Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječkách

Když se chcete ponořit do nitra...
Odpovědět
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2145
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od GeneHawkins »

Zajda píše:Kdybychom Ctek měli od začátku, ušetříme jednu zbytečně vyhozenou Aku v jeho ceně.
Nevěřím.
Zajda píše:Indikace na Lidl verzi z té doby byla pouze ikonka plného nabití. Ta se rozsvítila klidně po 10 minutách u Aku, která předtím už startovala poněkud líně a normální přístroje ji pak dobíjely půl dne než byly spokojeny.
Baterku, která po deseti minutách ukazuje nabito, je třeba vyhodit, lidl nelidl.
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 483
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od PepaSFI »

vidím to dost podobně. Sice nejsem přímo expert na baterie ale pár nabíječek už jsem viděl, někdy dost bizarních konstrukcí, jeden vlastní výtvor roky provozuju, lecos jsem si o tom přečet a nějak mě nenapadá nic, kromě totálního zkratu, co by mohlo dobrou baterii rychle oddělat. Taky jsem chvíli gůglil jaké jsou v různých diskusích na tu lidlovku ohlasy a jsou veskrze pozitivní. Nic o ničení baterií. Jen samozřejmě, jak už bylo řečeno, neumí totálně vybitou. Nedokáže ji rozpoznat, nejspíš proto, že jaksi není podle čeho. Ze zkušenosti vím že totéž dělají i nabíječky malých akumulátorů tužkových a podobných. A to že nabíječka hlásí už zakrátko že je nabito, tedy najspíš rychlý nárůst napětí, to je dost typický příznak špatné baterie.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1920
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od Zajda »

Věřit tomu nemusite, faktem je že po dalších pár startech v minusové teplotě už baterka nenatočila motor. Pak se nechala nabijet na osvědčené inteligentní 5 kg enigmě značky kterou si nevzpomenu a dál normálně fungovala. Jednou za rok se před zimou nabije Ctekem a funguje dodnes po 3 letech. Nemůžu si být jistý jestli ta nabíječka Aku aktivně ničila, nebo je prostě jen nenabila když měly na mále a proto pak zkolabovaly.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2145
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od GeneHawkins »

Hele, já vím co píšeš. Ta baterie byla jen prostě hodně vybitá, ale ještě nebyla pryč. To ale zvládne i ta lidlácká, zrovna teď jsem jednu tak nabíjel. Samozřejmě ne z nuly, nebo tedy pod nějakými devíti volty, ale nechal jsem tam chvíli startovací zdroj a pak už jela. Chvíli se to zdálo nabito, ale pak začalo napětí klesat a dobíjela jí jeden a půl dne. Ale protože byla jinak baterka skoro nová, věřím, že nadále bude fungovat. Od té doby drží, i když se s autem nejezdí.
Nepochybuju o tom, že je nějaká Ctek za ty prachy lepší a umí toho víc, ale jsem přesvědčený, že se mi to za ty prachy nevrátí. Ta lidlácká je (za ty prachy!!!) skvělá!
406 Coupe
Pan Řidič
Příspěvky: 239
Registrován: čtv 28 zář 21:12

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od 406 Coupe »

Hele už vám někomu baterka explodovala? Mně jednou, za jízdy na Strakonický, v kopci za Zalužanama před rybníkem, v neděli odpoledne v koloně. Naštěstí nic nehořelo a setrvačností to dojelo až na odbočku na polní cestu. Pár dní před tím se mi někdo vloupal do auta a nechal otevřené dveře. Takže totálně vybitá, na start přes kabely jsem jí musel odpojit, jinak to pomocná nedala. Dojel jsem na chalupu, zkoušel jsem jí oživovat, ale nakonec mne museli roztlačit. Cestou mne napadlo, že zkusím, jestli se jízdou dobila, z kopce jsem vypnul motor a zkoušel startovat. Nic, tak jsem dal za tři a pustil spojku - v ten moment rána jak z děla a z pod kapoty se vyvalil mrak. Všechno zhaslo. Špatný bylo, že něco pořád bzučelo a čoudilo a já neměl klíč na odpojení kabelu. Chválím švýcarskou armádu, nožem jsem přepižlal kabel a byl pokoj. Baterka prasklá, kyselina všude.
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 483
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od PepaSFI »

přímo osobně ne ale poblíž o takových případech vím. Stává se že bouchne při zkratu. Buď začnou hořet kabely, nebo se roztaví spoje uvnitř baterie a bouchne to. I poměrně malá baterie z osobního auta dokáže dát proud děsivé síly, krátkodobě i stovky ampér a to je energie která spálí cokoliv. Hořící kabely už jsem viděl a fakt to není nic pěkného. Ne nadarmo hasiči nejdřív u nabouraného auta odpojí baterii, než jdou dělat dál. Na předchozím autě jsem měl, inspirován světem rally kde jsem se kdysi pohyboval, přidaný odpojovač baterie, s táhlem přístupným zvenku. To současné má originál z výroby rychloodpínací minus pól, takže jsem nic dalšího neřešil. Ovšem v případě potřeby by se muselo pod kapotu, zvenku to přístupné není.


V tom popisovaném případě asi došlo k rozpadnutí desek v některém článku baterie, k vnitřnímu zkratu a pak při pokusu o start přes to prošel proud a spálil to. Asi jako kdyby uvnitř baterie zapálila hodně výkonná svářečka. Taky to mohlo začít hořet. Mimochodem, hasičák je taky dobrá věc.
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2145
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od GeneHawkins »

PepaSFI píše:... Ne nadarmo hasiči nejdřív u nabouraného auta odpojí baterii, než jdou dělat dál.
Švagr kdysi na křižovatce na jižáku v osm ráno nedobrzdil. Nárazník, mřížka, světla... A protože se ještě muselo čekat na policajty, čekali.
V 15 hodin se přiřítili pod sirénou hasiči, vyskákali z auta a přestřihli mu kabely k baterce.
=))

Hezký Vánoce!
PepaSFI
Pan Řidič
Příspěvky: 483
Registrován: ned 29 dub 18:23

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od PepaSFI »

to jako půl dne čekali na policajty? To už možná ti hasiči jeli k úplně jiný nehodě a o ulici vedle zatím shořelo jiný auto.
Ono to vypadá směšně ale kamarádovi takhle kdysi, právě takhle o vánocích shořelo auto po banální nehodě. Jel pracovním autem, vezl stromeček a za ním jeho žena s dětma soukromým autem. Najednou kouká že za ním nejedou, tak se vracel kousek zpátky a auto už hořelo. Uklouzlo jí to a v naprosto minimální rychlosti trefila strom u silnice. Prý akorát stihla děti vytáhnout ze sedaček, každý si popadlo svýho plyšáka a pryč. Hasiči dojeli za pár minut ale to už z Octavie byly jen zadní světla.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27903
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od řidičBOB »

já si pro moto koupil BAHCO - zapojil jsem a nechám tak až do první jízdy na jaře :ymparty:
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Caster
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: ned 27 led 22:44

Re: Špatně připojená autobat. na nabíječku + pokec o nabíječ

Příspěvek od Caster »

Nízké napětí je způsobeno tím, že se baterie v rámci úlitby ekoteoristům (emise) "inteligentně" nabíjí na max. 80% své kapacity, což ji samozřejmě ničí (sulfatace). Jde prakticky o všechna novější auta, nemusí být nutně vybavena systémem Start/Stop. Škodovka (a další automobilky) o tom v návodu nikde nepíšou. Pozná se to tak, že je na konci "-" kabelu u baterie sonda proudu, ze které jdou údaje (napětí, proud, teplota) přes konektor do řídící jednotky. Řešení, jak přepnout nabíjení na 100%, je jednoduché, rozpojit konektor u sondy (současně se vypne Start/Stop). Ideálním řešením, bez záznamu chyby v systému, je vypnutí "inteligentního" nabíjení v řídící jednotce BCM bez odpojení sondy. Pokud je autobaterie v pořádku a auto nestojí měsíc v garáži, není potřeba autobaterii dobíjet žádnou nabíječkou.
Odpovědět