Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Janka
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: sob 26 lis 17:59

Re: Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Příspěvek od Janka »

Ospravedlňujem sa za zlé vysvetlenie.
Problém spočíva v tom že pri jazde do kopca alebo pri prutkom zaslapnutym plynového pedála vybehnu len otáčky a potom to chytí zrazu otáčky sa vrátia a je cítiť že sa auto pohlo ... Kvôli tomu je dosť mŕtve nemôžem sa ani spoľahnúť že sa niekam pichnem ...lebo ako vravím stlačím pedál a nič až po chvíle zabere... opravár vymenil klapku lebo prvé si myslel že to je to .. to ma stálo 130€ aj s robotou ... mám 1.2 12v fabia 2003
A teraz ako sme zistili že nič sa nezmenilo povedal že to je spojka... tak už neviem a pritom je to náš rodinný známy.. že to musia robiť dvaja ... ďakujem za trpezlivosť
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1919
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Příspěvek od Zajda »

Tenhle popis už mi smysl dává a závadě spojky odpovídá - pod zátěží prokluzuje a nedokáže přenést sílu motoru z jednoho svého třecího elementu (na hřídeli motoru) na druhý (na hřídeli převodovky přes kterou se pohání kola). Proč hledal problém ve škrtící klapce naopak nerozumím, ale neznám všechny okolnosti :-)
Pro představu dle eshopových cen celá sada na 1,2 HTP by měla stát kolem 2500,- až 3000,- Kč za rozumné značky LUK, Valeo nebo Sachs.
kaktuscz píše:Jsem po autoškole, takže to mám čerstvě v hlavě. Na jedničku se neřadí, ale z dvojky je pak spojka a vyřadit.
Řazení ze 2 na 1 je jako jakékoliv jiné. Jediným rozdílem je velký skok otáček motoru mezi těmito stupni u většiny běžných aut, proto takové řazení víc zatěžuje synchronizaci převodovky a proto je vhodné ulehčit jí práci použitím meziplynu.
Ale výuka v autoškole je pochopitelně koncipována tak, aby byla pro začínající řidiče zvladatelná a nemůže obsahovat prvky, které by neumělo ani 99% instruktorů.

Poučky že dokud auto jede, tak se používá dvojka, si pamatuju z autoškoly taky, a že už je to nějaký pátek.
Pochází jistě ještě z dob před 40 lety, kdy skutečně ne všechna auta synchronizovanou jedničku měla a bez meziplynu nebo zastavení to nešlo. Všechny kdo se jimi řídí bych rád poslal třeba s výše zmíněnou Fabií HTP na Passo San Marco nebo Stelvio.
A k tomu bych se jich rád zeptal, jestli je baví to dušení motorů na hranici volnoběhu při odjezdu po skorozastavení v nepřehledné křižovatce nebo kruháči :-)

Také si matně pamatuju poučky ohledně podélného parkování - že máš začít točit když míjíš tou či onou částí svého auta tu či onu část jiného auta. No, rozumně zaparkovat jsem se naučil až ve chvíli, kdy jsem nad těmi matoucími bludy mávl rukou :-)

Dnešní studenty už dokonce učí do kopce rozjíždět bez ruční brzdy, s nohou na brzdě a pouštěním spojky bez plynu - jelikož minimálně všechna auta koncernu VW si sama přidají když se je člověk snaží chcípnout. Ne tak například Suzuki Swift, ten je s touto výukou nekompatibilní :-)
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Noldo
Řidič začátečník
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 01 bře 18:45

Re: Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Příspěvek od Noldo »

Brzdím motorom tj. podraďujem pri spomalovaní bez medziplynu. Občas idem na neutrál v dvojke, občas už v trojke, podľa toho ako veľmi má daná dopravná situácia prekvapí. Do jednotky nikdy nepodraďujem, pretože to tam neviem elegantne zaradiť. :D

V autoškole ma dokonca učili, že ísť plný, kým sa mi schová v speťáku nejaký kužeľ, potom vyrovnať a potom kontra. Dá sa povedať, že to tak robím doteraz, len namiesto kužeľov funguje odhad.

Myslím, že všetky autá so vstrekovaním sa sami snažia udržať voľnobeh, len zatiaľčo nafťák sa udrží v kopci ľavou-zadnou, tak malému benzínu to môže robiť problém a nie vždy to bez plynu ide. Ale s trochou snahy sa dá aj so slabým benzínom rozbehnúť bez ručky, len si treba dať pozor, či mi to môže trošku cúvnuť.

Zrovna pri Swifte 1,2 som zaznamenal jednu zaujímavosť, že rozbehnúť sa v kolóne bez plynu je skoro nemožné, zatiaľ, čo keď zapneš klímu a auto zvýši voľnobeh, tak to vôbec nie je problém. Ale ak sa ti zdá, že sa so swiftom ťažko rozbieha, tak odporúčam si vyskúšať staré Htpčko, tam to je naozaj tragédia, najmä čerstvo po presadnutí z Tdička.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1919
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Příspěvek od Zajda »

No, nevím jak se chová aktuální 1,2 a se Sportem jsem tyto opičárny nezkoušel, ale předchozí generaci 1,3 mám otestovanou ve všech myslitelných režimech. Žádná snaha o přidání tam není, prostě není, ani náznakem. Při zapínání příslušenství se volnoběh zvyšuje. Ale rozjet se i tak dá bez plynu pouze na absolutní rovince.
Další zajímavost ŘJ ve Swiftu M13A je, že ti neodpojí plyn když současně brzdíš levou, což už dneska nejde ani u Lotusu nebo Lamborghini :-)
V původním HTPčku 40kW jsem jezdil v autoškole a zrovna rozjet se s tím z místa šlo dobře, protože motor se choval jako by měl hodně těžký setrvačník. Spíše jsem pak měl při lekcích problém po přesednutí z Fabie, kterou jsem jezdil nejčastěji, do tehdejší litrové Micry.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Příspěvek od oxik »

Třeba takovej Transit 2016 při jakýmkoli pouštění spojky sám přidá otáčky.. Když to člověk nečeká, hezky to poskoči :D
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5692
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Příspěvek od Stepan »

Minulý i současný Tucson při stání na místě a pouštění spojky roztáhnou bez plynu i dvojku ;;)
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Noldo
Řidič začátečník
Příspěvky: 150
Registrován: čtv 01 bře 18:45

Re: Postupné podřazování, nebo vyřazení na neutrál

Příspěvek od Noldo »

Ešte ma napadlo k danej téme napadlo, že bratranec sa sťažoval, že novému naftovému superbu pri stláčaní spojky lietajú otáčky hore-dole. Tj. po stlačení zvýši voľnobeh. To som si nikdy na žiadnom aute nevšimol.
Odpovědět