Ahoj,
chystal jsem se teď na autě prohodit kola na letňáky, no bohužel jsem zjistil, že mi někdo po*ebal jeden práh (lem (hranu prahu - "falc") a na druhým orval lak, viz foto. Buď dealer, když tam dával zimáky (nové auto, koupené na podzim) nebo firma, co mi dělala následně nástřik spodku a dutiny; nikdo jiný se v tom nehrabal.
Jak tohle rozšklebení lemu prahu řešit? Esteticky mi je to samozřejmě jedno, nicméně se bojím, že od toho časem začne hnít práh. Bohužel je to přesně v místě, kde se dává hever, takže to tak nelze nechat.
Napadá mě to "secvaknout" kleštěma (nebo lépe, stáhnout svěrkou přes nějaký silný plát plechu) k sobě, nebo sklepat kladivem, ale pořád tam nějaká škvír(k)a asi bude a čím těsnější, tím lépe se tam bude držet voda a špína. Taky se asi při tom procesu sloupne barva mezi těmi plechy... Nějak mezi to stříknout nějaký dinitrol / bitumen a stisknout? Nebo to radši dát rovnou k nějakému autoklempířovi?
Předem díky za Vaše rady!
Oprava lemu (hrany) prahu poničeného od zvedání
Re: Oprava lemu (hrany) prahu poničeného od zvedání
Nikdo nic?
Co jsem se ptal různě, tak jsou dva tábory:
- první radí něco alá tlumex / body,
- druzí říkají, že nějakou kvalitní barvu na kov (základovku + vrchní), s tím že tlumex nee, že to musí být pod tím úplně top, aby to nerezlo, že tlumex jen skryje rez.
Tak nevím...
Co jsem se ptal různě, tak jsou dva tábory:
- první radí něco alá tlumex / body,
- druzí říkají, že nějakou kvalitní barvu na kov (základovku + vrchní), s tím že tlumex nee, že to musí být pod tím úplně top, aby to nerezlo, že tlumex jen skryje rez.
Tak nevím...
Re: Oprava lemu (hrany) prahu poničeného od zvedání
pokud je to nový, asi bych s tím šel do servisu, kvůli záruce, ať to spraví schváleným způsobem. Ale asi to bude něco stát.
Pomačkaný prahy měly už Octavie 1, ony se totiž nesmějí zvedat za prahy, tam se dává jen zvedák z výbavy s tvarovou patkou. Dílenský zvedák se dává pod zpevněná místa, nosné prvky spodku. Jenže s tím se přece machři v pneuservisech nebudou zabývat, ohýbat se pod auto a hledat kam to opřít. To je bohužel stejný příběh jako dorvané šrouby kol pneumatickým utahovákem. Nakupujte u odborníků.
Pomačkaný prahy měly už Octavie 1, ony se totiž nesmějí zvedat za prahy, tam se dává jen zvedák z výbavy s tvarovou patkou. Dílenský zvedák se dává pod zpevněná místa, nosné prvky spodku. Jenže s tím se přece machři v pneuservisech nebudou zabývat, ohýbat se pod auto a hledat kam to opřít. To je bohužel stejný příběh jako dorvané šrouby kol pneumatickým utahovákem. Nakupujte u odborníků.
Re: Oprava lemu (hrany) prahu poničeného od zvedání
asi ako pise nado mnou ,tak opytat sa v origo servise, co s tym. Ked to je v zaruke.
Ak nie ,tak existuje epoxidovy sprej na podvozky.
Ja by som postupoval takto:
1. cistic brzd v preji. poriadne to posprejovat. Odmastnit,vycitit handrou poriadne.
2. strieknut epoxid sprej na podvozky ,aj dvakrat s rozostupom. (ono vidiet,ze ten plech je pozink,ale to kamienky obuchaju casom)
3. potom na to to Body a hotovo.
urcite by som to neohybal, nestrihal plech, lebo prave porusis pozink a si v prdeli.
Ak nie ,tak existuje epoxidovy sprej na podvozky.
Ja by som postupoval takto:
1. cistic brzd v preji. poriadne to posprejovat. Odmastnit,vycitit handrou poriadne.
2. strieknut epoxid sprej na podvozky ,aj dvakrat s rozostupom. (ono vidiet,ze ten plech je pozink,ale to kamienky obuchaju casom)
3. potom na to to Body a hotovo.
urcite by som to neohybal, nestrihal plech, lebo prave porusis pozink a si v prdeli.