Má nebo nemá hydroštely?
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon 18 úno 13:42
Má nebo nemá hydroštely?
Zdravím, mam swift 1.3 50kw 98 Motor G13BA. Jen mě zajímá zda někdo ví, jestli ma hydroštely nebo nemá? Díky za odpověď!
Re: Má nebo nemá hydroštely?
Na jednu stranu mě trochu sere, že nehledáš sám, na druhou stranu, kdybych nechtěl, tak nepíšu.
Ten motor je celkem zajímavý tím, že vydrží asi tak bžilion kilometrů + je to SOHC rozvod (https://mechanics.stackexchange.com/que ... -sohc/8137 ) a navíc je to "non-interference", takže při prasknutí rozvoďáku se nepotká ventil s pístem. Měly to tak motory Opelu v modelech Kadett, Omega atd...A to je dobré.
Co se týče hydroštelů, nedovedu todohledat přesně, ale pokládám to za nepravděpodobné. Na 99% to má seřízení ventilů jinak. Nejpravděpodobněji jako Škoda 120 - tedy formou matičky a šroubku na ventilovou měrku. http://repairguide.autozone.com/znetrgs ... 087e50.gif
To je věc, kterou snadno ověříš, když sundáš kryt ventilů, což ti u normálního motoru této konstrukce zabere dle mého soudu tak možná 15minut.
Dokonce i Swift GTi to měl takto, takže u toho slabšího motoru, by to na 99% mělo být stejně, ale pokud to Džaponci montovali tak, jak lidi ve Škodovce v 80.letech, tak je klidně možné, že tam najdeš wankelův motor, nebo taky trafo z tramvaje
Jestli to chápu správně, tak míříš na to, že ti z vršku motoru něco klepká. Takže bych začal výměnou oleje a seřízením ventilových vůlí na danou hodnotu. Pro tyto motory takové to "šití" z vršku není obvyklé. Obvyklé to měla Fiesta 1.25i a 1.4i (léta řekněme okolo 1995-1998 apod.)..Já těm motorům přezdívám Singer, protože to je fakt jako šicí stroj. Taky například Volvo 2.4i 103kw mírně od vršku cvrliká a ničím to nespravíš...Ale na Japoncovi si to nějak výrazně nepamatuju + je to hlavně silně individuální. Někdo neslyší ani, že to mlátí, jiný hledá každý sebemenší slabý zvuk...
Ten motor je celkem zajímavý tím, že vydrží asi tak bžilion kilometrů + je to SOHC rozvod (https://mechanics.stackexchange.com/que ... -sohc/8137 ) a navíc je to "non-interference", takže při prasknutí rozvoďáku se nepotká ventil s pístem. Měly to tak motory Opelu v modelech Kadett, Omega atd...A to je dobré.
Co se týče hydroštelů, nedovedu todohledat přesně, ale pokládám to za nepravděpodobné. Na 99% to má seřízení ventilů jinak. Nejpravděpodobněji jako Škoda 120 - tedy formou matičky a šroubku na ventilovou měrku. http://repairguide.autozone.com/znetrgs ... 087e50.gif
To je věc, kterou snadno ověříš, když sundáš kryt ventilů, což ti u normálního motoru této konstrukce zabere dle mého soudu tak možná 15minut.
Dokonce i Swift GTi to měl takto, takže u toho slabšího motoru, by to na 99% mělo být stejně, ale pokud to Džaponci montovali tak, jak lidi ve Škodovce v 80.letech, tak je klidně možné, že tam najdeš wankelův motor, nebo taky trafo z tramvaje
Jestli to chápu správně, tak míříš na to, že ti z vršku motoru něco klepká. Takže bych začal výměnou oleje a seřízením ventilových vůlí na danou hodnotu. Pro tyto motory takové to "šití" z vršku není obvyklé. Obvyklé to měla Fiesta 1.25i a 1.4i (léta řekněme okolo 1995-1998 apod.)..Já těm motorům přezdívám Singer, protože to je fakt jako šicí stroj. Taky například Volvo 2.4i 103kw mírně od vršku cvrliká a ničím to nespravíš...Ale na Japoncovi si to nějak výrazně nepamatuju + je to hlavně silně individuální. Někdo neslyší ani, že to mlátí, jiný hledá každý sebemenší slabý zvuk...
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 2
- Registrován: pon 18 úno 13:42
Re: Má nebo nemá hydroštely?
Ahoj, děkuji za takovou rozsáhlou odpověď. Nechtělo se mi pod kapotu, tak jsme hledal dlouho a nakonec jsem se zeptal, toť vše. Olej jsem vyměnil, nic výrazného se nezměnilo, tudiž budu muset seřídit ty ventily. Ještě jednou díky.
Re: Má nebo nemá hydroštely?
Po seřízení ventilů to může chvilku klepat ještě hůř, než předtím...Pokud byly ty ventily hodně špatně a dlouho, tak po seřízení na správnou mez to může chvilku trvat, než se to vzájemně otluče a posedá si to. V takovém případě je dobré to po ujetí třeba 1000Km seřídit/zkontrolovat znovu.
Re: Má nebo nemá hydroštely?
sundáním krytu se nemusí nic poznat. Třeba klasický Fiatí motor FIRE co byl v Unu, Pandě a kdovíčem ještě měl hrníčková zdvihátka, vačku přímo nad ventily bez vahadel. Vůle se vymezovaly výměnou podložek "penízků" v těch zdvihátkách. Celé to vypadalo jakoby pod vačkou byly jakési pístky a tak se spousta lidí domnívala že to má hydroštely. Ale byl to trvanlivý systém, seřízení obvykle nebylo vůbec potřeba, po 100 tisících kilometrech bývaly vůle pořád v limitu.
Re: Má nebo nemá hydroštely?
Dobře, ale v tom případě říkáš skoro totéž co já, ale jinak.
Pokud tam nenajde toto : http://repairguide.autozone.com/znetrgs ... 087e50.gif Což vidíš na první pohled, tak to auto zkrátka má jiný - řekněme modernější možnost seřízení vůle ventilů, které je tak či tak trvanlivější (co do km proběhu), než matička/šroubek.
A ty Fiatí podložky (mají to často i motorky) jsou příšerná věc. Horší už je snad jen desmodromický rozvod
Pokud tam nenajde toto : http://repairguide.autozone.com/znetrgs ... 087e50.gif Což vidíš na první pohled, tak to auto zkrátka má jiný - řekněme modernější možnost seřízení vůle ventilů, které je tak či tak trvanlivější (co do km proběhu), než matička/šroubek.
A ty Fiatí podložky (mají to často i motorky) jsou příšerná věc. Horší už je snad jen desmodromický rozvod
Re: Má nebo nemá hydroštely?
Motor bez hydroštelů, nebo bez automatického napínače řemene a podobných 25let běžných věcí bych nechtěl ani vidět.
Totiž ty ventily se i u zánovních aut za 1-2 mega seřizují poměrně často. Potřebuje to interval cca 50.000km, orientačně, ale rozhodně není příliš velký, což může být v důsledku i každý rok u firemních vozidel a když přičteš náročnost servisu na čas, třeba motor ven u větších aut, tak to zní v celém kontextu jako špatný vtip s ohledem na to, že vzniká velký prostor pro chybu při manipulaci s motorem.
Zadřené vstřiky špatným odvzdušněním vysokotlaké části, urvané čidla okolo motoru, poškozené příslušenství motoru, poškozené altíky, egry, klapky, netěsné klimaokruhy vymačkané spoje, stržené závity alu matic...
Jedno auto Ti tak zničí, příští nejezdíš ventily štelovat, a vymlátíš si motor sám
Neuvěřitelné co Japonci dokážou. Diesel bez hydroštelů
Totiž ty ventily se i u zánovních aut za 1-2 mega seřizují poměrně často. Potřebuje to interval cca 50.000km, orientačně, ale rozhodně není příliš velký, což může být v důsledku i každý rok u firemních vozidel a když přičteš náročnost servisu na čas, třeba motor ven u větších aut, tak to zní v celém kontextu jako špatný vtip s ohledem na to, že vzniká velký prostor pro chybu při manipulaci s motorem.
Zadřené vstřiky špatným odvzdušněním vysokotlaké části, urvané čidla okolo motoru, poškozené příslušenství motoru, poškozené altíky, egry, klapky, netěsné klimaokruhy vymačkané spoje, stržené závity alu matic...
Jedno auto Ti tak zničí, příští nejezdíš ventily štelovat, a vymlátíš si motor sám
Neuvěřitelné co Japonci dokážou. Diesel bez hydroštelů
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Má nebo nemá hydroštely?
Hele hele...co je to za cypovinu ? Právě proto, že dnes ty auta ty hydroštele mají už asi 20let, tak se žádné ventilové vůle nikde neseřizují. Co to je za úlet tenhle text ? Jakých 50 000Km na vůle ventilů ? Hydroštel = hydraulické zdvihátko ventilů s automatickým seřizováním vůle (hydraulicky-olejem)..To prostě funguje samo dokud se ten hydroštel na 1.9tdi PD neprodře Snad jediný, kdo neměl hydroštel ani před 10lety byly VTEC Hondy a Americké auta s jejich nativními motory (tedy ne sloučeniny s Fiatem, různými diesely apod, myslím opravdu V8 Hemi etc) + nákladní auta a jiné "atypy".driver píše:Motor bez hydroštelů, nebo bez automatického napínače řemene a podobných 25let běžných věcí bych nechtěl ani vidět. Totiž ty ventily se i u zánovních aut za 1-2 mega seřizují poměrně často. Potřebuje to interval cca 50.000km, orientačně
https://autoroad.cz/zajimavosti/13833-t ... -zdvihatko
Závěrem..hydroštel je tam proto, aby se vymezovala vůle samočinně a tuto funkci NELZE nijak ovlivnit, kromě toho, že bys tam narval jako pokus podložku a i tak by se nic nezměnilo, protože by narostl odpor/tlak a stav by zůstal nezměněn.
https://publi.cz/books/160/images/pics/342.jpg
P.S : To mi připomíná vtip...Jako 19letý jsem dělal garážmistra na jeřábech a dával jsem techniku na dílnu s požadavkama opravy a jednou jsem se prostě upsal v předem připraveném protokolu s požadavkem opravy a zaškrtnul jsem v požadavcích kontrolu chladící kapaliny na Tatře AD28. Myslím, že ti borci se smějou dodnes.
Pak byl ještě větší expert a ten chtěl naopak po mě kontrolovat vůle ventilů na 2taktní motorce...Též dobrý matroš