Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Moderátor: řidičBOB
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 3
- Registrován: pát 06 srp 21:16
Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Pokud jste poškozený a máte auto starší než 5 let, dostane se vám tak leda výsměchu od pojištovny viníka a viník může být taky vysmátý.
Sestřelila mě nějaká neštastnice na parkovišti a to tak šikovně, že neodhladla rychlost ani úhel. Takže promáčklé právé přední dveře, pravé zadní dveře, samozřejmě vše odřené + nejspíš chytlé i zadní kolo. Předběžně můj technik škodu vyčíslil na 60 tisíc. Auto je samozřejmě 15 let staré, tržní cena se pohybuje max kolem 30 tisíc. A už se nikdo nezohleďnuje že dva roky zpátky jsem měnil těsnění hlavy motoru za 15k, a rok zpátky prahy na obou stranách za 8k.
Jinak je to auto v technicky v top stavu, najeto pouze 140k KM. Maximálně před technickou na kterou jsem chtěl jít v září by se udělaly čepy. Ale pojištovna to samozřejmě bude chtít uhrát na totálku a ještě to samozřejmě půjde do aukce. Takže pojištovna mi možná dá tak 20 tisíc a pak budu muset řešit ještě prodej potenciálnímu kupci.
A čeho se člověk domůže z instititu povinného ručení? Ničeho. Buď budu doufat že na STK to projde i s kosmetickými vadami, nebo nové auto. Ale nahrada od pojištovny, za kterou bych si měl koupit auto v odpovídající kvalitě je fakt směšná, co si za 20k člověk koupí? A to ještě můžu být rád že mi pojištovna vůbec dá nějakou almužnu a že se ta nešťastnice přiznala
A co ta neštastnice? To dostane maximálně malus v řádu % k povinnému ručení a je vysmátá.
Sestřelila mě nějaká neštastnice na parkovišti a to tak šikovně, že neodhladla rychlost ani úhel. Takže promáčklé právé přední dveře, pravé zadní dveře, samozřejmě vše odřené + nejspíš chytlé i zadní kolo. Předběžně můj technik škodu vyčíslil na 60 tisíc. Auto je samozřejmě 15 let staré, tržní cena se pohybuje max kolem 30 tisíc. A už se nikdo nezohleďnuje že dva roky zpátky jsem měnil těsnění hlavy motoru za 15k, a rok zpátky prahy na obou stranách za 8k.
Jinak je to auto v technicky v top stavu, najeto pouze 140k KM. Maximálně před technickou na kterou jsem chtěl jít v září by se udělaly čepy. Ale pojištovna to samozřejmě bude chtít uhrát na totálku a ještě to samozřejmě půjde do aukce. Takže pojištovna mi možná dá tak 20 tisíc a pak budu muset řešit ještě prodej potenciálnímu kupci.
A čeho se člověk domůže z instititu povinného ručení? Ničeho. Buď budu doufat že na STK to projde i s kosmetickými vadami, nebo nové auto. Ale nahrada od pojištovny, za kterou bych si měl koupit auto v odpovídající kvalitě je fakt směšná, co si za 20k člověk koupí? A to ještě můžu být rád že mi pojištovna vůbec dá nějakou almužnu a že se ta nešťastnice přiznala
A co ta neštastnice? To dostane maximálně malus v řádu % k povinnému ručení a je vysmátá.
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Z její pojistky nepůjde celá oprava vašeho auta? Tak by to mělo přece být..
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 3
- Registrován: pát 06 srp 21:16
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Její pojišťovna to označila jako totální škodu, tzn. že oprava vzhledem ke staří a běžné aktuální ceně vozu není rentabilní. Takže ona oprava z povinného ručení nebude ani probíhat.Maggic píše:Z její pojistky nepůjde celá oprava vašeho auta? Tak by to mělo přece být..
Například auto byste prodal před nehodou za 60 tisíc, škoda je minimálně 100 tisíc. Pojištovna již toto nepoproplatí jako opravu, ale nabídne vám těch 60 tisíc, ponížených o to, kolik nabídl zájemce v anonymní aukci. Například pokud by automobil někdo koupil za 20k na díly, pojištovna vám vyplatí jen 40k a dá vám kontakt na kupce, ať si s ním domluvíte prodej. Takže jako bonus za škodu za kterou nemůžete musíte ještě obíhat prodej auta.
Takže od pojišťovny dostanu jen tu běžnou cenu poníženou o to, za kolik by to někdo koupil, když to dají do běžné aukce.
Proto říkám že ten kdo má auto starší pět let a nedejbože je poškozen ne svým zaviněním je chudák
Je to hnus, sám jsem nevěděl že to tak, nejspíš asi málokdo, dokud se dostane do takové situace. Takže to tu zminuju, at každy ví jak to povinné ručení vlastně funguje a jak pojišto'vny fungují, aby vyplatily na škodách co nejméně
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Moc nevím, proč začínám příspěvek tím, ze pokud je auto starší 5 let, když dal píšeš o 15letem strepu.
A ano, pokud je skoda větší nez hodnota vozu, nevyplatí se vůz opravovat a zaplatí se tabulková hodnota vozu. Jinak by ses domluvil s Frantou od vedle, ze ti ten střep v hodnotě 25k opraví za kilo, půjdete půl na půl a POV bude stát 5x tolik.
Pro úplnost doplním, ze mě pojišťovna z POV viníka zaplatila opravu tehdy 9leteho focuse do posledního centu vc. náhradního vozu po celou dobu opravy. Celkem to bylo asi 90k (70k oprava + 20k náhradní vůz a ani se o nic nesnazili).
A ano, pokud je skoda větší nez hodnota vozu, nevyplatí se vůz opravovat a zaplatí se tabulková hodnota vozu. Jinak by ses domluvil s Frantou od vedle, ze ti ten střep v hodnotě 25k opraví za kilo, půjdete půl na půl a POV bude stát 5x tolik.
Pro úplnost doplním, ze mě pojišťovna z POV viníka zaplatila opravu tehdy 9leteho focuse do posledního centu vc. náhradního vozu po celou dobu opravy. Celkem to bylo asi 90k (70k oprava + 20k náhradní vůz a ani se o nic nesnazili).
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 3
- Registrován: pát 06 srp 21:16
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Označit řádně servisované a udržované auto se 140k KM za střep, jen proto že má 15 let, přesně takové ekoteroristi z Bruselu mají rádi...petr_riha píše:Moc nevím, proč začínám příspěvek tím, ze pokud je auto starší 5 let, když dal píšeš o 15letem strepu.
U aut je problém, že sebelepší oprava mu cenu nezvedá, ale snižuje naproti nemovistosti. Když vrazím do auta 30k během dvou let, nikoho to nezajímá, kdybych to samé vrazil do domu, je to jiná a hodnota stoupne.
A takže proto že mě nějaká neštastnice nabourala na parkovišti, mám odepsat auto které by klidně ještě dalších 10 let s minimálními investicemi jezdilo protože na to mají podvodníci z pojišťoven vyčůrané tabulky?
Dají to anomyní aukce jako bourané, někdo se toho chytne za 10k, ale pojištovnu nezajímá že bych to prodal klidně i za 80k před nehodou, protože to není běžná cena na tipcars, vzhledem k tom že to není vrak.
A soudit se s pojištovnou, oběhávat vlastní odhadce, který už mi tu hodnotu stejně nedá i kdyby byl sebelepší, protože je to bourané a odhad před nehodou nebyl? To fakt ne.
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Ale to není žádná novinka. Staré auto po nehodě, je vždy totálka. Je třeba se s tím smířit, riziko provozu starých strojů.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Taková je realita, 15 leté konfekční auto (podléhající běžné ztrátě hodnoty) bude v případě větší opravy vždy totálka a údržbu nikdo nikdy nezohlední, je třeba s tím počítat.
Taky mi paní na parkovišti nacouvala do 20 let starého vehiklu, do kterého jsem hned po koupi nasypal vyšší desetitisíce. Promáčkla zadní blatník a plastový nástavec prahu. Být to běžný Civic a ne Type-R, jednalo se o totálku. Pojišťovna viníka ČPP na mě vyblila návrh rozpočtu opravy kolem 10 tis., tj. zlomek odhadu jejich vlastního likvidátora. Ještě se snažili všemi kanály vyvolat dojem že to musím přijmout a běda abych to nedejbože nedal aspoň do jimi určeného servisu. U starých aut nabízí samozřejmě jiný seznam smluvních servisů než u nových a zánovních . Rychle mě přešla veškerá chuť komunikovat s pojišťovnou napřímo a auto jsem dal do autorizáku, jež je taky jejich smluvním partnerem, řešili si tedy autorizaci postupů oprav sami na základě mé plné moci. Účet byl myslím kolem 60 tis., jen blbý orig. nástavec prahu s nálepkou Type-R stál přes 10.
U běžného Civicu stejného věku by to tedy opravdu byla totálka a opravu by nikdo neobhájil.
Že to staré auto s relativně velkou tržní hodnotou nešlo např. kloudně havarijně pojistit byl jeden z důvodů proč jsem vyměknul a zbavil se ho.
Taky mi paní na parkovišti nacouvala do 20 let starého vehiklu, do kterého jsem hned po koupi nasypal vyšší desetitisíce. Promáčkla zadní blatník a plastový nástavec prahu. Být to běžný Civic a ne Type-R, jednalo se o totálku. Pojišťovna viníka ČPP na mě vyblila návrh rozpočtu opravy kolem 10 tis., tj. zlomek odhadu jejich vlastního likvidátora. Ještě se snažili všemi kanály vyvolat dojem že to musím přijmout a běda abych to nedejbože nedal aspoň do jimi určeného servisu. U starých aut nabízí samozřejmě jiný seznam smluvních servisů než u nových a zánovních . Rychle mě přešla veškerá chuť komunikovat s pojišťovnou napřímo a auto jsem dal do autorizáku, jež je taky jejich smluvním partnerem, řešili si tedy autorizaci postupů oprav sami na základě mé plné moci. Účet byl myslím kolem 60 tis., jen blbý orig. nástavec prahu s nálepkou Type-R stál přes 10.
U běžného Civicu stejného věku by to tedy opravdu byla totálka a opravu by nikdo neobhájil.
Že to staré auto s relativně velkou tržní hodnotou nešlo např. kloudně havarijně pojistit byl jeden z důvodů proč jsem vyměknul a zbavil se ho.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Pana Málka a nejen jeho chápu. Ne každý má z auta po 15. letech šrot a existují i velmi pěkné a zachovalá auta, která jsou na tom líp, než některá po 5. letech. Proto by měli pojišťovny sloužit především svým klientům, kteří si je platí a měli by být donuceny k individuálnímu a kompromisnímu přístupu, což je také mnohem ekologičtější(ale asi jen pro ty, co umí používat mozek). Při dnešním stavu se se zdá, že jsou pojišťovny ještě placeni prodejci nových aut! To, že je tu něco špatně ještě neznamená, že s tím musí každý souhlasit a smířit se s tím. Ani článek "jednoho" spokojeného s tímto stavem na tom nic nezmění.
Naposledy upravil(a) Maggic dne sob 07 srp 11:54, celkem upraveno 1 x.
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Na individuální přístup není prostor, pojistnou událost naťukají do systému v pojišťovně kancelářští posunovači, kteří jistě nebudou mít možnost cokoliv ovlivnit a naprosto rigidně dodrží standardní šablonu.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Tak jsem se přesvědčil že povinné ručení je morální dno
Na jednu stranu jistě máte mandát se cítit jednáním pojišťováků poškozen, na druhou stranu jde o cennou lekci o přístupu darmožroutů z pojišťoven k jejich de fakto živitelům, neboli můžete teď provést korekci svých nereálných očekávání ohledně jejich hypotetického solidního a vstřícného jednání vůči slušným zákazníkům.
Jedná se v jejich případě s největší pravděpodobností o profesionální deformaci a trénovanou aroganci, protože každého plátce pov. ruč. se "škodnou událostí" považují a priori za lháře a podvodníka - asi podobně jako zaměstnanci čezu, kteří neustále posílají k lidem do domů šmírovací cvičené opice provést "odečet" elektroměru.
Edit. Zjevně vám v pojišťovně chybí známosti a/nebo jste tam nikoho řádně neuplatil.
Pak by jistě jejich ochota řešit událost důsledně a vstřícně rázem vzrostla.
Jedná se v jejich případě s největší pravděpodobností o profesionální deformaci a trénovanou aroganci, protože každého plátce pov. ruč. se "škodnou událostí" považují a priori za lháře a podvodníka - asi podobně jako zaměstnanci čezu, kteří neustále posílají k lidem do domů šmírovací cvičené opice provést "odečet" elektroměru.
Edit. Zjevně vám v pojišťovně chybí známosti a/nebo jste tam nikoho řádně neuplatil.
Pak by jistě jejich ochota řešit událost důsledně a vstřícně rázem vzrostla.