Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
brixy
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: stř 24 čer 17:53

Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor

Příspěvek od brixy »

Zdravím,

přetrhl se mi rozvodový řemen, s klikovou hřídelí jde bez problému rukou otáčet, vačkovou hřídelí jde stěží přes páku trochu pootočit, potom se zasekne. Počítám, že budu rozebírat hlavu motoru a měnit ventily (auto má 23 let).
Rád bych se tedy předem informoval u zkušenějších, na co si dát pozor a co je potřeba vyměnit.

Vahadla se zdají být nepoškozené, vačková hřídel je vrásčitá stářím, ale jinak neponičená.

Je potřeba před sundáním hlavy vypustit pouze chladící kapalinu, nebo i olej?
Počítám s výměnou těsnění a šroubů hlavy. Pokud budou poškozeny 2-3 ventily, je dobré vyměnit všechny a nebo je lepší nechat původní, když by byly nepoškozené?

Je dobré vyměnit i vodítko a podložku ventilu, nebo lze ponechat původní?

A můžu hlavu motoru a vnitřek pístního prostoru očistit Isopropylalkoholem?


Mockrát děkuji za případné rady, je to mé učící se auto, takže to do servisu nechci dát,
ale ani na něm nechci mnoho pokazit :)
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor

Příspěvek od Honza42 »

Hm, nikde nikdo. Asi sis vybral tak staré auto, že všichni kdo ho znali již umřeli.
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5750
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor

Příspěvek od M.Z. »

Napiš radši na nějaké oplovské fórum.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
brixy
Spolujezdec
Příspěvky: 3
Registrován: stř 24 čer 17:53

Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor

Příspěvek od brixy »

Logicky jsem dospěl k tomu, že olej netřeba vylévat, chladící kapalinu ano, zde to bylo správně :-)

Dostal jsem odpověď na jiném fóru od automechanika, kterému docela věřím - repas hlavy. Pokud je některý ventil poškozený a bude se měnit, rovnou vyměnit všechny i s vodítkama, zabroušením hlavy.
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5750
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor

Příspěvek od M.Z. »

Takže považuješ za zbytečnost, u potkaného motoru vyměnit olej?
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 483
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor

Příspěvek od PepaSFI »

to se uvidí až po rozebrání, můžou být nabořené písty, ohnuté ojnice, praskliny hlavy, sedla ventilů, záleží jak moc se to kleplo a jaký je to motor. Jsou motory kterým se vůbec nic nestane ale i takové co se rozbijou doslova na kusy.
A ten olej určitě vyměnit, není to zas tak nákladné a kdyby se do něj dostala chladící kapalina, což se stát může, udělají se v něm sraženiny a budou jen potíže.
Uživatelský avatar
970ka
Mistr volantu
Příspěvky: 896
Registrován: pon 25 dub 12:52
Bydliště: Plzeňský wenkov
Kontaktovat uživatele:

Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor

Příspěvek od 970ka »

Bych tam dal jinej motor.
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
Odpovědět