Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Když se chcete ponořit do nitra...
petrriha
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: úte 11 črc 21:30

Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od petrriha »

Ahoj,

nekamenujte mě prosím, ale už dlouho, asi od doby, kdy jsem se začal o auta zajímat (= sledovat je), přemýšlím, z jakého důvodu mají nafťáky a nyní i novější benzíny zdvojené koncovky výfuku. Už poměrně dlouho se to snažím někde dohledat (v řádu měsíců, vždy mě popadne googlení), ale vždy skončím asi na špatně položeném dotazu (dostanu se do shopů nebo autotestů, kde se o výfuku a zdvojených koncovkách, typicky RS verze, apod. hovoří).

Je to nějaká technická vyfikundace, nutnost, frajeřina výrobce, nebo co?

Díky za info a mnoho šťastných kilometrů.
Uživatelský avatar
Bully
Řidič začátečník
Příspěvky: 124
Registrován: úte 24 lis 00:36

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od Bully »

Víc pruhů víc Adidas.
petrriha
Spolujezdec
Příspěvky: 5
Registrován: úte 11 črc 21:30

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od petrriha »

Nemyslím zdvojené ve smyslu "jedna vlevo, druhá vpravo", to vidím jako frajeřinu (http://www.tyden.cz/obrazek/201306/51b1 ... 2c4b8e.jpg).

Myslím zdvojenou jako třeba zde http://old.vybermiauto.cz/data/car_imag ... 621448.jpg (bude to asi kvůli technickému řešení, ale nedaří se mi najít kvůli čemu přesně a jak to funguje, navíc, proč to mají i některá nová benzínová auta).
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od Vana »

Možná je to vizionářství. Aby jsme se připravili na dobu kdy bude mít každý z obou válců svůj výfuk.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27875
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od řidičBOB »

K čemu ti bude výfuk u auta do zásuvky?? :D
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Bully
Řidič začátečník
Příspěvky: 124
Registrován: úte 24 lis 00:36

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od Bully »

Platí pořád to samé. V drtivé většině všech vozů jsou výfukové svody svedené do jediné trubky, jediného katalyzátoru a následně jediného tlumiče (resp. většinou 2 za sebou). Jejich další rozdvojování nebo "rozčtyřování" je v těchto případech z funkčního hlediska nesmysl a slouží jenom pro parádu. Naopak zvyšuje náklady na výrobu a hmotnost vozu. A je fuk, jestli koncovky čouhají po stranách vozu, nebo jsou navařené na tlumiči hned vedle sebe.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1920
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od Zajda »

petrriha píše:http://old.vybermiauto.cz/data/car_imag ... 621448.jpg (bude to asi kvůli technickému řešení, ale nedaří se mi najít kvůli čemu přesně a jak to funguje, navíc, proč to mají i některá nová benzínová auta).
Jedna trubka je na ka a druhá na dle.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5693
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od Stepan »

poFL 3er už má dvojitou koncovku i u čtyřválců a nová 5er má 1+1 (podobně jako F10 535d) snad taky i u 520d, ne?

Ale je fakt, že ta jedna trubička o velikosti brčka vypadala u preFL dost směšně. Ale ten motor směšný je, tak co :D
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27875
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od řidičBOB »

Zajda píše: Jedna trubka je na ka a druhá na dle.
Ale to stejné mají i TSIčka a ty ka-dla nedělají :ymdevil:
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1920
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Dvojitá koncovka výfuku dieselů a novějších benzínů

Příspěvek od Zajda »

V případě TSI se jedná o přípravu na situaci kdy přeskočí rozvody a motor začne dělat taky ka-dle. Bonusem je výrobní úspora při výrobě jediného typu tlumiče.

Na vážnější notu - co funguje nejlíp napoví motorsport. Rallycrosové speciály s turbo čtyřválci bez restriktoru a 500+ koňma mají zpravidla koncovku jednu, víceválce v jiných sériích pak 2.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Odpovědět