Zdravím,
(předem se omlouvám, jsem absolutní začátečník, ale snažím se to rozchodit sám, abych se o svém autu něco naučil, jelikož do budoucna potřebuji umět základní opravy, tak než mě pošlete do servisu nebo někam hůře, buďte se mnou prosím trpěliví, snažím se seč to jde :))
Mám dodávku Iveco Daily 2007 35s12. Před pěti týdny jsem přijel domů se svítící rezervou, zaparkoval jsem a nechal dodávku dalších 3 týdny stát na místě.
Včera večer jsem po těch třech týdnech nenastartoval. Psalo to: "Water in fuel filter". Zároveň cvakala elektřina a vůbec mě to ani nepustilo k tomu, aby to začal startovat (navíc to psalo ještě error v airbagu, a vše svítilo hodně nestabilně). Tak jsem doufal, že je pouze vybitá baterka a při své vybitosti hází náhodné errory. Vzal jsem jí na noc dobít (cca 8 hodin)
Ráno jsem vrátil baterku. Už mi to startovalo, ale nenaskočilo. Tak jsem otevřel spodníl ventil na palivovém filtru. Doopravdy byl plný vody. Tak jsem počkal, až vše vyteče, zavřel jsem filtr a šel startovat znova.
Předtím mě to ke startu vůbec nechtělo pustit, teď se to o start při otočení klíčkem pokoušelo, ale ani na třetí pokus motor nenaskočil. Tak jsem vylezl ven a jen tak pro jistotu zkusil povolit znovu palivový filtr. A ejhle - zase tam byla voda.
Tak jsem to opět vypustil, zkusil nastartovat a už to skoro naskočilo (tak napůl), ale zase chcíplo. Opět jsem otevřel filtr a opět trocha vody.
Ve zkratce tedy pokaždé, když se pokusím nastartovat, se mi palivový filtr začne plnit.
Zkušenější mi poradil, ať tam naliju pár litrů nové nafty (ať nejsem na rezervě) a tento proces opakuji, dokud v systému nebude žádná voda (tzn. prárkrát startovat, pak vypustit, pak zase startovat, pak vypustit, dokud to nenaskoči).
Bohužel jsem opět vybil baterku, tak teď čekám na dobití.
Myslíte, že je to správný postup? Každopádně mě napadlo, že by mohlo být něco špatně s filtrem (že by třeba nezadržovbal jen vodu, ale i normáln zdravou naftu). Jenže se mi zase nechce namontovat nový filtr a poškodit si ho opětovným zanesením vodou. Takže mi přijde jako nejlepší způsob opravdu dokola startovat a vypouštět filtr dokud tam (doufejme) nebude žádná voda a teprve potom vyměnit nový filtr.
Rád bych se ale ujistil, jestli nedělám něco vyloženě špatného, nebo nebezpečného (než v tom budu pokračovat). Člověk, co mi to poradil je takovej pankáč trochu.
Děkuji mnohokrát za jakékoliv rady :).
Mimochodem předtím jsem si natankoval úplně plnou nádrž nějaké no name nafty z horní dolní, tak by to mohlo být z toho?
Iveco Daily, voda v palivovém filtru
Re: Iveco Daily, voda v palivovém filtru
UPDATE:
Tak nakonec jsem zjistil, že už tam v těch dalších vypouštěních nebyla voda, jen čistá nafta. Každopádně jsem se ale nikam nedostal. Ve filtru už sice voda není, ale auto stále nenaskočí a stále hlásí "water in fuel filter". Tak jsem koupil nový filtr. Odepnul jsem ze starého filtru kabel, který vede k senzoru (a který hlásí, že je tam ta voda) a zapojil jsem jen ten kabel do nového úplně čistého a prázdného filtru. A zkusil jsem nažhavit a stejně mi to nadále hlásilo "water in fuel filter", i když by teoretivky počítač v autě měl přijímat signál z nového čidla - tedy z čistého filtru.
Takže jsem v mrtvém bodě, počítač si myslí, že tam ta voda je i v případě kdy 100% není možné, aby tam byla. Myslíte si, že to je ten důvod, proč to auto nenaskočí? Že mě ten počítač nenechá nastartovat, protože si myslí, že má vodu ve filtru? Nebo to takhle nefunguje (toto zablokování startu) a problém bude jinde?
A hlášku "water in fuel filter" budu teda muset vymazat nějak ručně přes diagnostiku (kterou nemám), jo? Ještě jednou díky moc. Přidat obrázek
Video: https://youtu.be/8aqfkNVzJKI
Tak nakonec jsem zjistil, že už tam v těch dalších vypouštěních nebyla voda, jen čistá nafta. Každopádně jsem se ale nikam nedostal. Ve filtru už sice voda není, ale auto stále nenaskočí a stále hlásí "water in fuel filter". Tak jsem koupil nový filtr. Odepnul jsem ze starého filtru kabel, který vede k senzoru (a který hlásí, že je tam ta voda) a zapojil jsem jen ten kabel do nového úplně čistého a prázdného filtru. A zkusil jsem nažhavit a stejně mi to nadále hlásilo "water in fuel filter", i když by teoretivky počítač v autě měl přijímat signál z nového čidla - tedy z čistého filtru.
Takže jsem v mrtvém bodě, počítač si myslí, že tam ta voda je i v případě kdy 100% není možné, aby tam byla. Myslíte si, že to je ten důvod, proč to auto nenaskočí? Že mě ten počítač nenechá nastartovat, protože si myslí, že má vodu ve filtru? Nebo to takhle nefunguje (toto zablokování startu) a problém bude jinde?
A hlášku "water in fuel filter" budu teda muset vymazat nějak ručně přes diagnostiku (kterou nemám), jo? Ještě jednou díky moc. Přidat obrázek
Video: https://youtu.be/8aqfkNVzJKI