Hybridy - pro koho maji smysl?
Moderátor: řidičBOB
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
Ak nie je clovek celebrita s Hollywoodu, pripadne privrzenec Geenpeace tak to ziadny zmysel nedava. Zachranovat ladovych medvedov nemusim, radsej budem mat ich kozusinu pri krbe...
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
Efektivita dava smysl vzdy, otazkou je, jestli hybrid dokaze byt efektivni. O tom je cely muj oteviraci prispevek - pro vetsinu lidi podle me nikoli, pokud ale jezdite trochu aktivneji, efektivni byt muze. Resp. z kratkodobeho pohledu provozne efektivni rozhodne je, protoze vracet autu vyznamnou cast energie jinak promarnene brzdenim neni od veci. Jinou veci je, jestli tomu tak zustane, i kdyz vezmu v potaz vsechny dalsi naklady, ktere porizeni a provoz hybridu skyta.
Zbytek je image, ktera me nezajima ani z pozitivniho, ani z negativniho hlediska. Nebudu neco zavrhovat jen pro to, ze s tim jezdi nebo nejezdi Leonardo di Caprio![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
Zbytek je image, ktera me nezajima ani z pozitivniho, ani z negativniho hlediska. Nebudu neco zavrhovat jen pro to, ze s tim jezdi nebo nejezdi Leonardo di Caprio
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
V dnešní době hodnotím hybrid stále jen jako zajímavou hračku. Kterou bych i byl ochoten si koupit, ale stále jen hračku
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
bob: To ale bude dano jen Vasim konzervativismem
Z uzivatelskeho hlediska hybrid funguje podobne jako konvencni auta, neni na tom nic moc na hrani.
Bohuzel byla hybridum dana image ekologicke spasy, coz jim v ocich rady idi (troufnu si rici vetsiny, alespon v nasich podminkach jiste) spise skodi nez pomaha. Ale na aute schopnem efektivnejsiho fungovani neni primarne nic ekologickeho, vischni prece chceme dostat co nejvice za co nejmene.
Ja - na rozdil od elektromobilu, u kterych dnes s ohledem na limity akumulatoru neni vubec realne jakekoli masivni rozsireni - pro hybridy vidim na trhu prostor, zvlaste za soucasnych trznich regulaci. Pritom vysledkem muze byt auto, ktere neni z uzivatelseho hlediska nijak zasadne problematicke. Porad do nej jde za 5 minut koupit plnou a prejet Evropu krizem krazem...
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
Bohuzel byla hybridum dana image ekologicke spasy, coz jim v ocich rady idi (troufnu si rici vetsiny, alespon v nasich podminkach jiste) spise skodi nez pomaha. Ale na aute schopnem efektivnejsiho fungovani neni primarne nic ekologickeho, vischni prece chceme dostat co nejvice za co nejmene.
Ja - na rozdil od elektromobilu, u kterych dnes s ohledem na limity akumulatoru neni vubec realne jakekoli masivni rozsireni - pro hybridy vidim na trhu prostor, zvlaste za soucasnych trznich regulaci. Pritom vysledkem muze byt auto, ktere neni z uzivatelseho hlediska nijak zasadne problematicke. Porad do nej jde za 5 minut koupit plnou a prejet Evropu krizem krazem...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
s tímhle plně souhlasím, rekuperace enrgie při zpomalování je určitě krok správným směrem, a je jedno jestli primárním zdrojem energie v autě je spalovací motor nebo elektrický.pjanda píše:...z kratkodobeho pohledu provozne efektivni rozhodne je, protoze vracet autu vyznamnou cast energie jinak promarnene brzdenim neni od veci...
A samozřejmě je zde rozhodující účinnost celého systému vzhledem k hmotnosti a nákladům.
ostatně hybridem je dnes třeba i F1 se systémem KERS
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28207
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
Hybrid bude určitě i na mém seznamu aut, ze kterých budu vybírat příští vozidlo... 85% mých cest jsou dálnice a zbytek město... Docela se mi zamlouvá nový Touareg 3.0TFSI Hybrid, ale zatím jsem v tom nejel. Akorát ta cena - v základu 1.9mio mi nedává moc smysl, bo když si koupím 3.6V6, tak mi zbyde 700t na PHM...
No pain, no gain.
Vespa time![Rock on \m/](./images/smilies/111.gif)
Vespa time
![Rock on \m/](./images/smilies/111.gif)
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
to já asi žádný průkopník nebudu a raději si počkám až na opravdu dobře fungují technologii
svých peněz si vážím a nebudu je rozhazovat za případné přešlapy nebo přímo podvody výrobců
podvodem na zákazníky myslím například, když občas někdo udává u hybridu spotřebu kolem 2 ltr/100 km
svých peněz si vážím a nebudu je rozhazovat za případné přešlapy nebo přímo podvody výrobců
podvodem na zákazníky myslím například, když občas někdo udává u hybridu spotřebu kolem 2 ltr/100 km
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
tak s priusem se da za tech 2,5 v primestskem provozu jezdit.Vana píše:to já asi žádný průkopník nebudu a raději si počkám až na opravdu dobře fungují technologii
svých peněz si vážím a nebudu je rozhazovat za případné přešlapy nebo přímo podvody výrobců
podvodem na zákazníky myslím například, když občas někdo udává u hybridu spotřebu kolem 2 ltr/100 km
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
To je spise posunuti reklamni nadsazky za unosnou mezVana píše: podvodem na zákazníky myslím například, když občas někdo udává u hybridu spotřebu kolem 2 ltr/100 km
![Wink ;)](./images/smilies/3.gif)
V Americe je blaze, takze tam jsou napred a prepocitavaji spotrebu elektromobilu a hybridu do nejakeho ekvivalentu mpg. Kdysi jsem to lehce studoval a zdalo se mi to dost pritazene za vlasy. Pokud se jednou hybridy a elektromobily stanou vsedni skutecnosti, bude to zrejme treba merit uplne jinak...
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Hybridy - pro koho maji smysl?
na druhou stranu je nezpochybnitelny fakt, ze hybrid tu nizsi spotrebu mit bude v souctu jakehokoli jizdniho stylu vzdy. Protoze vzdy dokaze cast odpadni energie vyuzit a rekuperovat a alespon na chvili pouzit pro provoz, nebo vypomoc. Takze po nejakou dobu snizi o svou dodavku energie prisun energie z paliva. Samozrejme da se to brat i tak, ze po danou dobu pomoci navysi celkovy vykon a pak dosahne auto puvodni spotreby, ale ma celkove vetsi vykon a zlepsi si tim dynamiku, takze pro lepsi dynamiku spotrebuje stejne paliva. Tudiz ve finale mohou mit obe verze stejnou spotrebu, ale jedno bude mit vyssi prumernou rychlost.
"bojuje" se v podstate pouze o to, jaka je ta uspora, pripadne o kolik se pri zachovani spotreby zvysi prumerna rychlost. Prime srovnani asi nikdy nepujde udelat, resp. dalo by se na jednom voze hybridnim jezdit nejaky cas bez hybridu a pak jej zapnout a srovnat to, to je asi jedina cesta jak to poradne otestovat. Jinak mi spotreba u hybridu vuci nehybridovske konkurenci o stejnem vykonu, tride, vaze apod. vychazela tak o 30-50% nizsi spotreba (najezdy v radech tisicu kilometru) nez u nehybridu.
"bojuje" se v podstate pouze o to, jaka je ta uspora, pripadne o kolik se pri zachovani spotreby zvysi prumerna rychlost. Prime srovnani asi nikdy nepujde udelat, resp. dalo by se na jednom voze hybridnim jezdit nejaky cas bez hybridu a pak jej zapnout a srovnat to, to je asi jedina cesta jak to poradne otestovat. Jinak mi spotreba u hybridu vuci nehybridovske konkurenci o stejnem vykonu, tride, vaze apod. vychazela tak o 30-50% nizsi spotreba (najezdy v radech tisicu kilometru) nez u nehybridu.