Platí pro asfalt a v omezené míře šotolinu. V terénu s nerovným povrchem platí, že nížší tlak = větší přilnavost a nižší valivý odpor.Lachende Bestien píše:Co by podle vás měla jakkoli stará "struktura" říct k vyššímu/nižšímu tlaku než že vyšší tlak znamená menší tření/přilnavost a tedy méně energie potřebné k pohybu a nižší tlak opačně? Jinými slovy před výjezdem do kopce je vhodné tlak zvýšit a před sjezdem snížit, ale komu by se chtělo se s tím furt sr....ehm zabývat?
Zjednodušeně řečeno - nižší tlak = pneu se trochu rozkydne-> větší styčná plocha -> hmotnost se rozloží na větší plochu a špunty se pak a) tak nezařezávají hluboko a b)plášť s spíš přizpůsobí terénu a nebojuje proti němu. vliv větší styčné plochy je větší než zmenšení zaříznutí špuntů (-> větší grip), a naopak poddajnost dezénu vykompenzuje zvýšené tření větší plochy (-> menší valivý odpor)
Já mám zase dotazy na ortodoxní (semi-)profi-bezdušisty:
Nelze. Vím jen o Giantu, který endura prodává na bezduších. JInak všichni jedou duše z výroby. Záplety DT swiss mívají už nalepenou tubeless pásku a přibalené ventilky, nahozeny ale duše.1. Je možné nějak jednoduše a rychle poznat, zda je na nějakém vystaveném byku přítomno dušové nebo bezdušové provedení? Např. zákazník příjde do šopu a obhlíží byky, na nichž není tato informace explicitně uvedena a nemá zájem se pokaždé ptát obsluhy (která může být též třeba nepříliš kvalifikovaná)?
Na vzduchu degraduje, když je znovu použit do hodiny ok, teoreticky ho můžeš nalít zpět do flašky a smíchat s novým, ale trochu nový zdegraduješ.2. Tmel pro bezdušismus je použitelný jen jednou, respektive při výměně plášťů (bezdušových za dušové) vyteče tmel z původních plášťů všude kolem? Nebo lze provést výměnu tak, aby tmel nevytekl (nebo nezaschnul?) a byl použitelný třeba za týden/měsíc při zpětné výměně?
Tmel je normální kapalina - v plášti zůstává na nejnižším místě. Nikam nevyprskne (pokud před tím vypustíš tlak), ani nevyteče
Ofiko tubeless ventilky jsou vždy Presta. Teoreticky není důvod, proč by nefungovaly ani jiné. Tubeless jsou obyč ventilky s gumou na konci kvůli zatěsnění odtvoru pro ventilek. Jediným problémem může být průchod tmelu ventilkem při doplňování přes ventilek..Pak jsem se díval na typy ventilků a celkem mě překvapilo, že jsem snad nikdy ani neviděl a určitě nepoužíval tzv. klasický ventilek (dunlop, blitz), který je označen za (stále ještě?) nejrozšířenější. Na MTB jsem měl vždy autoventilek a kdysi dávno na galuskové závodničce logicky galuskový.
https://www.moolbike.cz/slovnik-pojmu/ventilky/
Používáte někdo ten "klasický" ventilek a je použitelný i na bezdušové řešení nebo je to omezeno jen na galuskový?