Pneu koutek

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
_sulcik_
Pan Řidič
Příspěvky: 416
Registrován: sob 05 zář 11:39

Re: Pneu koutek

Příspěvek od _sulcik_ »

Že by rovnoměrnější rozložení tlaku na styčné ploše? Samozřejmě myšleno na grip v laterálním směru. Hloubka dezénu do toho začne kecat, až když bude určitá vrstva vody na vozovce. Ale souhlasím že směs a tvar dezénu bude mít mnohem větší vliv.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Pneu koutek

Příspěvek od honziss »

Stoupa píše:
honziss píše:
Na druhou stranu, mekci bocnice = obecne lepsi grip na vode.

Pardon, ale toto bylo objeveno kým? Grip na vodě = hloubka a tvar dezénu pro odvod ze styčné plochy, běhounová směs obsahující vhodné přísady pro adhezi na mokru (paradoxně nejvyšší adhezi má butylkaučuk, ale ten je do běhounu nevhodný).

"Měkčí" bočnice ovlivňují valivý odpor, jízdní komfort a handling. Totéž ovlivníme čarováním s tlakem v pneumatikách. Moderní konstrukce kordů umožňují použít nižší tlak při zachování pevnosti a nosnosti - zjednodušeně řečeno.
Kdy budes mit dve gumy, stejna smes, stejny dezen, tak ta s mekci bocnici bude lip fungovat pri horsi adhezi, zadna novinka rekl bych. Ono obecne plati, ze cim nizsi grip, tim mekci setup vseho na aute...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Stoupa
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: sob 30 led 13:29
Bydliště: u dvou komínů

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Stoupa »

Tohle funguje na měkkém podkladu - podhustíme gumy, aby se zvýšila styčná plocha. (Nejlíp je to vidět na kole nebo motorce, off-roady používají tento fígl taky).Ale nebude to fungovat stejně na mokrém asfaltu, kde jedeš mnohem rychleji.
Plášť je zkonstruovaný tak, aby při optimálním tlaku byl co nejrovnoměrnější otisk (stopa) - tlak ve styčné ploše. Ono to jde občas těžko, bo němečtí soudruzi by chtěli, aby i nízké profily "nedrncaly" (cca /40 a níž) a vymýšlí si hodně nízké tlaky. Pak se právě pneu chová jako podhuštěná - ojedou se ramena. Třeba onehdy u A RS4 se šlo s tlakem z 2,8 až na 3,5 - komfort menší, adheze lepší (byly to cca 285/35-19, už to úplně nachlup nevím).
If the world were perfect, it wouldn’t be.
Uživatelský avatar
Arkis
Letec
Příspěvky: 1353
Registrován: stř 15 srp 20:58

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Arkis »

Máte někdo osobní či zprostředkované zkušenosti s pneu Tomket Allyear 3? Vzhledem k menšímu nájezdu na jednom autě v rodině o těchto gumách přemýšlím. Mamka toho najezdí málo a tak jí pneu dřív popraskají, než by je sjela. Teď už je potřeba pomalu koupit letní a na další zimu i zimní pneu a tak se nabízí spíš ty celoroční.
Vím, že spousta lidí tyto Číny nechce ani cítit, ale už dřív jsem měl letní pneu Tomket Sport 3 a opravdu mě mile překvapily a to hlavně na vodě. Alternativou jsou Nokian Weatherproof, které věřím, že budou více než dostatečné, ale taky jsou o tisícovku na kus dražší.
Spectral
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: ned 09 říj 08:19

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Spectral »

S Tomkety osobní zkušenost nemám, můj pneumatikář je pomluvil. Nicméně pro dané účely na podružná vozítka okolo komína používáme Nexen N Blue 4Season a je to úplně dostatečné, přitom za pár šupů. Nenapsal jsi rozměr, tak nemůžu porovnávat cenu, ale to už si najdeš sám.
http://www.nexentire.com/cz/product/pas ... season.php
:ar!
Uživatelský avatar
Arkis
Letec
Příspěvky: 1353
Registrován: stř 15 srp 20:58

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Arkis »

Díky za tip. Když jsem obouval ty Sport 3, tak taky na to mechanik frflal, že to jsou šmejdy, ale nadával spíš z principu. Při obouvání chválil silnou bočnici a mně se potom nakonec taky osvědčily.
Ty Nexen taky vezmu v potaz. Stojí více méně stejně jako ty Tomket v rozměru 205/60 R16.
jayd
Autoškolák
Příspěvky: 37
Registrován: pon 06 čer 12:16

Re: Pneu koutek

Příspěvek od jayd »

No já měl na autě do města 185/60R14 nejdřív Quadrac3 a pak kombinaci Quadrac3/5 (protože Quadrac 3 už se nevyrábí) a přišlo mně to lepší než co mám teď Nexen N Blue 4Season.
Ty Nexeny mně přijde, že děsně na mokru kloužou a v létě žvejkají. A to nejsem žádný pilot :D
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1680
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: Pneu koutek

Příspěvek od abgx1 »

Nejaky napad na sportovejsiu pneu na VW Touran 1.4TSI? 205/60 R16 XL, Nech to nie je tragedia na vode, a nech sa z nich po roku nestane blato

Letne continental nechcem uz ziadne
PS4 sa nerobi v tom rozmere nerobia

Nejake skusenosti s Hankook - ventus S1 evo2 ? maju prijemnu cenu(65€ oproti 100€ za primacy 4)
Pripadne bridgestone T005(90€)
Alebo klasika primacy 4(100€)

Najazd tak do 20k km rocne
Uživatelský avatar
_sulcik_
Pan Řidič
Příspěvky: 416
Registrován: sob 05 zář 11:39

Re: Pneu koutek

Příspěvek od _sulcik_ »

S těma Hankookama mám dobrou zkušenost. Mám je na soukromým. Jezdil jsem je v 205/50 R17 a teď je mám znova na 235/40 R18.
Primacy v 17 jsem taky jezdil, nevím přesný rozměr a taky dobrá guma, hlavně na vodě a i při hrubým zacházení docela vydrží, nedělá zoubky.
Turanzy bych si nedal na auto ani kdyby mi někdo zaplatil. Ostuda bridgestonu.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Pneu koutek

Příspěvek od Snowman000 »

Preco Conti nie?

Ja mam na A4 Premium Contact 6 a su aj v tom Touran rozmere a v niektorych ohladoch mi snad pride lepsia ako PS4. A sakra lepsia ako predosla CPC5.

Ventus som mal na byvalom XV a nejak ma neuchvatila, ale urcite nie zla guma. Ale ano ine auto ine gumy...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Odpovědět