Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru
Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru
Zdravím Vás,
rád zde prodiskutuji jednu anomálii nad kterou trochu tápám.
Mám starou E46 320d 2003 s common failem. Po koupi vozu v lednu jsem jezdíval na firemní naftu, tudíž nepremiovou, i když občas jsem si dolil sám i s aditivy, takhle asi 4 měsíce, auto bylo ok.
Následně jsem začal tankovat sám, a to pouze lepší palivo s aditivy, u starší e46 z roku 1998 a přímým vstřikováním se mi to osvědčilo. (zlaté PD)
Avšak po tankování prémiového paliva se začal projevovat horší chod motoru, na neutrál šly cítit zvýšené vibrace, auto po nastartování vždy hodilo bílý čmoudík, po pár měsících se stav zhoršil a prvních 5 minut jízdy do zahřátí motor při jízdě všelijak škubal. Po natankování obyčejného paliva sice auto házelo po startu čmoudíky pořád, avšak ostatní symptomy ustoupily do pozadí. Až po opětovném natankování prémiového paliva za pár měsíců motor zase na barbara vibroval a nakonec jsem musel vyměnit i vstřiky, neboť se auto prvních 10 minut jízdy opravdu trápilo a nejel jsem s ním více jak 30km/hod, po zahřátí však ok.
Šel jsem do risku a koupil použité vstřikovače za 4000,-, po správném nainstalování motor běžel skvěle, šel poznat i rozdíl ve výkonu. Po 2 měsících se však opět začaly vracet podobné příznaky, avšak pouze občas a v menší míře.
Zaregistroval jsem, že při nízké hladině paliva měly tyto příznaky častější výskyt, avšak postupně se stav opět zhoršoval, po zahřátí však ok, jelo to dobře.
Opět jsem se rozhodl natankovat prémiové palivo s nadějí, že trochu pročistí palivovou soustavu. Bohužel chod byl ještě horší a do týdne bylo auto opět na odstavení a tentokrát jsem zvolil přímo repas vstřikovačů.
OTÁZKA ZNÍ:
Jak je možné, že přidáním prémiového paliva se zhorší chod?
Vysvětluji si to tak, že aditiva v palivu obsahují rozpouštědla a mohou uvolnit nějaké částice ze sedimentů v palivové soustavě, které následně putují až do motoru a zanášejí vstřikovače, které jsou následně po nějakém čase na odpis. Nejsem si tím ale úplně jistý, a technicky mi to úplně nesedí.
Tužší nežádoucí částice by měl přece zachycovat palivový filtr, který je nedávno měněný. Je možné, že se v nádrži nasbíraly nežádoucí látky, které vstřiky poškozují? Nebo myslíte, že tento sled událostí je čistě náhodný a jen mám smůlu na životní opotřebení obou sad vstřikovačů?
Jakto, že po zahřátí motoru se chod harmonizoval a příznaky mnohdy nešly poznat, může to souviset s roztahováním kovů a tudíž kapilár trysek?
Víte, oprava mě teď vychází na cca 20 000 a nechci, ať za ty peníze jezdím opět jen půl roku, protože vstřikovače opět něco poškodí...
Jaká je vaše hypotéza? Máte popř. kontakt na nějakého zabijáka přes paliva? Rád se ho na to zeptám.
Díky.
S pozdravem Tomáš Š.
rád zde prodiskutuji jednu anomálii nad kterou trochu tápám.
Mám starou E46 320d 2003 s common failem. Po koupi vozu v lednu jsem jezdíval na firemní naftu, tudíž nepremiovou, i když občas jsem si dolil sám i s aditivy, takhle asi 4 měsíce, auto bylo ok.
Následně jsem začal tankovat sám, a to pouze lepší palivo s aditivy, u starší e46 z roku 1998 a přímým vstřikováním se mi to osvědčilo. (zlaté PD)
Avšak po tankování prémiového paliva se začal projevovat horší chod motoru, na neutrál šly cítit zvýšené vibrace, auto po nastartování vždy hodilo bílý čmoudík, po pár měsících se stav zhoršil a prvních 5 minut jízdy do zahřátí motor při jízdě všelijak škubal. Po natankování obyčejného paliva sice auto házelo po startu čmoudíky pořád, avšak ostatní symptomy ustoupily do pozadí. Až po opětovném natankování prémiového paliva za pár měsíců motor zase na barbara vibroval a nakonec jsem musel vyměnit i vstřiky, neboť se auto prvních 10 minut jízdy opravdu trápilo a nejel jsem s ním více jak 30km/hod, po zahřátí však ok.
Šel jsem do risku a koupil použité vstřikovače za 4000,-, po správném nainstalování motor běžel skvěle, šel poznat i rozdíl ve výkonu. Po 2 měsících se však opět začaly vracet podobné příznaky, avšak pouze občas a v menší míře.
Zaregistroval jsem, že při nízké hladině paliva měly tyto příznaky častější výskyt, avšak postupně se stav opět zhoršoval, po zahřátí však ok, jelo to dobře.
Opět jsem se rozhodl natankovat prémiové palivo s nadějí, že trochu pročistí palivovou soustavu. Bohužel chod byl ještě horší a do týdne bylo auto opět na odstavení a tentokrát jsem zvolil přímo repas vstřikovačů.
OTÁZKA ZNÍ:
Jak je možné, že přidáním prémiového paliva se zhorší chod?
Vysvětluji si to tak, že aditiva v palivu obsahují rozpouštědla a mohou uvolnit nějaké částice ze sedimentů v palivové soustavě, které následně putují až do motoru a zanášejí vstřikovače, které jsou následně po nějakém čase na odpis. Nejsem si tím ale úplně jistý, a technicky mi to úplně nesedí.
Tužší nežádoucí částice by měl přece zachycovat palivový filtr, který je nedávno měněný. Je možné, že se v nádrži nasbíraly nežádoucí látky, které vstřiky poškozují? Nebo myslíte, že tento sled událostí je čistě náhodný a jen mám smůlu na životní opotřebení obou sad vstřikovačů?
Jakto, že po zahřátí motoru se chod harmonizoval a příznaky mnohdy nešly poznat, může to souviset s roztahováním kovů a tudíž kapilár trysek?
Víte, oprava mě teď vychází na cca 20 000 a nechci, ať za ty peníze jezdím opět jen půl roku, protože vstřikovače opět něco poškodí...
Jaká je vaše hypotéza? Máte popř. kontakt na nějakého zabijáka přes paliva? Rád se ho na to zeptám.
Díky.
S pozdravem Tomáš Š.
Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru
Co italska udrzba? Protahnout to co nejdyl v maximlani zatezi at se to procisti. U myho auta po par tydnech jezdeni po meste je to dost znat, je potreba vypalit karbon
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
- 970ka
- Mistr volantu
- Příspěvky: 896
- Registrován: pon 25 dub 12:52
- Bydliště: Plzeňský wenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru
Aby jsi neměl něco v nádrži,třeba jemné ocelové piliny z přidřeného čerpadla ,to pak vstřiky budou odcházet stále. Starší repasované vstřiky také není žádné štěstí.
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru
Italská údržba se moc neosvědčila. Právě jak se to víc začalo projevovat, ruply mi nervy, natankoval jsem premium a pak tomu dával těžce na plyn a točil to do ~4500 jak typický BMW debil,...po nastartování druhý den se mi to odvděčilo ještě většími guly, než to dělalo předtím.
Přidřené čerpadlo zní hnusně, ale zajímavě. Čerpadla jsou až za filtrem, tudíž by se tyto piliny mohly dostat tam, kam se přesně dostat nemají. Zkusím to zkonzulovat s mechošem
Přidřené čerpadlo zní hnusně, ale zajímavě. Čerpadla jsou až za filtrem, tudíž by se tyto piliny mohly dostat tam, kam se přesně dostat nemají. Zkusím to zkonzulovat s mechošem
Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru
Ja myslim, ze premiove palivo rozpustilo nakej bordel a ten tam ted koluje.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru
Ahoj,
shodou okolností je pro mě Tvůj problém velmi aktuální, mám dokonce téměř stejný motor, M47.
S palivem to bude asi souviset, protože v mém případě je těch náhod už podezřele mnoho.
Minulý rok v září v Itálii, jsem si všiml, že po natankování rakouského paliva slyším podávací čerpadlo u nádrže, nikdy před tím jsem ho neslyšel. Auto ale jelo normálně, jen otáčky na volnoběh trošku kolísaly. Ovšem druhý den mi najednou na dálnici zdechl motor a auto bylo odtaženo - výsledek zněl vysokotlaké čerpadlo KO (i z něho trochu tekla nafta).
Čerpadlo jsem nechal zrepasovat, vyměnil pal. filtr a jezdím, nicméně před několika měsíci jsem si všiml, že auto nějak nezdravě dlouho startuje, za tepla hůře. Doplnil jsem tedy nádrž Vervou, s tím že to třeba pomůže. No nepomohlo, ale aspoň to startovalo. Nádrž jsem vyjel až teď o víkendu, tak jsem tentokrát natankoval čistou Vervu, ať si dopřeje, a dnes ráno jsem jel na kole do garáže pro druhé auto, nenastartoval ani ťuk.
Zkusím ještě otestovat pár věcí, ale vidím to na vstřikovače. Jen mám strach, že je prostě palivová soustava plná bordelu a i když je repásnu tak to za chvíli bude stejný.
Takže se těším, na co přijdeš!
shodou okolností je pro mě Tvůj problém velmi aktuální, mám dokonce téměř stejný motor, M47.
S palivem to bude asi souviset, protože v mém případě je těch náhod už podezřele mnoho.
Minulý rok v září v Itálii, jsem si všiml, že po natankování rakouského paliva slyším podávací čerpadlo u nádrže, nikdy před tím jsem ho neslyšel. Auto ale jelo normálně, jen otáčky na volnoběh trošku kolísaly. Ovšem druhý den mi najednou na dálnici zdechl motor a auto bylo odtaženo - výsledek zněl vysokotlaké čerpadlo KO (i z něho trochu tekla nafta).
Čerpadlo jsem nechal zrepasovat, vyměnil pal. filtr a jezdím, nicméně před několika měsíci jsem si všiml, že auto nějak nezdravě dlouho startuje, za tepla hůře. Doplnil jsem tedy nádrž Vervou, s tím že to třeba pomůže. No nepomohlo, ale aspoň to startovalo. Nádrž jsem vyjel až teď o víkendu, tak jsem tentokrát natankoval čistou Vervu, ať si dopřeje, a dnes ráno jsem jel na kole do garáže pro druhé auto, nenastartoval ani ťuk.
Zkusím ještě otestovat pár věcí, ale vidím to na vstřikovače. Jen mám strach, že je prostě palivová soustava plná bordelu a i když je repásnu tak to za chvíli bude stejný.
Takže se těším, na co přijdeš!
Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru
ach ta nafta hosi
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru
Spíš než v palivu bych hledal problém v autech, jejich věku a stavu. Bavíme se tu o strojích z přelomu tisíciletí s nájezdem hrubě za plánovanou životností. Vstřikovací systémy a nafta tomu jdou jen naproti.
Btw. tobě už motor funguje? Neměl jsi nějaké starosti s tím bezproblémovým benzínem?
Btw. tobě už motor funguje? Neměl jsi nějaké starosti s tím bezproblémovým benzínem?
2.9T RWD
Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru
Jak se to vezme. Obecne ten motor uz v novych autech funguje asi na 100%, ja s tim sem spokojen tak na 90. Vykonove teda na 100, ale nemuselo by to obcas skubnout Ale mozna je KO treba dvouhmota, casem to zjistim.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Prémiové palivo způsobuje horší chod motoru
To jsem samozřejmě slyšet nechtělHondaMan píše:Spíš než v palivu bych hledal problém v autech, jejich věku a stavu. Bavíme se tu o strojích z přelomu tisíciletí s nájezdem hrubě za plánovanou životností. Vstřikovací systémy a nafta tomu jdou jen naproti.
Btw. tobě už motor funguje? Neměl jsi nějaké starosti s tím bezproblémovým benzínem?
Palivo samo o sobě nikdo nezpochybňuje, spíš jeho vliv na unavenou pal. soustavu strojů z přelomu tisíciletí s nájezdem hrubě za plánovanou životností