Nové VW - "věnujte se prosím řízení"
Moderátor: řidičBOB
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27860
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"
v tom, že ostatní předpokládají, že se jezdí u pravého okraje, jak ukládá zákon
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"
Čekal jsem tedy "silnější" argument, než "se slepým dodržováním velmi proměnlivých a zhusta iracionálních zákonů lidské společnosti na věčné časy a nikdy jinak". Ale chápu, že se pravděpodobně na kole nebo pěškobusem moc po silnicích nepohybujete, tak to přirozeně vnímáte odlišně.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27860
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"
Na kole ano, i když dávám přednost cyklostezkám, než motáním se v provozu
Ad zákony: není na místě, abych já posuzoval, který zákon je dobrý a hodí se mi a který už ne. Mohu jej porušit, ale pak musím počítat s tím, že orgán státní moci bude mít nabito. A není to tak dávno, bylo to i v médiích, kdy se potkali dva myslitelé. Jeden tuším předjížděl/objížděl a vjel přitom za dělící čáru, kde trefil jiné auto a jeho řidič dostal flastr za to, že nejel u pravého kraje, protože kdyby jel, k nehodě by nedošlo.
Ad zákony: není na místě, abych já posuzoval, který zákon je dobrý a hodí se mi a který už ne. Mohu jej porušit, ale pak musím počítat s tím, že orgán státní moci bude mít nabito. A není to tak dávno, bylo to i v médiích, kdy se potkali dva myslitelé. Jeden tuším předjížděl/objížděl a vjel přitom za dělící čáru, kde trefil jiné auto a jeho řidič dostal flastr za to, že nejel u pravého kraje, protože kdyby jel, k nehodě by nedošlo.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"
LB: Pokud někdo jede po okresce prostředkem rychlostí povozu s hnojem, není možno ho předjet. A samozřejmě porušuje pravidla o silničním provozu. Zatroubím na něj, začnu předjíždět, on uhne a poté mě vytroubí on. Debil
driver: Ještě jsem tak zavzpomínal, kdy jsem kočíroval rallye Subaru s rámovou klecí. A že bych tam ležel, to teda fakt ne. Jak píšeš, že ležíš jako v rallye či F1. F1 jsem tu čest neměl
driver: Ještě jsem tak zavzpomínal, kdy jsem kočíroval rallye Subaru s rámovou klecí. A že bych tam ležel, to teda fakt ne. Jak píšeš, že ležíš jako v rallye či F1. F1 jsem tu čest neměl
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"
A to bych rekl, ze nekteri to operadlo maji jeste vic zprima.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"
Třeba já. Sedadlo skoro kolmo a maximálně dole, volant dolů a co nejvíce k tělu, aby zápěstí bylo až za volantem... jen teda nohy mívám více natažené než se doporučuje.
2.9T RWD
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"
Ok, díky za vysvětlení, já jsem měl hlavně na mysli situace, kdy je protisměr volný, ale někteří "zásadoví" dodržovači zákonů ve srmt/dících plechovkách lížou pravou krajinici, i když se na ní pohybuje cyklista nebo chodec, pravda většina objíždí s dostatečnou mezerou. A pak taky situace za snížené viditelnosti, kdy může hrozit riziko střetu s cyklistou/chodcem se slabě viditelným nebo žádným osvětlením. Nejspíš ale k podobným událostem nedochází příliš často, respektive když se lidé snaží do formulací vyhlášek/zákonů zahrnout každou sebeméně pravděpodobnou eventualitu, dopadne to jako s vyhláškou EU o prodeji zelí o 27k slovech.
Hlavně silnice slouží především autoprovozu, a proto jsou dopravní předpisy formulovány s ohledem na tuto skutečnost; kdyby každý naopak jezdil těsně u dělící čáry, předjížděcí a objížděcí manévry by to dost komplikovalo.
Hlavně silnice slouží především autoprovozu, a proto jsou dopravní předpisy formulovány s ohledem na tuto skutečnost; kdyby každý naopak jezdil těsně u dělící čáry, předjížděcí a objížděcí manévry by to dost komplikovalo.
Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"
ono je to jaksi o zdravé rozvaze a předvídání, což je dnes u spousty lidí problém. Bohužel, jak pozoruju, hodně lidí má nepřekročitelnou hranici světa někde mezi vlastním nosem a stěračem, co je na silnici je nezajímá. V zákoně se praví že se jezdí vpravo a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji. Čili pokud se po silnici motají chodci nebo cyklisti, nebo je pravý okraj ve špatném stavu, přerostlý křovím, pokrytý kamením, je zcela v pořádku když pojedem víc u středu. No a když je v protisměru provoz, tak holt musíme jet tak nějak mezi tím a aktivně řešit momentální situaci. Pokud jedu po prázdné silnici, klidně pojedu víc u středu, protože mám prostor na neočekávané potíže, například když náhle vyběhne zvíře nebo dítě nebo traktor nebo jiný dobytek. Není to úplně podle zákona ale v momentální situaci je to lepší. A samozřejmě jsem připravený uhnout i vozidlům v protisměru.Pokud má někdo problém tohle zvládat, natož aktivně se věnovat řízení, nutně se vkrádá otázka, jestli má vůbec co pohledávat na silnici.
Ještě k původnímu tématu. Nějak mi není jasné, k čemu je dobré automatické řízení u kterého stejně musím řídit. Já vím že je to klička aby za to nemusela automobilka nést zodpovědnost, o to víc mi to připadá jako blbost která jen přidělává potíže. Ale lidi to tak chtějí, nebo jim někdo vysvětlil že to tak chtějí.
Ještě k původnímu tématu. Nějak mi není jasné, k čemu je dobré automatické řízení u kterého stejně musím řídit. Já vím že je to klička aby za to nemusela automobilka nést zodpovědnost, o to víc mi to připadá jako blbost která jen přidělává potíže. Ale lidi to tak chtějí, nebo jim někdo vysvětlil že to tak chtějí.
Re: Nové VW - "věnujte se prosím řízení"
Řešíš něco, co neexistuje.PepaSFI píše:mi není jasné, k čemu je dobré automatické řízení u kterého stejně musím řídit.
Boty kupuje každý. Ale každý neřeší špičkové tretry že.
Tady to je totéž. Bohužel kdo chce rychle jezdit, boty pro sportovní řízení by se mu hodily, škoda že o nic neslyšel...
Autonomní jízdu nepoužívá v reálném provozu nikdo nebo jedno auto za několik hodin.
Z mnoha důvodů, většinou to jsou jen asistenti a kdo tam má level 3 jako třeba poslední Audiny, Mercedesy a má to otevřené na full autonomí jízdu, což je nelegální, tak to stejně používá akorát výjmečně ale běžně ne díky hustotě provozu, nekvalitních silnicích...
Většinou mají auta jen lepší či horší asistenci.
Když si ji dokonale nakonfiguruješ a hlavně nakoupíš přesně to, co využiješ a umíš to i dokonale ovládat= musíš dokonale vědět, jak to pracuje, tak potom to je parádička ale to takto dokonale vždy a běžně taky používá minimum řidičů zase z důvodu provozu a silnic.
K čemu to je bys pochopil, kdybys to zažil.
Potřebuješ něco nastavit, zapneš držení v pruhu, jsi v koloně zapneš traffic asistent, jsi na dokonalé dálnici, rovné, tří a vícepruhové, v noci skoro sám, pustíš si full autonomní jízdu a můžeš si dát pauzu za jízdy, nemusíš zastavit i když pořád sleduješ, protáhneš se.
Není ale vše určeno pro každého.
Pokud nemáš šestiválec nebo nějaký špičkový čtyřválec, tak bych do nějakého přibližovadla pod mega vůbec asistenty neřešil pro většinu populace. Může se to hodit i v Golfu, a obstojně to i funguje, ale využije to jen pár desítek lidí v republice, zdaleka né každý druhý.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)