nemu ISO konektor má žltý kábel.
Re: Autorádio
Nejjednodušší bude, když to zkusíš změřit multimetrem. Na jenom kabelu musíš naměřit stálých 12V.
Na druhém kabelu bude 12V, když zapneš spínačku do polohy 1. (V případě, že tam je spínaná 15tka)
Pokud na druhém kabelu bude po zapnutí spínačky jen chvilkový signál 3-5V, tak máš signální kabel přes canbus a toto zapojení ti nebude fungovat.
Na druhém kabelu bude 12V, když zapneš spínačku do polohy 1. (V případě, že tam je spínaná 15tka)
Pokud na druhém kabelu bude po zapnutí spínačky jen chvilkový signál 3-5V, tak máš signální kabel přes canbus a toto zapojení ti nebude fungovat.
Re: Autorádio
Po rozpojeni konektoru červeného kábla idúceho z canbus to funguje ako má. Červený je tiež spinany prúd.
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2818
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Autorádio
Když je tu téma na rádio, zeptám se...
Existuje lepší rádio, které má nějaký vstup pro ovládání z volantu?
Existuje lepší rádio, které má nějaký vstup pro ovládání z volantu?
Chápeš to?
Re: Autorádio
Alpine míval interface pro volanty.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
-
- Dítě v autě
- Příspěvky: 1
- Registrován: čtv 10 říj 03:18
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autorádio
Chcete-li vyřešit problém s tím, že se vaše nové autorádio se systémem Android nevypíná, ujistěte se, že je žlutý vodič připojen ke zdroji konstantního napájení pro zachování paměti. Naproti tomu červený vodič se připojuje ke zdroji napájenému zapalováním. Pomocí multimetru zkontrolujte, zda žlutý vodič dostává konstantní energii, a v případě potřeby zvažte použití relé.