Zdravím,
přetrhl se mi rozvodový řemen, s klikovou hřídelí jde bez problému rukou otáčet, vačkovou hřídelí jde stěží přes páku trochu pootočit, potom se zasekne. Počítám, že budu rozebírat hlavu motoru a měnit ventily (auto má 23 let).
Rád bych se tedy předem informoval u zkušenějších, na co si dát pozor a co je potřeba vyměnit.
Vahadla se zdají být nepoškozené, vačková hřídel je vrásčitá stářím, ale jinak neponičená.
Je potřeba před sundáním hlavy vypustit pouze chladící kapalinu, nebo i olej?
Počítám s výměnou těsnění a šroubů hlavy. Pokud budou poškozeny 2-3 ventily, je dobré vyměnit všechny a nebo je lepší nechat původní, když by byly nepoškozené?
Je dobré vyměnit i vodítko a podložku ventilu, nebo lze ponechat původní?
A můžu hlavu motoru a vnitřek pístního prostoru očistit Isopropylalkoholem?
Mockrát děkuji za případné rady, je to mé učící se auto, takže to do servisu nechci dát,
ale ani na něm nechci mnoho pokazit
Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor
Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor
Hm, nikde nikdo. Asi sis vybral tak staré auto, že všichni kdo ho znali již umřeli.
Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor
Napiš radši na nějaké oplovské fórum.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor
Logicky jsem dospěl k tomu, že olej netřeba vylévat, chladící kapalinu ano, zde to bylo správně
Dostal jsem odpověď na jiném fóru od automechanika, kterému docela věřím - repas hlavy. Pokud je některý ventil poškozený a bude se měnit, rovnou vyměnit všechny i s vodítkama, zabroušením hlavy.
Dostal jsem odpověď na jiném fóru od automechanika, kterému docela věřím - repas hlavy. Pokud je některý ventil poškozený a bude se měnit, rovnou vyměnit všechny i s vodítkama, zabroušením hlavy.
Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor
Takže považuješ za zbytečnost, u potkaného motoru vyměnit olej?
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor
to se uvidí až po rozebrání, můžou být nabořené písty, ohnuté ojnice, praskliny hlavy, sedla ventilů, záleží jak moc se to kleplo a jaký je to motor. Jsou motory kterým se vůbec nic nestane ale i takové co se rozbijou doslova na kusy.
A ten olej určitě vyměnit, není to zas tak nákladné a kdyby se do něj dostala chladící kapalina, což se stát může, udělají se v něm sraženiny a budou jen potíže.
A ten olej určitě vyměnit, není to zas tak nákladné a kdyby se do něj dostala chladící kapalina, což se stát může, udělají se v něm sraženiny a budou jen potíže.
- 970ka
- Mistr volantu
- Příspěvky: 896
- Registrován: pon 25 dub 12:52
- Bydliště: Plzeňský wenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Opel astra F classic (X14NZ) - potkaný motor
Bych tam dal jinej motor.
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...