Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Moderátor: řidičBOB
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27885
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
přesně tak... Akorát kamčáci více spoléhají na svou hmotnost a velikost.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
největší pičusy za kniplem kamionu zaměstnává jedna firma ze Lučiny, co dělá do železnejch konstrukcí (Motor Lučina, s.r.o.). Takže bacha na ně, mám minimálně dva zážitky s těmahle exotama - asi před rokem večerní jízda domů po R35, už někde od Gajera mi ten pičous neustále kličkoval, abych ho nemoh předjet, u motorestu studená loučka sem mi to konečně podařilo ho předjet, bohužel hned na začátku klesání sem dojel kolonu a poslušně se zařadil na konec, ta pyča mi zezadu jemně cinkla do nárazníku, vzala to přes dvojitou čáru a celou kolonu předjel (v těch zatáčkách nahoře!), kokot jeden
druhý zážitek s kamijonem stejné firmy (nevím ale jestli to byl stejnej kokot) mám na I/32 mezi hrochovým týncem a vysokým mýtem - dlůůůůůha rovina, proti mně kamion, najednouse zpoza něj vynořil tenhle pyčus a přímo proti mně začal předjíždět.... normálně sem jel dobrých 100m celým autem po krajnici a dokonce cinknul jeden (naštěstí plastový) kandelábr..... Motor Lučina sou kokoti na eN
druhý zážitek s kamijonem stejné firmy (nevím ale jestli to byl stejnej kokot) mám na I/32 mezi hrochovým týncem a vysokým mýtem - dlůůůůůha rovina, proti mně kamion, najednouse zpoza něj vynořil tenhle pyčus a přímo proti mně začal předjíždět.... normálně sem jel dobrých 100m celým autem po krajnici a dokonce cinknul jeden (naštěstí plastový) kandelábr..... Motor Lučina sou kokoti na eN
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
kdyz uz jsem ve vlaknu s onboard videi videl tu posledni situaci a naslednou diskuzi (http://forum.autoforum.cz/viewtopic.php ... ead#p43763), tak jsem si vzpomnel na prihodu z nataceni, ktera se mi stala tak 2 mesice zpet. predjizdim kamion s kolonou, par set metru pred sebou mam krizovatku T zleva, po ni se riti auto, dojizdi na hlavni, evidentne mrkl jen doleva a sup to tam. tedy mne presne pred cumak. jak jsem ho videl prijizdet, tak jsem na to radeji slapl naplno a celkem v pohode se zaradil. ubrzdit uz bych to ale asi nestihl.
pokud by doslo ke stretu, doslo by k nemu uz nejaky drobny kousek za krizovatkou. ja navic zacal predjizdet v miste, kde byl rozhled na hodne daleko, ale krizovatku jsem nevidel, byly tam stromy kolem cesty. otazkou je, jak by to bylo s vinou?
pokud by doslo ke stretu, doslo by k nemu uz nejaky drobny kousek za krizovatkou. ja navic zacal predjizdet v miste, kde byl rozhled na hodne daleko, ale krizovatku jsem nevidel, byly tam stromy kolem cesty. otazkou je, jak by to bylo s vinou?
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27885
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Otázkou není vina, ale co by kdo byl schopen prokázat. Resp., jestli by protistrana byla schopna prokázat, že jsi jel rychlostí výrazně vyšší než je v daném úseku povolená - že by se o to pokusila, je téměř jisté.
Pokud by toto Tvé nedodržení povinnosti nebylo prokázáno, tak platí, že při vjíždění na hlavní PK je povinen dát přednost všem vozidlům a v 99% přes to vlak nejede!
Pokud by toto Tvé nedodržení povinnosti nebylo prokázáno, tak platí, že při vjíždění na hlavní PK je povinen dát přednost všem vozidlům a v 99% přes to vlak nejede!
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
moc rychle jsem nejel, v aute se 140 konmi se to moc neda, kamion jel do 80, za nim parta klobouku, takze ani nebylo potreba. i kvuli dalekemu rozhledu jsem to predjizdeni vzal na pohodu.
no stejne, jsem rad, ze jsem to stihl...
no stejne, jsem rad, ze jsem to stihl...
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27885
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
na 90tce by se za výrazně vyšší brala nejspíš rychlost tak o 50kmh a více...ale musela by být prokázaná soudním znalcem v oboru.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
to by snad bylo jeste horsi nez pripadna nehoda. jak znamo, tak cesti soudni znalci umi prokazat, ze na ceskych cestach fyzika neplati.řidičBOB píše:...ale musela by být prokázaná soudním znalcem v oboru.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27885
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
to je jedno... Protistrana dá nález soudního znalce, Tvůj advokát ho bude rozporovat, předloží vlastní nález soudního znalce...soud se z toho wosype a nechá si vypracovat ještě třetí... Takže pohoda
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Jacík
- Pan Řidič
- Příspěvky: 497
- Registrován: sob 19 úno 11:05
- Bydliště: Svitavy a občas Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Možná i míň než 50km/h. Loni se mediálně docela dost řešila nehoda u Rosic u Brna, taky nájezd vedlejší/hlavní a vinu přišili chlapcovi v Passatu, kterýmu znalec napočítal cca 120km/h na 90ce... Ale jen jsem to četl tuším na idnesu, detaily přesně neznám.řidičBOB píše:na 90tce by se za výrazně vyšší brala nejspíš rychlost tak o 50kmh a více...ale musela by být prokázaná soudním znalcem v oboru.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27885
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Právní oříšky v dopravě a jejich řešení
Tam záleží ještě na dalších aktuálních faktorech - teplota, vlhkost, hustota provozu, místní podmínky terénu, viditelnost, atd... Takže někde to může být 10kmh a jinde třeba 60kmh.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time