Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Při čtení tohodle sem si zpoměl na jeden starší test -pj- (myslím, že to byl lexus a bylo to tady), kde popisuje jak při (poměrně těsném) předjíždění mu jakýsi asistent začal (proti jeho vůli) brzdit a málem ho zabil.....
U mě asistenty končí s tempomatem, ESP a ABS, nic "modernějšího" mi do auta nesmí (anebo může, ale pouze ve stavu "trvale off").
Jak jste na tom - chcete ty "vymoženosti" nebo ne?
U mě asistenty končí s tempomatem, ESP a ABS, nic "modernějšího" mi do auta nesmí (anebo může, ale pouze ve stavu "trvale off").
Jak jste na tom - chcete ty "vymoženosti" nebo ne?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
už sem to našel
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27866
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Myslím, že to tehdy byl extrémní případ, kdy šel tak trochu štěstíčku naproti.
Mám v autech různé systémy a některé používám, jiné ne.
- adapt tempomat: fce, kterou jsem měl už v R36 a používám jí prakticky pořád - na dálnicích, v kolonách... Jak sleduji vývoj od roku 2010, tak systém se jednak zdokonaluje, ale na druhou stranu je dnes hodně přizdisráčskej. Modernější adapty (Kodiaq/Multivan, atd) reagují i na situace, kdy byl obstarožní kus v R36 v naprostém klidu. Ty nové také "komunikují" s navigací a když třeba zjistí, že po zpomalení za pár set metrů odbočuješ, už prostě nezrychlují. A úplně ty nejnovější (Arteon) jdou ještě dál - ve spojení se čtením dopravních značek v omezeních/vesnicích rovnou brzdí - naštěstí to lze vypnout.
Osobně mám lepší zkušenost s těmi, co mají dvě radarové hlavy než s těmi, které mají jednu; ať již uprostřed nebo na straně.
- hlídání mrtvých úhlů: fíčura, na kterou jsem si docela zvykl. Ty, které jsou integrované do odrazové plochy zpětných zrcátek, jsou méně praktické - hlavně za slunečného dne; i když i tady jsou více viditelné (třeba Mercedes) a ty méně (Golf7/Volvo). Víc mi vyhovují to upozornění, které má třeba Touareg/Audi.
- hlídání jízdních pruhů: tady je možnost narazit na dva systémy - s aktivním zásahem a bez. Nevyhovuje mi ani jedno a používám to maximálně tehdy, když jsem docela unavený a je to tzv. pro "zicher". Jinak je to pořád OFF.
- parkovací asisten: pro mne zbytečné, protože zaparkuji do menší mezery než je schopen automat. I když musím říct, že tento systém prošel také velkou evolucí a dnes umí zaparkovat do mezery o pár desítek cm větší než je vozidlo. Dřív to bylo tuším 120 cm. Použil jsem to snad jednou na nějakém autě, když jsem to testoval.
- systém vyparkování: prvně musím říct, že i když jsem to v nějakém autě měl, tak jsem se raději dal na vlastní oči než na systém, i když na druhé straně to vcelku fungovalo
- asistent provozu v příčném směru: neměl jsem zatím možnost otestovat v praxi
- asistent při vystupování z vozu: funguje celkem spolehlivě, ale stejně se spoléhám na vlastní woči
- asistent dálkových světel: s inteligentními světlomety funguje dobře, jinak pro klasické světlomety nepoužitelná blbost
- "kick" asisten kufru: dobrá věcička, když má člověk plné ruce a potřebuje něco dát do kufru. Je potřeba si to ale nacvičit.
- precrash: ten je většinou součástí adapt tempomatu a třeba u Audi vypnout jde. Mám ho zaplý, bo už mi párkrát zachránil přední fasádu. Věc, kterou v testu popisoval PAvel, jsem nikdy nezažil a to si myslím, že jezdím dosti aktivně. Hlavně u koncernu ho lze přetlačit plynem.
Takhle to mám já.
Mám v autech různé systémy a některé používám, jiné ne.
- adapt tempomat: fce, kterou jsem měl už v R36 a používám jí prakticky pořád - na dálnicích, v kolonách... Jak sleduji vývoj od roku 2010, tak systém se jednak zdokonaluje, ale na druhou stranu je dnes hodně přizdisráčskej. Modernější adapty (Kodiaq/Multivan, atd) reagují i na situace, kdy byl obstarožní kus v R36 v naprostém klidu. Ty nové také "komunikují" s navigací a když třeba zjistí, že po zpomalení za pár set metrů odbočuješ, už prostě nezrychlují. A úplně ty nejnovější (Arteon) jdou ještě dál - ve spojení se čtením dopravních značek v omezeních/vesnicích rovnou brzdí - naštěstí to lze vypnout.
Osobně mám lepší zkušenost s těmi, co mají dvě radarové hlavy než s těmi, které mají jednu; ať již uprostřed nebo na straně.
- hlídání mrtvých úhlů: fíčura, na kterou jsem si docela zvykl. Ty, které jsou integrované do odrazové plochy zpětných zrcátek, jsou méně praktické - hlavně za slunečného dne; i když i tady jsou více viditelné (třeba Mercedes) a ty méně (Golf7/Volvo). Víc mi vyhovují to upozornění, které má třeba Touareg/Audi.
- hlídání jízdních pruhů: tady je možnost narazit na dva systémy - s aktivním zásahem a bez. Nevyhovuje mi ani jedno a používám to maximálně tehdy, když jsem docela unavený a je to tzv. pro "zicher". Jinak je to pořád OFF.
- parkovací asisten: pro mne zbytečné, protože zaparkuji do menší mezery než je schopen automat. I když musím říct, že tento systém prošel také velkou evolucí a dnes umí zaparkovat do mezery o pár desítek cm větší než je vozidlo. Dřív to bylo tuším 120 cm. Použil jsem to snad jednou na nějakém autě, když jsem to testoval.
- systém vyparkování: prvně musím říct, že i když jsem to v nějakém autě měl, tak jsem se raději dal na vlastní oči než na systém, i když na druhé straně to vcelku fungovalo
- asistent provozu v příčném směru: neměl jsem zatím možnost otestovat v praxi
- asistent při vystupování z vozu: funguje celkem spolehlivě, ale stejně se spoléhám na vlastní woči
- asistent dálkových světel: s inteligentními světlomety funguje dobře, jinak pro klasické světlomety nepoužitelná blbost
- "kick" asisten kufru: dobrá věcička, když má člověk plné ruce a potřebuje něco dát do kufru. Je potřeba si to ale nacvičit.
- precrash: ten je většinou součástí adapt tempomatu a třeba u Audi vypnout jde. Mám ho zaplý, bo už mi párkrát zachránil přední fasádu. Věc, kterou v testu popisoval PAvel, jsem nikdy nezažil a to si myslím, že jezdím dosti aktivně. Hlavně u koncernu ho lze přetlačit plynem.
Takhle to mám já.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Za me jediny funkcni z toho cos vypsal je ten asistent na kufr... jinak vse ostatni co dela auto automaticky stoji za hovno, treba adaptivni tempomat je pouzitelnej (tak jaks kdysi nekde psal) jen pokud clovek specha za mlhy a nevi co je pred nim, tak nastavi 200 a veri elektronice, jinak precrash a podobny veci se me spis snazi zabit, nez cokoli jinyho...
Nejvic me stve, ze po nastartovani musim v aute 3 minuty vypinat vsechno co nechci, aby mi pomahalo, namisto toho abych to jednou nastavil a nastaveni se ulozilo natrvalo
Nejvic me stve, ze po nastartovani musim v aute 3 minuty vypinat vsechno co nechci, aby mi pomahalo, namisto toho abych to jednou nastavil a nastaveni se ulozilo natrvalo
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
adaptivní tempomat resp. nouzové brzdění mě chtělo zabít v XC60 a naopak chtělo zabíjet motorkáře, které neregistrovalo vůbec
jako další nevýhodu vidím to, že si na to člověk "zvykne" a pak jaksi očekává, že auto bude samo reagovat, ikdyž jede např. v koloně bez tempomatu a začne brzdit
jinak varování jízdy v pruzích je dobrý na psaní sms
jako další nevýhodu vidím to, že si na to člověk "zvykne" a pak jaksi očekává, že auto bude samo reagovat, ikdyž jede např. v koloně bez tempomatu a začne brzdit
jinak varování jízdy v pruzích je dobrý na psaní sms
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27866
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Ty jsi hodně ultimativní. Já to beru tak, že to tam je a naučil jsem se s tím žít/jezdit. A dneska už bezpečně vím, co to udělá, resp. neudělá o pár milivteřin dříve než to nastane
Ano - adapt v maze nebo ve tmě je velké plus. Akorát za hustého a silného deště odmítá poslušnost.
Ještě jsem vynechal:
- head up displej: nejsem toho fanouškem. Do auta bych si za to nepřiplatil a osobně mi to promítání na čelní sklo vadí. O výsuvných systémech ála diplej raději mluvit nebudeme.
- asistent nočního vidění: používám hodně často, protože tady kolem žijí zviřátka různé velikosti a už mi to 2x zachránilo fasádu jakože fest. Funguje to také na dementní neosvětlené chodce a cyklisty, kteří se tady vyskytují snad ještě častěji než ta zviřátka. Bez toho bych asi další auto nechtěl.
Ano - adapt v maze nebo ve tmě je velké plus. Akorát za hustého a silného deště odmítá poslušnost.
Ještě jsem vynechal:
- head up displej: nejsem toho fanouškem. Do auta bych si za to nepřiplatil a osobně mi to promítání na čelní sklo vadí. O výsuvných systémech ála diplej raději mluvit nebudeme.
- asistent nočního vidění: používám hodně často, protože tady kolem žijí zviřátka různé velikosti a už mi to 2x zachránilo fasádu jakože fest. Funguje to také na dementní neosvětlené chodce a cyklisty, kteří se tady vyskytují snad ještě častěji než ta zviřátka. Bez toho bych asi další auto nechtěl.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Já bych bral ještě možná mrtvej úhel a noční vidění, jinak dokážu bez všeho ostatního fungovat.pavproch píše:Při čtení tohodle sem si zpoměl na jeden starší test -pj- (myslím, že to byl lexus a bylo to tady), kde popisuje jak při (poměrně těsném) předjíždění mu jakýsi asistent začal (proti jeho vůli) brzdit a málem ho zabil.....
U mě asistenty končí s tempomatem, ESP a ABS, nic "modernějšího" mi do auta nesmí (anebo může, ale pouze ve stavu "trvale off").
Jak jste na tom - chcete ty "vymoženosti" nebo ne?
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27866
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Tohle tady už jednou někdo psal a fakt se mi to nikdy nestalo. Dneska Plzeňská dolů - vjel mi do pruhu motorkář před semafory a adapt si ho krásně vzal a na červenou naprosto bez chyby dobrzdil a zastavil.retron píše: a naopak chtělo zabíjet motorkáře, které neregistrovalo vůbec...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
Ale ja tak nejak vzdycky tusim co to udela, ale pokazde me to spolehlive vytoci a kdyz treba zacnu podjizdet kolonu dementu kteri necetli predpisy a nevi ze se jezdi v pravo u praveho okraje vozovky i na dalnici a kdyz se pred ne radim tak mi najednou auto zacne panicky brzdit.. neni cas to zacit pri manevru vypinat a pak prebijim plny brzdy plnym plynem.. silenost. A taky to vede k to u ze clovek leda furt cumi do mobilu nebo tabletu, protoze se za volantem nudi a to je myslim obecnej jevřidičBOB píše:Ty jsi hodně ultimativní. Já to beru tak, že to tam je a naučil jsem se s tím žít/jezdit. A dneska už bezpečně vím, co to udělá, resp. neudělá o pár milivteřin dříve než to nastane
Ano - adapt v maze nebo ve tmě je velké plus. Akorát za hustého a silného deště odmítá poslušnost.
Ještě jsem vynechal:
- head up displej: nejsem toho fanouškem. Do auta bych si za to nepřiplatil a osobně mi to promítání na čelní sklo vadí. O výsuvných systémech ála diplej raději mluvit nebudeme.
- asistent nočního vidění: používám hodně často, protože tady kolem žijí zviřátka různé velikosti a už mi to 2x zachránilo fasádu jakože fest. Funguje to také na dementní neosvětlené chodce a cyklisty, kteří se tady vyskytují snad ještě častěji než ta zviřátka. Bez toho bych asi další auto nechtěl.
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Asistenty (čehokoli) - ano/ne?
jo to jsem možná psal já, beru že XC 60 mělo adaptivní tempomat/nouzák jako jeden z prvních ne-li úplně první, ale stalo se to několikrát, poprvé ve zúžení u Rudné na D5, systém neustále zrychloval a musel jsem dupnout na brzdu jinak by ho sundal
po této zkušenosti jsem s tím počítal, jednou dokonce předemnou jely dvě motorky a stejně nezareagoval a musel jsem ho "vypnout" brzdou
nouzák blikal skoro neustále i při defenzivním způsobu jízdy, na magině jsem se potřeboval dostat do levého pruhu protože v pravém vykládal náklaďák, normálně by to byla standardní situace, přidat, blinkr, zařadit se, ovšem systém to nečekaně "zadupnul" a najednou nebyl čas na nic, pouze ho "přeplynovat" a omezit vozidlo ve vedlejším pruhu
head-up promítaný na sklo mi přijde jako užitečná věc, za mě ovšem většinou chybí možnost nastavit si otáčkoměr/zařazenou rychlost u 7+ automatů
než výsuvný "štít" to radši nic
po této zkušenosti jsem s tím počítal, jednou dokonce předemnou jely dvě motorky a stejně nezareagoval a musel jsem ho "vypnout" brzdou
nouzák blikal skoro neustále i při defenzivním způsobu jízdy, na magině jsem se potřeboval dostat do levého pruhu protože v pravém vykládal náklaďák, normálně by to byla standardní situace, přidat, blinkr, zařadit se, ovšem systém to nečekaně "zadupnul" a najednou nebyl čas na nic, pouze ho "přeplynovat" a omezit vozidlo ve vedlejším pruhu
head-up promítaný na sklo mi přijde jako užitečná věc, za mě ovšem většinou chybí možnost nastavit si otáčkoměr/zařazenou rychlost u 7+ automatů
než výsuvný "štít" to radši nic