EDIT: píšu z mobilu, tak se omlouvám za chyby..
Zdravím,
už delší dobu přemýšlím nad několika otázkama, které vám popíšu níže, na které nemohu najít odpověď -nemám jak si to ověřit..
otázka 1) Počítání zubů v převodovce - vím co se asi tak děje, ale potřeboval bych to trochu upřesnit... Samozřejmě poznám, že když je slyšet ten odpornej zvuk, je v ten moment všechno blbě... Co se ale vlastně děje se součástkama? Žvejkají se zuby (jak moc)? Odnáší to v tu chvíli synchrony nebo hnací a hnaný kolo? Je počítání zubů i např. to, když netrefím meziplyn a snažím se zařadit nesynchronní jedničku? Jsem zvyklej na nějakej odpor synchronů a občas když řadím s meziplynem cejtím odpor, jenom nevím, jestli to je odpor synchronu z nedokonalýho meziplynu nebo z lehce nevymáčknuté spojky, což je moje blbost...
otázka 2) Rychlé řazení - vím že je účel rychlýho řazení řadit co nejrychlejc (you dont say ) ale synchrony mě přitom brzděj - tedy proč se ptám.. Když zařadím co nejrychlejc, zkrátka to tam doslova narvu.. Stihne to synchron, nebo proklouzne a může pak dojít např. k počítání zubů? Vím že ať řadím sebe víc rychle, vždy mě synchron zkrátka tu ruku zastaví že nemám odvahu to tam dorazit... potom pouštění spojky - rychle pustit - hrozně to cukne(chápu že se to stát musí).. je to tak správně a prostě se na to nehledí? Podle mě v tom momentě hrozně dostane zabrat spojka, setrvák a vůbec celý auto... chápu ale, že když jedu rychlejší jízdu tak se s tím počítá, ale zajímaly by mne důsledky
Díky