Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Tak. Zákon schválnosti funguje, dokonale.

Tohle jsem 5.9.2023 napsal na BF:
Já po téměř 4 letech zkušenosti s tubeless tomu tak věřím, že už s sebou na výlety nevozím ani pumpičku (vozil jsem, ale na bajku bez používání zrezla = vyhodil jsem ji) ani náhradní duši, pouze opravný sprej a knoty (za ty 4 roky jsem ještě nepotřeboval ani jednou = doufám, že to na sebe tímto nepřivolám). Na větší/zásadnější defekty s sebou vozím telefon = zavolal bych si domů o (potupný) odvoz autem.
... a co se neska při výletu stalo? Stalo se přesně to = sem to na sebe přivolal - jedu si (tam kde už asi miliokrát, kamenitý prudký výjezd na 26/44, kdysi dávno jsem v tom místě ale viděl střepy z pivní láhve) a pšouk, explozivní únik vzduchu ze zadního kola - řezná rána z boku pláště, že do ní šel strčit prst (malíček = 1,5cm) = nemělo smysl se pokoušet to knotovat resp vytahovat nouzový těsnící sprej, který s sebou vozím. A už sem šel domů s bajkem v náručí, něco přes hodinu, no.

Pozitiva:
- mám (měl sem, musím zas dokoupit) náhradní zadní plášť - už je na bajku
- ten plášť Schwalbe Rocket Ron 2,1" měl za sebou už/teprve asi 30 výletů ale vzorku na něm byla už sotva polovina
- po hodině od montáže nového pláště (samozřejmě NoTubes + projet okolo chalupy, aby se mlíko rozlilo) se zdá, že tlak drží (def. uvidím večer/ráno)
- stalo se to v pochůzné vzdálenosti od domova = nemusel jsem potupně volat 3/4 s prosbou o odvoz

Negativa:
- ten plášť (teda díra v něm) je tak velká že je neopravitelná - sem ho sundal, vylill mlíko, osušil, odmastil, ošmirgloval, nalepil zevnitř velkou (dvojitou) záplatu, nasadil na kolo, nafouknul a prásk - záplata udělala bublinu ven a praskla = ten plášť už je v popelnici
- moc jsem si dneska nezabajkoval (ale o to víc se prošel.... :twisted: )
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1983
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Lachende Bestien »

Všechno má své plusy a mínusy - i členství v kacířské sektě bezdušových progresivních gramážníků. :p

S tvrďáckým nylonovým pláštěm obdařeným duší by se to nejspíš nestalo.
Nakolik by byly kompatibilní s prudce šutrovitě masochistickými výšlapy je druhá věc. :-?

Ale pokrok nezastavíš, takže pláště máme krásně měkkoučké a heboučké jak klálíšek ažluliť, a že jsou x-násobně dražší, vzorek nic nevydrží a trochu nabroušenější hornína se zařízne jak do másla, to přece nikomu nemůže vadit. $-)
S americkým svazem na věčné časy a nikdy jinak!
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
"36 700 000 g = 0 g" Volvo
CEO - Cheat Execrative Offender
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

Taky se mi jednou podařilo rozpárat bočnicy gumy, o skálu a taky to bylo neopavitelný. Jednou za poslední 3-4 roky, 2x jsem opravoval knotem a jinak nic. Myslím, že bezduše jsou na kolo supr věc.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

pavproch píše: ned 10 zář 12:25
Negativa:
- ten plášť (teda díra v něm) je tak velká že je neopravitelná - sem ho sundal, vylill mlíko, osušil, odmastil, ošmirgloval, nalepil zevnitř velkou (dvojitou) záplatu, nasadil na kolo, nafouknul a prásk - záplata udělala bublinu ven a praskla = ten plášť už je v popelnici
- moc jsem si dneska nezabajkoval (ale o to víc se prošel.... :twisted: )
Tak když je velká díra, tak se to musí první sešít než se to podlepí ...

Viz třeba tady:
https://www.liveabout.com/repair-a-side ... ire-365503
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1983
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Lachende Bestien »

honziss píše: pon 11 zář 07:27 Myslím, že bezduše jsou na kolo supr věc.
Jak pro koho.
Poklad jednoho je odpad druhého.
Vrooom píše: pon 11 zář 09:00 Tak když je velká díra, tak se to musí první sešít než se to podlepí ...
Viz třeba tady:
https://www.liveabout.com/repair-a-side ... ire-365503
Když si člověk nejdřív nenastuduje problematiku, tak se pak neúspěšně lopotí, aby nakonec plášť vyhodil. x_x
S americkým svazem na věčné časy a nikdy jinak!
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
"36 700 000 g = 0 g" Volvo
CEO - Cheat Execrative Offender
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

Lachende Bestien píše: pon 11 zář 19:52
honziss píše: pon 11 zář 07:27 Myslím, že bezduše jsou na kolo supr věc.
Jak pro koho.
Poklad jednoho je odpad druhého.
Vrooom píše: pon 11 zář 09:00 Tak když je velká díra, tak se to musí první sešít než se to podlepí ...
Viz třeba tady:
https://www.liveabout.com/repair-a-side ... ire-365503
Když si člověk nejdřív nenastuduje problematiku, tak se pak neúspěšně lopotí, aby nakonec plášť vyhodil. x_x
Ty jsi nekdy jezdil bezduse?
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Já neska ráno točil nohama místo prce, ale měl sem od prvního šlápnutí den Blbec (s velkým B): nějací skřítci mi úplně rozštelovali bajka (v neděli po opravě zadního kola sem yezdil kolem chalupy a vše fungovalo 100% = fčíl hodně blbnoucí řazení, pískající brzdy, uvolněná hlava), nějak sem s tím ale zápasil a odšlapal celý výlet, během výletu hodil 2x záda: jednou bez následků, jednou s přistáním na levý bok = v kapse prasovzdorný mobil, dostal ránu a venkovní displej je kaput, já si přitom o řídítka vykloubil palec pravé ruky - skočilo to zpět, nic není zlomené ale bolí to jak šlak. A ešče cosyk mě potkalo, ale už sem zapomjééél, co to bylo. Grrrr.

Odpo jedu za tou terapeutkou, chtěl sem jet m4Zlikem = nejedu, beru Pindicu (sichr je sichr, dyž den Blbec).
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1983
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Lachende Bestien »

honziss píše: úte 12 zář 09:26 Ty jsi nekdy jezdil bezduse?
Až takový kacíř teda nejsem. :p
Tak povídejte, přehánějte, jaké že to má oběktivní výhody pro všechny býkery bez rozdílu.
Osobně hmotnost duše a z toho vyplývající větší rotační setrvačnost(?) až tak neřeším, lepení/náhradní duše celkem snadno řeší defekáty, ale klidně mě zkuste nějak stručně konvertovat, jestli se budete opravdu nudit. :ympeace:
S americkým svazem na věčné časy a nikdy jinak!
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
"36 700 000 g = 0 g" Volvo
CEO - Cheat Execrative Offender
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

Lachende Bestien píše: úte 12 zář 20:04
honziss píše: úte 12 zář 09:26 Ty jsi nekdy jezdil bezduse?
Až takový kacíř teda nejsem. :p
Tak povídejte, přehánějte, jaké že to má oběktivní výhody pro všechny býkery bez rozdílu.
Osobně hmotnost duše a z toho vyplývající větší rotační setrvačnost(?) až tak neřeším, lepení/náhradní duše celkem snadno řeší defekáty, ale klidně mě zkuste nějak stručně konvertovat, jestli se budete opravdu nudit. :ympeace:
Nebudu tu vyjmenovávat přednosti, ani tě přemlouvat, jen jsem chtěl znát rozsah tvých zkušeností.

Já mám zkušenost s bezdušema na biku, silnici, i sjezďáku. Ano, jsou situace, kdy použití bezduší výhodnější není, ale je jich velmi málo. Příklad: na sjezďáku mám 2.5 gumy s DH kostrou, vytáhnu ho 3x za rok na hladký povrchy do bikeparku. Tam vozím duše protože téměř nehrozí cvaknutí, tubeless setup s mlíkem a vložkou váží stejně, stejně tam mám vyšší tlaky kvůli pocitu v klopenkách, pumpování, na skocích a o grip se mi tam stará super měkká směs.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Lachende Bestien
Letec
Příspěvky: 1983
Registrován: sob 18 čer 15:13

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Lachende Bestien »

Rozsah mých zkušeností=0, takže zbývá vlastní představivost a zkušenosti druhých.

Otázkou je, co si vezmu z prohlášení o málu situací a uvedení jen jednoho ilustračního příkladu.
Asi že počet příkladů korejuje s "málem" situací.

Každopádně hodně záleží na způsobu vyuřití byka, respektive zda dominuje aspekt transportu nákladu nebo cvičení opice.

Případně zkuste ještě uvést 1 nebo i více hlavních nevýhod duší, kvůli kterých byste už nikdy nekonvertoval k dušákům.
S americkým svazem na věčné časy a nikdy jinak!
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
"36 700 000 g = 0 g" Volvo
CEO - Cheat Execrative Offender
Odpovědět