Vážně v tom nevidíš rozdíl? Váha autobusu vs prázdné soupravy, která má zdvižný podvozek? Logicky všechny soupravy jsou pro případ plného zatížení. Když jede prázdný, tak se zvednou přebytečné nápravy (nižší opotřebení komponentů, nižší spotřeba). Je to tak navrženo technikem (výrobcem), ty nápravy jsou podle toho stavěny a je to tak schváleno homologací. Je to sakra veliký rozdíl oproti tomu, když si nějaký debil rozhodne o tom, že poveze cestující s chybějícím kolem.Truck Daškam píše: ↑pon 01 srp 08:45 Dneska jsem potkal soupravu, co měla 3 nápravy nahoře z šesti (jedna na kozlu, dvě na návěsu). Tvl, o 50% nižší brzdnej účinek! Jak to někdo může schválit do provozu??
Řidiči, co to mají v ruce...
Moderátor: řidičBOB
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27934
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Hele, jemu to nevysvětlíš. On je prostě hloupá lopata s mozkovým myšlením a vysokou školou života. Tam je cokoliv naprosto marná snaha.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2754
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
honziss Proto tam ty klíče (šrouby) na těch brzdovejch válcích jsou - aby když se to kousne, jsi to mohl povolit a normálně s tím odjet
Jinak platí i to co zde napsali petr_ríha a Arkis - ten podvozek ("můj") je stavěnej na 37t. To, že nebrzdí jedno kolo vzadu z osmi, vážně ani při povolených 32t nehraje roli a zastaví to úplně normálně (a jako že jsem to zkoušel, a kdybych to nevěděl, tak to nepoznám)
Jinak platí i to co zde napsali petr_ríha a Arkis - ten podvozek ("můj") je stavěnej na 37t. To, že nebrzdí jedno kolo vzadu z osmi, vážně ani při povolených 32t nehraje roli a zastaví to úplně normálně (a jako že jsem to zkoušel, a kdybych to nevěděl, tak to nepoznám)
Chápeš to?
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27934
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Takže ty chceš říct, že ta tvoje Tatra zabrzdí naprosto stejně bez jednoho kola, jako s ním? Stejná intenzita, stejná brzdná délka?
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Buď tak laskav a nevkladej mi do klávesnice něco, co jsem nenapsal. Některá auta jsou homologovana na jízdu se zdvizenou nápravou, jiná ne.Truck Daškam píše: ↑pon 01 srp 11:04
Jinak platí i to co zde napsali petr_ríha a Arkis - ten podvozek ("můj") je stavěnej na 37t. To, že nebrzdí jedno kolo vzadu z osmi, vážně ani při povolených 32t nehraje roli a zastaví to úplně normálně (a jako že jsem to zkoušel, a kdybych to nevěděl, tak to nepoznám)
A pokud je za tebe jet bez kola OK, tak co třeba ten skate? Nebo kde je hranice OK/ko?
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Nikdy ti auto/kamion/letadlo/vlak nebo s čímkoliv, s čím to budeš chtít zase přirovnávat nebude brzdit úplně stejné bez jednoho brzdícího kola. To, že nepoznáš rozdíl, neznamená, že tam není.
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
tak mě napadá, dnes už kromě opravdu historických, mají i náklaďáky ABS. Když jedno kolo nebude, co na to ten systém říká? Měl by to kolo vidět jako zablokované a snažit se podle vyspělosti toho, nějak čarovat s brzdným účinkem.
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Truck, kdyby se lépe učil, tak by byl pilotem... https://www.novinky.cz/krimi/clanek/pol ... m-40365082 (jedno kolo nebo jeden motor)...
Proč si Trucku myslíš, že toho pilota popotahují, když se vlastně nic nestalo? Když ta letadla jsou konstruována tak, že mohou letět i s jedním motorem? Proč když normálně dosedl s jedním motorem, si nedal ještě jedno kolečko do Řecko, dyť vo co gou...
Proč si Trucku myslíš, že toho pilota popotahují, když se vlastně nic nestalo? Když ta letadla jsou konstruována tak, že mohou letět i s jedním motorem? Proč když normálně dosedl s jedním motorem, si nedal ještě jedno kolečko do Řecko, dyť vo co gou...
2024: Audi A5 Sportback S line 45 TFSI, 195kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
2019: VW Tiguan Highline R-Line 2.0 BiTDI, 176kW
2016: Audi A6 Avant 2.0 TDi, 140kW
- Truck Daškam
- Letec
- Příspěvky: 2754
- Registrován: pát 06 lis 22:10
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
řidičBOB: No na chlup stejně nejspíš ne (to leda u prázdnýho - viz zvednuté nápravy), ale při naloženém autě ten rozdíl nebude markantní - rozhodně se z brzdný dráhy třeba 20m nedostanem na 30m, jak si mnozí představujou.
Čím krizovější brždění, tím víc toho pobírá předek - fyzika je prostě daná
petr_riha: Ty auta se zdvihací nápravou jsou úplně totožný podvozky, jako bez ní - rozdíl je hlavně v ceně (proto to nemaj všichni) a přidaném snímači a vypínači
PepaSFI: To by mě taky zajímalo
Čím krizovější brždění, tím víc toho pobírá předek - fyzika je prostě daná
petr_riha: Ty auta se zdvihací nápravou jsou úplně totožný podvozky, jako bez ní - rozdíl je hlavně v ceně (proto to nemaj všichni) a přidaném snímači a vypínači
PepaSFI: To by mě taky zajímalo
Chápeš to?
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Hele ne, když jedno kolo nebude brzdit, tak to nezastaví na stejné dráze. Možná to pro tebe bude překvapení, ale čím méně kol/brzd použiješ pro zastavení stejně těžké soupravy, tím delší bude brzdná dráhaTruck Daškam píše: ↑pon 01 srp 11:04 honziss Proto tam ty klíče (šrouby) na těch brzdovejch válcích jsou - aby když se to kousne, jsi to mohl povolit a normálně s tím odjet
Jinak platí i to co zde napsali petr_ríha a Arkis - ten podvozek ("můj") je stavěnej na 37t. To, že nebrzdí jedno kolo vzadu z osmi, vážně ani při povolených 32t nehraje roli a zastaví to úplně normálně (a jako že jsem to zkoušel, a kdybych to nevěděl, tak to nepoznám)
Tvl!
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k