Řidiči, co to mají v ruce...
Moderátor: řidičBOB
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27886
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Žádné omezování není pochopitelné a už vůbec ne to, které obhajuje nějaký pofiderní zájem.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
To není tak úplně pravda. Například, hodně často se mi podaří díky kličkování mezi těmito zombiemi stihnout zelenou na semaforu. Jet v davu s nimi, vystojím si za celou cestu o několik intervalů navíc. Na dálnici taktéž - čím dřív se do města dostanu, tím lépe. V nabíhající ranní špičce je znát každá minuta v jeho průjezdnosti.Honza42 píše:Protože mají dlouhodobou a pravdivou zkušenost, že se díky hustotě provozu v aglomeracích stejně nakonec nikdo nikam dopředu významně neprobojuje. A tak na to kašlou a prostě se tak nějak "pohybují vpřed." Rychlíci je akorát obtěžují. Podle předpisu to není, ale je to pochopitelné.
Rychlost zabíjí!
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
pokud jedeš po magistrále kde stojí všechny 3 pruhy tak si s kličkovaním leda pro smích. nedostaneš se nikam. na středně plný silnici třeba jo, ne v extrému
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Samozřejmě, když to stojí, nemá to cenu. Bavím se o situaci, kdy se normálně jede, ale ve všech pruzích jsou proudy zombie řidičů. Pak se často vyplatí to vykličkovat.
Rychlost zabíjí!
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Má zkušenost je teda dost jiná. Plynulou jízdou ve městě jsem většinou stejně rychlý jako „myškaři“. Takhle vedle mě asi na třech semaforech vypálil Passat a jel jako hovado a vždycky jsem ho v pohodě dojel a ke konci jsem se mu už normálně smál do ksichtu. Jasně, občas nějakou zelenou stihneš dřív, takže máš hezký „confirmation bias“, ale statisticky si podle mě vůbec nepomůžeš, pokud nejedeš jako vyložené hovado a nebo přesně nevíš, kde a jak máš jet.
(čímž teda nijak neobhajuju omezování jízdy jiných, ať si každý jede, jak chce, na druhou stranu se kvůli němu neposeru a nebudu měnit pruhy jak hradní ožrala trenky, jestli má místo na předjetí vlevo, ať si předjede tam, když spěchá (a je to legální ve městě)).
(čímž teda nijak neobhajuju omezování jízdy jiných, ať si každý jede, jak chce, na druhou stranu se kvůli němu neposeru a nebudu měnit pruhy jak hradní ožrala trenky, jestli má místo na předjetí vlevo, ať si předjede tam, když spěchá (a je to legální ve městě)).
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Souhlas. Od určitého stupně dopravy, byť stále vcelku plynulého a rychle jedoucího, imho nemá smysl vyvíjet přílišnou aktivitu. Typicky dálnice okolo velkých měst v ranní/odpolední špičce.
2.9T RWD
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27886
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Legální to je, ale hodně řidičů zapomíná na:
§12 odst.(2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3. Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla, motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km.h-1 a cyklista smí levý krajní jízdní pruh užít k jízdě, jen jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
....což je v obci povětšinou splněno automaticky bez zvláštního úsilí. Buď už není kudy kam a pak je to souběžná jízda. A nebo je alespoň v jednom pruhu vždy skulina a tudy nechť si ten rychlík kličkuje třeba přes 5 pruhů, když ho to baví. Případy kdy pojedou na tříproudé silnici vedle sebe tři osamělá vozidla po delší čas stejně rychle je vyjímkou.
Dikce zákona není dokonalá. Když budou řidiči využívat 4 levé pruhy a pátý krajní bude průjezdný, tak vozidlo v levém pruhu nemá nárok na urychlené vyklizení levého pruhu. Musí prokličkovat až doprava a než se mu to povede, bude situace v provozu zas úplně jiná, takže mu to bude pravděpodobně k ničemu.
Dikce zákona není dokonalá. Když budou řidiči využívat 4 levé pruhy a pátý krajní bude průjezdný, tak vozidlo v levém pruhu nemá nárok na urychlené vyklizení levého pruhu. Musí prokličkovat až doprava a než se mu to povede, bude situace v provozu zas úplně jiná, takže mu to bude pravděpodobně k ničemu.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27886
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Tam ale není napsáno nic o rychlosti, ale o bránění v jízdě rychleji jedoucím... Ale i tohle "Případy kdy pojedou na tříproudé silnici vedle sebe tři osamělá vozidla po delší čas stejně rychle je vyjímkou." je třeba na JS vcelku častý jev.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Řidiči, co to mají v ruce...
Nesouhlasím. Na JS jedou všechna osamělá vozidla v levém a prostředním. I když... dneska mně v pravým v 90 tlačil před sebou kamión jako kráva a radši jsem přejel do prostředního. Je tam 70řidičBOB píše:Tam ale není napsáno nic o rychlosti, ale o bránění v jízdě rychleji jedoucím... Ale i tohle "Případy kdy pojedou na tříproudé silnici vedle sebe tři osamělá vozidla po delší čas stejně rychle je vyjímkou." je třeba na JS vcelku častý jev.