Cyklistické vlákno

Zážitky, zkušenosti, srazy, upozornění na nebezpečná místa i dotěrnou policii.

Moderátor: řidičBOB

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

Zalezi na co to chces. Na XC dobry, na enduro zbytecny. Mel jsem carbon DTcka na 650B enduro a super, ale ted jsem dal hliniky na 29er Enduro, protoze myslim, ze bych carbony rozbil a taky mi vic vyhovuje pohodlnost hliniku. Znam i lidi co presli z carbon riditek na hlinik pro pohodli. Ja treba mam carbon one up riditka co vic pracuji a jsou pohodlnejsi :-)
Carbon ram fajn, ale kola lepsi asi hlinik. Pokud carbon, asi bych spis poskladal neco jako DT350 + nextie nebo lighbycicle od asiatu.
Ja si poskladal DT350+ lehky draty dt aerolite + xm481. CArbone rafkama bych ubral tak 150-160g
Obrázek
Ja jsem ted zvedavy na elektricky GXko AXS, za kolik bude. Kamos ma X01 AXS a je mega spokojeny.
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

Jooo bezdratovy GXko me taky zajima.

Add karbon, ja presel na karbonovy riditka (35x800) a jsou o parnik pohodlnejsi, ale to je dany tim, ze to je lehka xc/trail verze. A co se zivotnosti tyce, tak za posledni 2-3 roky co vic jezdim, jsem 3x neco obtisknul do rafku, ale vzdycky jen zadni a jen trochu, jsem spis opatrnej jezdec co moc nenici matros.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

Ja mel 650b 160/160 a ted mam 29er 170/170 a da se na tom zase podstatne vic prasit. Je to jak monster truck, taky jsme na tom hned prorazil zadni gumu. Tak jsem si rekl ze staci hlinik. Ale mam je nove, zatim tolik nedokazu rict zda je komfort lepsi, ale do kopce to jede fajn. Ja uz bych si karbon kola asi nekoupil :-). Ono kdyz se clovek podiva, tak dost gravity jezdu hlinik uprednostnuje, a to i na riditkach a ramech. Prijde mi ze je ted trosku ustup od toho delat vsechno z karbonu a tuhe.
Viz tady kolo nejlepsiho enduro jezdce a ma to olepene na hliniku.
https://enduro-mtb.com/en/yeti-sb150-team-2020-review/
Na XC bych dal carbon, na enduro/am to tak nutny neni.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16742
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od pavproch »

Já mám kabronovýho kros-kántry bajka 29" (rám) a na něm navěšené skoro všechno taky z kabronu quli odlehčení (sedlovka, představec, řídítka, kliky) ale kola sem pořídil (preventivně, protože rázy a rány) alu (Mavic Crossmax Pro), která podle katalogových údajů byla snad jen o 50grms/kolo nebo tak nějak těžší než kabronová.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

U trailovych kol je rozdil vetsi, mam ted DT M1900, ty maj skoro 2kg a karbonovy mavicy jsou pri +5mm vetsi siri -400g. Mam trailovy kolo na 29, 130/130 a po zadnym monster trucku netouzim.

Vic zdvihu a tlusty kola jsem mel predtim a uz mi trochu vadila ta gumovost, v klopenkach, na odrazech a tak...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

Ja mel 1400g xmc 1200 a uplne samo do kopce to neletelo, neprijde mi ze bych ted na 29er kde mam 1800g kola jel nejake pomaleji do kopce. Prijde mi ze vic udelaji gumy, tlak, system pruzeni. Spis kdyz chces celkove lehke kolo, tak se da ubrat i na zapletech. Ale jako uplne top upgrade mi to neprijde :-). I kdyz za vic jak 2 roky jsem je nemusel centrovat, to bylo super. Trochu minus carbonu bylo, jak jsou vysoke tak jsem je rychle doskrabal :-/, ale jinak jsem s nema nemel problem.

Ale kdyz koukam na ty mavicy - 24 dratu, no ja nevim nevim ...
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

Jo to mam ted taky, hlavne zadni kolo je osekany od sutru jak blazen, stejne tak ram dole i pres tlustou folii, ale stim asi nejde nic delat..

Mel.jsem to vymysleny tak ze ten puvodni set bych si nechal na jezdeni na lanovce a na jezdeni za svy bych mel druhy kola. Stejne tak i plaste bych chtel s nizsim profilem. Zadny velky dropy stejne nejezdim, bojim se a ani nechci, skacu malo, rozmlacenej trail je pro me max nemecka na klinovci... Mam rad kdyz je to kolo mrstny, reaguje.

Supra kdyz dostala vyztuhu a uzsi/nizsi gumy, tak je z ni taky slusna lasicka :D
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od Vrooom »

No ja mel kdysi mavicy enduro - vzadu 20 dratu (silnych jako 2 normalni). Ale tuhost teda nic moc a taky praskaly. Pak jsem nahodil carbon DTcka a no problemo :-).

S tema gumama to je fakt alchymie. Ja mam taky radsi rozumne rozmery. Treba ted vozim vepredu 2.4 a vzadu 2.3 pritom z vyroby byla vepredu 2.6 guma a vzadu 2.3 a jsem spoko, navic treba ta 2.4 ma vetsi grip, je vetsi drapak. Ono to je celkove slozite, treba DH gumy maji tuhou kostru, takze tam i 2.5 je docela presne pojezdeni, ale taky je to jsou tezka potvora. Nicmene ten grip v zatackach je navykovy.

A nestacilo dat na supru tuzsi gumy? :-)
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

Letni jsou 255/40/18+275/40/18
Zimaky dle TP 255/40/18 vsude
- to jsem poladil podlozkama vzadu
- a nasledne jsem dal predni 235/40/18
- a pridal tlaky
- gumy Pilot Alpine 5

:-B
R4...258k
R3...261k
EV...264k
honziss
Letec
Příspěvky: 3570
Registrován: úte 08 bře 09:08

Re: Cyklistické vlákno

Příspěvek od honziss »

Na kole ted jezdim forecastery 29/2.35, na zimu idealni, ale na leto dam nakej nizsi vzorek dozadu a hustsi vzorek dopredu. Recon Race vzadu / Recon vpredu to vidim asi..
R4...258k
R3...261k
EV...264k
Odpovědět